منتظر کاهش فروش تسلا باشید

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

به‌جرات می‌توان گفت حتی اگر کمی با دنیای ماشین‌ها آشنا باشید، حتما نام ایلان ماسک را شنیده‌اید. این کار‌آفرین آمریکا به‌تازگی توانسته محبوبیت زیادی را به‌واسطه کارهایش در شرکت‌های مختلف کسب کند. این کارآفرین به‌صورت همزمان چند برند بزرگ و میلیون دلاری (و بعضا میلیارد دلاری) را هدایت می‌کند و برای همین مورد تحسین بسیاری از صاحبان کسب‌وکارها و مجلات استارتاپ قرار گرفته است. او عاشق ماشین‌های برقی است و از این شرکت تسلا را در سال‌های گذشته خریداری نمود. این شرکت هم‌اکنون به تولید ماشین‌های برقی می‌پردازد که نسبت به رقبا از قابلیت‌های بهتر و جذاب‌تری بهره می‌گیرند. اما این اتومبیل‌ها خالی از اشکال نیستند و همیشه با چالش‌هایی همراه بوده‌اند.

شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید تسلا یکی از شرکت‌های انگشت‌شماری است که توانسته مشتریان را متقاعد به خرید ماشین‌های برقی نماید. سال‌های گذشته و حتی در حال حاضر نیز مردم بر این باورند که این نوع اتومبیل‌ها از قابلیت‌های خاصی برخوردار نیستند و در عین حال قدرت بسیار کم‌تری از ماشین‌های فعلی دارند. در واقع مردم تنها دلیل برای خرید چنین ماشین‌هایی را محافظت از طبیعت می‌دانستند. از این رو می‌توان گفت قبل از ورود تسلا به بازار، ماشین‌های برقی فروش چندانی نداشتند. اما این شرکت که در حال حاضر توسط ایلان ماسک اداره می‌شود، قضیه را به طور کلی عوض کرد و نگاه مردم را تغییر داد. حالا ماشین‌های تسلا بیش‌تر از حتی رقیبانی مثل جنرال موتور و دیگر برندهای محبوب آمریکایی به‌فروش می‌روند. البته بازار تسلا تنها به آمریکا محدود نمی‌شود. این شرکت توانسته به بازارهای دیگر ازجمله کانادا و اروپا نیز راه یابد و توانسته به خوبی در کشورهای مختلف عمل کند و محصولات خود را به‌فروش برساند. حتی برخی از کشورها برای این‌که از طبیعت خود محافظت کنند و شهرهای پاکیزه‌تری داشته باشند،

برای خرید ماشین‌های تسلا به مردم وام‌های بلاعوض اعطا می‌نمایند. با این همه هیچ شرکتی خالی از اشکال نیست و تسلا نیز از این قانون پیروی می‌کند. به‌تازگی اخبار و شایعات حاکی از آن هستند که شرکت تسلا به مشکلات متعددی در بازار آلمان برخورده است. همان‌طور که می‌دانید کشور آلمان یکی از قدرت‌های اقتصادی شمرده می‌شود و این موضوع را مدیون شرکت‌های ماشین‌سازی است که در این کشور به‌طور گسترده فعالیت می‌کنند. همین موجب شده تا فروش تسلا در این کشور کاهش و حتی متوقف شود. در آلمان رقبای بزرگی وجود دارند که مانع از فروش ماشین‌های تسلا شده‌اند. گفته می‌شود شرکت‌های آلمانی مشکلات زیادی را در ماشین‌های تسلا – مخصوصا مدل ۳ – مشاهده کرده‌اند و به این ترتیب سفارش‌های خود را کنسل نموده‌اند. این باعث شده تا سهام تسلا با کمی تنزل مواجه شود و فروش آن نسبتا کاهش یابد. با این همه این اولین بار نیست که تسلا با چالش‌های مختلفی مواجه شده است و فروش آن کاهش یافته است. حتی در ماه‌های اخیر نیز این شرکت با کاهش حاشیخ سود روبه‌رو شده و همین موجب شده تا برخی از کارکنان تسلا از سمت خود کناره‌گیری نمایند. (البته گفتنی‌ست بخشی بزرگی از این موضوع به‌خاطر چالش‌های ذهنی است که کارکنان تسلا هر روز با آن سر و کار دارند). گذشته از این تسلا هنوز یک استارتاپ شمرده می‌شود و برخلاف رقبایش یک شرکت بالغ و بزرگ نیست. همین تعریف به ایلان ماسک و مدیران تسلا این امکان را می‌دهد تا نوآوری‌های بی‌شماری را در محصولات خود به‌وجود آورند. همان‌طور که می‌دانید نوآوری نیز منجر به بروز مشکلات متعددی خواهد شد که بعد از مدتی حل می‌شوند. اما شرکت‌های آلمانی این موضوعی را قبول ندارند و به‌نظر آن‌ها باید یک محصول کامل و بی‌نقص باشد که البته بی‌راه هم نمی‌گویند. آمریکا با سیاست‌های باز خود تقریبا به هر شرکت و استارتاپی اجازه داده تا محصولات خود را در اختیار مشتریان بگذارند و کاربران باید به‌تنهایی محصول خوب را از بد تشخیص می‌دهند. اما اروپا سیاست دیگری را در پی دارد و به‌نظر می‌رسد برای همین موضوع تسلا نمی‌تواند فروش بالایی را در کشورهای عضو اتحادیه اروپا (مخصوصا آلمان، به‌دلیل وجود قوانین سفت و سخت و رقبای قدرت‌مند) نقوذ پیدا کند.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شرکت تسلا می‌تواند فروش خود را به‌طور چشم‌گیری افزایش دهد؟ آیا به‌نظر شما ماشین‌های برقی شانسی در این بازار دارند؟ تا حالا از چنین اتومبیل‌هایی استفاده کرده‌اید؟ خوشحال خواهیم شد که نظرات و تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع