لغو تولید رنو تالیسمان و برخی مدل‌های دیگر، راهبرد جدید کمپانی فرانسوی به منظور کاهش هزینه‌ها

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – کمپانی خودروسازی فرانسوی رنو به منظور کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری، تولید رنو تالیسمان و برخی مدل های محبوب دیگر را لغو کرده است. 

آقای لوکا دی مئو، مدیرعامل گروه خودروسازی رنو فرانسه اوایل سال آینده میلادی از راهبرد جدید شرکش پرده‌برداری خواهد کرد. این تحول و راهبرد جدید  بر وزن کلمه روولوشن (به معنی تحول) رنولوشن نام گرفته و احتمالا بر اساس آن برخی از مدل‌ها و حوزه‌هایی که بازدهی کمتری برای هلدینگ رنو نیسان داشته‌اند، از چرخه فعالیت‌های این شرکت حذف خواهند شد.

در حال حاضر اطلاعات چندانی پیرامون جزئیات طرح رنولوشن در دسترس نیست اما برخی نشریات معتبر هدف نهایی این راهبرد را کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش بهره‌وری تولید و سود نهایی شرکت دانسته‌اند. حسب این راهبرد احتمالا برخی مدل‌های کم‌فروش از چرخه تولید کنار گذاشته خواهند شد. در حال حاضر نام مدل‌هایی که در آینده از لیست تولیدات رنو کنار گذاشته خواهند شد، در دسترس نیست اما طبق اطلاعات منتشرشده، مدیرعامل رنو قصد دارد حدود ۳۰ درصد دایره فعالیت این شرکت را تقلیل دهد.

یکی از محصولاتی که پیش از این نیز خبر توقف احتمالی تولید آن به گوش می‌رسید، سدان رنو تالیسمان است که در بازار خودرو کشورمان نیز حضوری پررنگ دارد. میزان فروش این سدان میان-سایز در شرایط فعلی به شدت نزولی گزارش شده و حدود ۵۰ درصد نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است. طبق آمار سال گذشته، فقط تعداد 16 هزار و 405 دستگاه تالیسمان در اروپا به فروش رسید. همچنین مدل‌های دیگر رنو نظیر اسپیس و سنیک نیز در زمره خودروهای کم‌فروش دسته‌بندی می‌شوند.

از دیگر اصول و مبانی احتمالی استراتژی جدید رنو می‌توان به دوری جستن از تکنولوژی‌های فوق ‌مدرن که در کوتاه مدت قابل استفاده نیستند، به همراه تعدیل کردن گستره جغرافیایی فعالیت‌های این کمپانی اشاره کرد. بر این اساس احتمال می‌رود میزان وابستگی رنو به شرکت‌های چینی افزایش یابد.

شرکت رنو در حال حاضر با دو کمپانی معروف نیسان و میتسوبیشی در ائتلاف قرار دارد که نظر آقای دی مئو بر باقی ماندن در این اتحاد است. چراکه به گفته او اگر هر یک از سه خودروساز از این حلقه خارج شود به لیگ درجه 2 خودروسازی جهانی سقوط خواهد کرد و دیگر به عنوان یک خودروساز درجه یک در سطح بین‌المللی شناخته نخواهد شد. باید منتظر ماند و دید که در ژانویه آینده رییس شرکت رنو چه مسیری را برای آینده این شرکت ترسیم خواهد کرد و آیا لغو تولید رنو تالیسمان و مدل های دیگر اثربخش خواهد بود یا خیر.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع خبر