بریتانیا در یک قدمی تحریم تجهیزات 5جی هواوی

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



پیش‌تر ایالات‌متحده استفاده از تجهیزات ۵جی هواوی را در این کشور ممنوع اعلام کرد و از هم‎پیمانان خود خواست چنین کنند، حالا بریتانیا تنها قدمی با تحریم تجهیزات شرکت مشهور چینی  فاصله دارد. با تک تایمز همراه باشید.

بازهم اقدمی دیگر از سوی کشور‎های غربی علیه فناوری ۵جی هواوی. بر اساس گزارش سالیانه‎ای که توسط مرکز امنیت مجازی بریتانیا منتشر شده، شرکت چینی هواوی نتوانسته موارد و نقطه‌ضعف‌های تجارت مربوط به فناوری ۵جی را برطرف کند و این سبب تشدید ابهامات در مورد محصولات مرتبط این شرکت شده است.

هرچند سازمان امنیتی مذکور در مورد نگرانی‎های خود در این خصوص هشدار داد اما  استفاده از تجهیزات ۵جی هواوی را در بریتانیا ممنوع اعلام  نکرد.

در گزارشی که توسط مرکز ارزیابی امنیت مجازی هواوی تهیه شده، عنوان شد که هیئت نظارت تاکنون قانع نشده که هواوی توانایی تحول برنامه خود را داشته باشد و به شواهد معتبر در خصوص استفاده از نرم‎افزار مهندسی شده بهتری نیاز دارد. بر اساس گزارش Financial Times، مخابرات بریتانیا نگرانی‎های مشابهی را نیز عنوان کرده است. البته رسانه‌ها خبر از آزمایش فناوری ۵جی با تجهیزات هواوی را در این کشور داده‎اند. در صورتی‌ که بریتانیا از تجهیزات شرکت چینی مذکور استفاده نکند، از تورنمنت استفاده از سرویس‎های فناوری ۵جی جا می‎ماند و باید صد‎ها میلیون پوند برای جایگزینی زیرساخت‎های هواوی هزینه کند.

در جزئیات‎ گزارش مذکور، از عدم ارائه یکپارچگی سرتاسری در محصولات انتقاد شده، سیستم مدیریت اجزاء نرم‎افزار، معیوب خوانده شد، همچنین نگرانی‎های دیگری مربوط به امنیت تجهیزاتی که شبکه رادیویی را به گوشی‎های هوشمند کاربران متصل می‎کنند، ابراز شد.

دیوید وانگ، رئیس بخش پژوهش و توسعه هواوی اظهار داشت:

کلیه تجهیزاتی که توسط شرکت‎های تولید کننده، تأمین می‎شوند ممکن است ضعف‎هایی داشته باشند و در گزارش گفته نشده که شبکه‎های بریتانیا بیشتر از پارسال آسیب‌پذیر شده‎اند”

به عبارتی نه پیشرفت و نه پسرفتی صورت گرفته است.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.