حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

نوآوری اوپو با نمایشگر‌های پاپ آپ

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



شرکت چینی اوپو قصد دارد گوشی‎های هوشمند خاص خود را تولید کند که از بیش‌ از یک نمایشگر بهره می‎برند، در ادامه با تک تایمز برای آشنایی با ایده خاص اوپو همراه باشید.

پیش‌تر در مورد گوشی‎های هوشمند مجهز به دوربین سلفی پاپ آپ شنیده بودید؟ در مورد گوشی‎‌هایی با نمایشگر پاپ‎ آپ چطور؟ هرچند که کمی عجیب به نظر می‎رسد اما بر اساس تصاویر فاش شده از حق اختراع‌هایی که توسط شرکت چینی اوپو ثبت شده، تولید دستگاه‎های این‎چنینی دقیقاً همان برنامه‎ای است که کمپانی مذکور در نظر دارد.

بنا بر تصاویر این حق اختراع که توسط Lets Go Digital فاش و منتشر شده، به نظر می‎رسد هدف اوپو تولید این‌چنین دستگاه‎های شگفت‌انگیزی است. مضاف بر آن، ظاهراً اوپو قصد ندارد تنها یک نمونه از این گوشی‎ها را تولید کند، بر اساس جزئیات در‎خواست ثبت اختراع، در برخی از گوشی‎ها  نمایشگرهای پاپ اپ از بالا و در برخی دیگر از کنار دیوایس خارج می‎شوند.

برخلاف دوربین‎های پاپ آپ که کارایی معدودی دارند، نمایشگر‎های پاپ آپ امکانات گسترده‎ای را با خود به ارمغان می‎آورند و بسیار کاربردی‎اند. از این نمایشگر‎ها می‎توان به‌عنوان صفحه کنترل آهنگ‎ها و فیلم‎ها استفاده کرد، یا اینکه تمام برنا‎مه‎های در حال اجرا را  در آن به نمایش گذاشت. در دستگاه‎هایی که نمایشگر دومشان از کنار اضافه می‏‎شود می‎توان از آن به‌عنوان دسته در بازی‎‌ها بهره برد؛ بدین ترتیب قسمت‌های زیادی از نمایشگر توسط دستان کاربران پوشیده نمی‎شود. این فضا در بازی‌هایی مثل PUGB Mobile  یا Fortnite حائز اهمیت فراوانی است.

در ابتدا ایده تولید این نمونه از گوشی‎ها عجیب‎ به نظر می‎رسید اما اگر دقیق به این مسئله فکر کنید متوجه می‎شوید که این‌ گوشی‎ها تفاوت چندانی با گوشی‎های قدیمی Sony Xperia Play یا Motorola Droids که از کیبورد‎های جانبی کشویی و گیمپد‎های جانبی بجای نمایشگر دوم بهره می‎بردند، ندارند.

 

  در کل به نظر می‎رسد ایده جدید اوپو حداقل بر روی کاغذ می‎تواند جایگزین مناسبی برای گوشی‎هایی همچون هواوی میت ایکس یا گلکسی فولد باشد، چراکه تقریباً همان قابلیت‎ها را به نوع دیگر و  احتمالاً در قالبی بادوام‌تر و قیمت به‌صرفه‌تر ارائه می‎دهد.

ازآنجاکه ایده اوپو تاکنون تنها یک تئوری بوده، ممکن است هرگز به تولید نرسد اما با توجه با پیشینه این شرکت نوآور چینی، اگر گوشی‎‌های هوشمند این‌چنینی در آینده نزدیک تولید شدند نباید زیاد تعجب کرد.

شما می‌توانید نظر خود را در این خصوص با ما به اشتراک بگذارید، همچنین کانال تک تایمز را در تلگرام با شناسه techfarscom@ دنبال کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.