درآمد سالیانه هوآوی برای نخستین بار از ۱۰۰ میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



براساس گزارش مالی منتشر شده توسط هوآوی، این کمپانی چینی توانسته است تا به رشد قابل توجهی در کسب درآمد سالیه دست پیدا کند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

روز گذشته هوآوی گزارش اقتصادی خود مربوط به سال ۲۰۱۸ را منتشر کرد که نشان می‌دهد درآمد این کمپانی نسبت به سال ۲۰۱۷ بیشتر از ۱۹٫۵ درصد افزایش داشته است. فروش تلفن‌های هوشمند غول تجهیزات مخابراتی چینی نیز با رشدی ۲۵٫۱ درصدی همراه بوده و براساس گزارش مذکور، هوآوی موفق شده است تا درآمد حاصل از فروش ۷۲۱٫۲ میلیارد ینی یا به عبارتی ۱۰۷٫۱۳ میلیارد دلاری را در کارنامه خود به ثبت برساند. این نخستین باری است که این کمپانی از سقف درآمد سالیانه ۱۰۰ میلیارد دلاری عبور می‌کند.

هوآوی همچنین از دستیابی به سود بیشتر نسبت به سال ۲۰۱۷ نیز خبر می‌دهد. این کمپانی گزارش می‌کند که در سال ۲۰۱۸ نسبت به سال ۲۰۱۷ رشدی ۲۸ درصدی در سود خالص دریافتی خود داشته است و این در حالی است که هوآوی در سال ۲۰۱۷ تنها ۰٫۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۶ افزایش سود داشته است. بنابراین به نظر می‌رسد که ۲۰۱۸ سالی ایده‌آل برای غول مخابراتی چینی بوده است.

با وجود این موفقیت، هوآوی هنوز به دلیل روابطش با دولت چین و نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد به شدت تحت فشار است. هم اکنون موسسات دولتی بسیاری در سراسر جهان (به ویژه در ایالات متحده) استفاده از تجهیزات مخابراتی این کمپانی را در زیرساخت‌های خود ممنوع کرده‌اند؛ زمینه‌ای که سال‌ها است هوآوی در آن فعالیت می‌کند.

البته هوآوی نیز در این عرصه برای دفاع از خود بیکار ننشسته است. کم‌تر از یک ماه پیش بود که این کمپانی به دلیل لطمه زدن به شهرت و عدم ارائه مدارک رسمی مبنی بر اینکه هوآوی یک تهدید امنیتی به حساب می‌آید، از دولت ایالات متحده شکایت کرد.

در سال ۲۰۱۶، هوآوی طی یک هدف گذاری بلند پروازانه اعلام  کرد که قصد دارد تا  سال ۲۰۲۱ خود را به برترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند جهان تبدیل کند. در سال ۲۰۱۸، هوآوی توانست بعد از پشت سر گذاشتن اپل، به عنوان دومین کمپانی برتر تولیدکننده گوشی‌های هوشمند دست پیدا کرده و تنها سامسونگ را بالاتر از خود ببیند. بنابراین هدف هوآوی حالا آن‌قدر‌ها هم بلند پروازانه به نظر نمی‌رسد و این امکان وجود دارد که کمپانی چینی بدون توجه به مشکلات سیاسی، در پایان سال ۲۰۲۱ خود را به عنوان برترین کمپانی تولید‌کننده گوشی‌های هوشمند معرفی کند.

نظر شما در‌ این باره چیست؟ آیا به نظر شما دولت ایالات متحده می‌تواند به مانعی برای هوآوی در جهت رسیدن به اهدافش تبدیل شود؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.