شایعاتی که از دو آیفون جدید با دوربین سه گانه و نمایشگر OLED خبر می‌دهند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



گزارشات جدیدی منتشر شده‌اند که از به کارگیری دوربین سه‌گانه در دو مدل OLED از  آیفون‌های ۲۰۱۹ خبر می‌دهند. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

بلاگ ژاپنی Macotakara صبح امروز در گزارش جدید خود به ادعاهایی در مورد جزئیات آیفون‌های ۲۰۱۹ پرداخت. شایعات اخیر نشان می‌دادند که آیفون‌های آتی جانشین‌های مستقیم آیفون‌های XR، XS و XS MAX خواهند بود. گزارش امروز اما با اتکا به چند منبع قابل اطمینان چینی عنوان می‌کند که دو مدل از آیفون‌های ۲۰۱۹ با پنل OLED و نمایشگر‌های ۶٫۱ و ۶٫۵ اینچی ارائه شده و در پشت خود از یک دوربین سه‌گانه میزبانی خواهند کرد.

گزارش مذکور همچنین ادعا می‌کند که اپل به استفاده از کانکتور Lightning در دستگاه‌های خود ادامه می‌دهد اما جعبه آیفون‌های امسال برای اولین بار کابل تبدیل USB-C to Lightning و شارژر سریع ۱۸ واتی را شامل خواهند شد.

گزارشات و شایعات بسیاری تاکنون از به کار رفتن دوربین سه گانه برای اولین بار در گوشی‌های آیفون خبر داده‌اند اما در اینکه کدام گوشی در سری آیفون‌ها به آن‌ مجهز می‌شود اخلاف نظر دارند. Wall Street Journal و تحلیلگری به نام Ming-Chi Kuo هردو بر این اعتقادند که اپل به صورت اختصاصی از دوربین سه‌گانه در جانشین آیفون XS Max استفاده می‌کند که یک نمایشگر ۶٫۵ اینچی OLED را شامل می‌شود. در همین‌ حال، Macotakara اخیرا عنوان کرده بود که چند مدل از اپل می‌توانند به دوربین سه‌گانه مجهز شوند و این گزینه برای مدل‌های با حافظه داخلی بیشتر انحصاری خواهد بود.

کاربرد دوربین سوم همچنان مشخص نیست

گزارشات و شایعات همچنین در هدف به کارگیری دوربین سوم نیز با یک دیگر همخوانی ندارند. در ابتدا عنوان شد که دوربین سوم یک دوربین ‌۳D خواهد بود که اپل قصد دارد از آن به برای تشخیص عمقی استفاده کند. اما گزارش جدیدتری از Bloomberg ادعا می‌کند که اپل برنامه دارد از دوربین سوم برای زاویه دید و فضای زوم بیشتر بهره بگیرد.

علاوه بر تغییر در اندازه نمایشگر، گزارش جدید Macotakara مدعی است که آیفون‌های مجهز به نمایشگر‌های OLED در اندازه‌های ۶٫۱ و ۶٫۵ اینچی که به ترتیب جانشین آیفون‌های XS  و XS Max خواهند شد، کمی دارای ضخامت بیشتر هستند. البته بعید به نظر می‌رسد که این ضخامت بیشتر خیلی به چشم بیاید زیرا بر اساس گزارش موردنظر، اختلاف پهنای آیفون‌های جدید با نسخه‌های کنونی تنها یک میلی‌متر خواهد بود.

یک گزارش جداگانه دیگر از Ming-Chi Kuo نیز اشاره می‌کند که همه گوشی‌های اپل در سال ۲۰۱۹ به باتری‌های بزرگ‌تر به همراه پشتیبانی از شارژ بی سیم دوطرفه مجهز خواهند شد. همچنین با اینکه انتظار می‌رود اپل در سال ۲۰۲۰ فقط از پنل‌های OLED در آیفون‌های خود استفاده کند، Wall Street Journal مدعی است که اپل در سال جاری یک مدل آیفون با نمایشگر LCD را نیز ارائه می‌کند.

درحال حاضر تمام این اخبار و گزارشات در حد شایعه هستند. البته Macotakara سابقه خوبی در پیش‌بینی برنامه‌های اپل دارد. این نشریه جزء اولین نشریاتی بود که عنوان کرد آیفون ۷ از جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری ‌بی‌بهره می‌شود؛ همچنین کمی‌ پیش بسیاری از ویژگی‌های آیپد‌های ۲۰۱۹ اپل توسط Macotakara به درستی پیش‌بینی شده بودند. اگر اپل از برنامه معرفی محصولات خود در سال‌های گذشته پیروی کند، ما می‌توانیم در ماه شهریور (سپتامبر ۲۰۱۹ ) شاهد آیفون‌های جدید باشیم. بنابراین باید منتظر باشیم و ببینیم که تا آن تاریخ چه اخبار و شایعات دیگری پیرامون آن‌ها منتشر می‌شود.

شما در ‌این باره چه فکر می‌کنید؟ کدام یک از اخبار و شایعات عنوان شده از نظر شما به حقیقت نزدیک‌تر هستند؟ به نظر شما کمپانی اپل دیگر چه ویژگی‌ها و امکاناتی را به آیفون‌های امسال اضافه می‌کند؟ با ما در بخش نظارت همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.