Oppo Reno و Reno 10x Zoom با دوربین سلفی بال کوسه‌ای معرفی شدند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،



کمپانی Oppo از دو گوشی هوشمند جدید خود با دوربین سلفی پاپ آپ منجصر به فرد رونمایی کرد. برای اطلاع از جزئیات بیشتر در ادامه با تک تایمز همراه باشید.

طی چند ماه‌ اخیر همواره تصاویر و شایعاتی از گوشی هوشمند Oppo Reno منتشر شده‌اند که از عملکرد عالی این دستگاه در زوم کردن و وجود یک دوربین سلفی نسبتا منحصر به فرد در آن خبر می‌دهند. اما حالا این دستگاه پیش از عرضه سراسری خود در ۴ اردیبهشت (۲۴ آپریل ۲۰۱۹)، به طور رسمی توسط کمپانی Oppo در کشور چین معرفی شد.

این کمپانی دو مدل از گوشی هوشمند جدید خود را تحت نام‌های Oppo Reno و Reno 10x Zoom Edition به بازار عرضه خواهد کرد. هردو این دستگاه‌ها به یک لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/1.7 مجهز بوده اما در سایر بخش‌های دوربین با یک‌ دیگر متفاوت هستند.

مدل استاندارد Oppo Reno دارای یک دوربین ثانویه ۵ مگاپیکسلی است که احتمالا برای تشخیص عمقی از آن استفاده خواهد شد. Reno 10x Zoom Edition اما از یک لنز ۱۳ مگاپیکسلی پریسکوپ به همراه یک لنز ۵ مگاپیکسلی سوپرعریض (با زاویه میدان دید ۱۲۰ درجه) در کنار لنز ۴۸ مگاپیکسلی خود بهره می‌برد. Oppo همچنین به زوم ۱۰x به عنوان زوم ترکیبی یا همان هیبریدی اشاره کرده است و این بدان معناست که دوربین پریسکوپ دستگاه می‌تواند زوم اپتیکال حداکثر ۵x را ارائه کند.

اما ویژگی مورد توجه این دو دستگاه دوربین سلفی آن‌ها است. هردو مدل از گوشی جدید Oppo دارای دوربین سلفی پاپ آپ بال کوسه‌ای ۱۶ مگاپیکسلی با گشادگی دیافراگم f/2.0 هستند که نسبت به نمایشگر‌های پانچ شده و سایر دوربین‌های پاپ آپ از طراحی منحصر به فردتری برخوردار است.

Oppo Reno 10x Zoom Edition که قدرت پردازش خود را از Snapdragon 855 می‌گیرد، به یک باتری ۴۰۶۵ میلی‌آمپری، نمایشگر ۶٫۶ اینچی فول اچ دی پلاس OLED مجهز است و از ۴K در ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. در همین حال، مدل استاندارد از این دستگاه به همراه چیپست Snapdragon 710، باتری ۳۷۶۵ میلی‌آمپری، نمایشگر ۶٫۴ اینچی فول اچ دی پلاس OLED، و پشتیبانی از ۴K در ۳۰ فریم بر ثانیه عرضه خواهد شد. علاوه بر این‌ها، مدل استاندارد Oppo Reno دارای پورت ۳٫۵ میلی‌متری بوده که ۱۰x Zoom Edition فاقد آن است. همچنین هردو دستگاه‌ها از حسگر اثر انگشت درون نمایشگری، شارژ VOOC 3.0  و NFC نیز پشتیبانی می‌کنند.

از نظر قیمت، Oppo سه تگ قیمتی را برای Oppo Reno استاندارد در نظر گرفته است: ۲۹۹۹ یوان (۴۴۷ دلار) برای مدل ۶+۱۲۸ گیگابایتی (۶ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی)؛ ۳۲۹۹ یوان (۴۹۱ دلار)  برای مدل ۶+۲۵۶ گیگابایتی؛ و ۳۵۹۹ یوان (۵۳۶ دلار) برای مدل ۸+۲۵۶ گیگابایتی. ۱۰x zoom نیز در سه قیمت مختلف عرضه می‌شود: ۳۹۹۹ یوان (۵۹۵ دلار) برای مدل ۶+۱۲۸ گیگابایتی؛ ۴۴۹۹ یوان (۶۷۰ دلار) برای مدل ۶+۲۵۶ گیگابایتی؛ و ۴۷۹۹ یوان (۷۱۴ دلار) برای مدل ۸+۲۵۶ گیگابایتی.

به هرحال باید صبر کرد و دید که این دو گوشی جدید Oppo می‌توانند با دوربین پاپ آپ جدید خود در بازار شلوغ گوشی‌های هوشمند به موفقیت برسند یا خیر. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ آیا دوربین پاپ آپ بال کوسه‌ای Oppo Reno چیزی است که نظر شما را برای خرید این گوشی جلب کند؟ با ما در بخش نظرات همراه باشید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.