نام دسرها در اندروید ۱۰ وجود نخواهد داشت

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شیرینی‌ها در دهه گذشته، بخش مهمی از نام تجاری اندروید بوده‌اند، اما همه چیزهای خوب باید روزی به پایان برسند. گوگل اعلام کرده‌ که از نسخه بعدی اندروید، یک استراتژی تجاری جدید را اتخاذ خواهد کرد.

در طول یک دهه گذشته، جمعاً ۱۴ نسخه از سیستم‌عامل اندروید، آن‌هم با مضمون شیرینی‌ها، ساخته شده‌ است. این مجموعه شامل عناوین زیر می‌شود:

Android 1.5 Cupcake
Android 1.6 Donut
Android 2.0-2.1 Eclair
Android 2.2 Froyo
Android 2.3 Gingerbread
Android 3.0-3.2 Honeycomb
Android 4.0 Ice Cream Sandwich
Android 4.1-4.3 Jelly Bean
Android 4.4 KitKat
Android 5.0-5.1 Lollipop
Android 6.0 Marshmallow
Android 7.0-7.1 Nougat
Android 8.0-8.1 Oreo
Android 9 Pie

نام‌های احتمالی برای اندروید Q عبارت بودند از: Quiche ،Quesadilla و Quinoa، اما گوگل در سال جاری با نام‌گذاری رسمی محصول خود به اندروید ۱۰، این برند تجاری را قابل فهم‌تر کرده‌ است. این حرکت، بخشی از تلاش برای جهانی‌کردن این برند به شمار می‌رود و همچنین به مشتریان کمک می‌نماید تا آسان‌تر بفهمند که آیا آخرین نسخه اندروید را در گوشی خود نصب کرده‌اند یا خیر؟

این غول اینترنتی می‌گوید که طی این سال‌ها، بازخوردهایی را دریافت کرده‌ است که در آن‌ها اشاره شده که برخی از اسامی این سیستم‌عامل، در سطح جهانی شناخته‌ شده نیستند. به‌عنوان مثال، حروف L و R در برخی از زبان‌ها قابل‌تشخیص نیستند، بنابراین سخت‌تر می‌توان به چنین مشتریانی فهماند که اندروید Lollipop، پس از KitKat عرضه شده است. این شرکت همچنین بازخوردهای منفی را نیز در رابطه با اندروید ۹ (Pie) دریافت کرده‌است، زیرا پای در بسیاری از بازارها به عنوان دسر در نظر گرفته نمی‌شود. به طور مشابه، Marshmallow در بخش‌هایی از دنیا محبوب است و تلفظ این کلمه می‌تواند برای انگلیسی‌زبان‌ها بسیار دشوار باشد.

با وجود تغییر عمومی نام تجاری اندروید، گزارش‌ها حاکی از آن است که گوگل همچنان از شیرینی‌ها، در اسم‌رمز محصولات خود استفاده خواهد کرد، اما در هر صورت، این اسامی در عنوان رسمی این سیستم‌عامل به چشم نخواهند خورد. به‌عنوان مثال، اندروید ۴.۴ KitKat به اسم‌رمزی Key Lime Pie و همچنین اندروید ۱۰، با نام‌رمزی Android Queen Cake، در داخل گوگل شناخته می‌شود.


گوگل همچنین در حال به‌روزرسانی جزئی لوگوی اندروید است. برند اندروید پنج سال پیش، هنگامی که گوگل نسخه ۵.۰ Lollipop و همچنین زبان طراحی جدید خود به نام طراحی متریال را معرفی کرد، تغییرات نسبتاً عمیقی را تجربه کرد. گوگل از آن زمان، هیچ‌گونه تعدیلی را در این برند اعمال نکرده، اما این شرکت بر این باور است که اندروید ۱۰، گزینه مناسبی جهت به‌روزرسانی آرم این سیستم‌عامل است.

اول از همه اینکه، گوگل رنگ لوگوی اندروید را از سبز به سیاه تغییر می‌دهد تا یدین‌وسیله مشاهده آن آسان‌تر شود. رنگ سبز اغلب با رنگ‌های دیگر جفت می‌شد و همین موضوع، مشاهده آن را برای افراد سالم و همچنین آن‌هایی که مشکلات بینایی داشتند، سخت‌تر می‌کرد. گوگل جهت اجتناب از چنین مسائلی، مجموعه‌ای از ترکیبات رنگی را ایجاد کرده‌ که کنتراست این لوگو را بهبود می‌بخشند.

گوگل قصد دارد تا در رابطه با تمرکز بر سرگرمی و کنجکاوی که یک ویژگی اساسی در اندروید است، تأکید بیشتری بر ربات معروف اندروید نماید. قسمت سر لوگوی اندروید، به طور دائم در کنار نام اندروید ظاهر و رنگ آن نیز کمی تغییر خواهد کرد.

به‌روزرسانی‌های اندروید ۱۰ چه چیزهایی خواهند بود؟

همان‌ طور که گوگل تاکنون نشان داده‌ است، اندروید ۱۰ به شدت بر حریم خصوصی تمرکز خواهد کرد. یک بهبود قابل‌توجه دیگر نیز اشتراک گذاری مکان شما را در بر می‌گیرد و در آن به شما اجازه داده می‌شود که موقعیت خود را هنگام استفاده از یک اپلیکیشن به اشتراک بگذارید و به طور خودکار، به محض خروج از برنامه، اشتراک گذاری موقعیت را متوقف سازید.

نسخه بعدی اندروید، یک سیستم ناوبری مبتنی بر حرکات‌دست و همچنین به‌روزرسانی‌های پس‌زمینه‌ای یکپارچه را عرضه خواهد کرد. دومی، به عناصر خاصی از اندروید اجازه می‌دهد تا خودشان را در پس‌زمینه به‌روزرسانی نمایند، درست شبیه به برنامه‌های کاربردی. این بدان معنی است که آخرین بهبودهای مربوط به امنیت، حریم خصوصی و تعدیلات ثباتی، بدون نیاز به راه‌اندازی مجدد در دسترس خواهند بود. همچنین گوگل باید سرعت این به‌روزرسانی‌ها را بهبود بخشد چرا که شرکت‌های شخصی‌سازی اندروید، دیگر مسئول این اقدامات نخواهند بود.

یکی دیگر از این ویژگی جدید، حالت Focus Mode نام دارد. نام این قابلیت گویای همه‌چیز است. این ویژگی هنگامی که فعال شود، به شما اجازه می‌دهد که برنامه‌های حواس‌پرت کننده را شناسایی و هرگونه اعلان مرتبط با آن‌ها را غیرفعال نمایید، در نتیجه عوامل پرت‌کننده حواس‌ شما، کاهش خواهند یافت. گوگل همچنین در حال برنامه‌ریزی یک ویژگی مرتبط با Digital Wellbeing است که با نام Family Link شناخته می‌شود. این ویژگی به شما امکان می‌دهد که زمان نمایش اپلیکیشن‌ها را بر روی دستگاه اندرویدی فرزند خود، کنترل کنید. این قابلیت به طور خودکار، برنامه‌ها را در زمانی که محدودیت استفاده از آن‌ها به اتمام می‌رسد، غیرفعال می‌نماید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع