برنامه های آفیس در کلیه پلتفرم ها به تم سیاه مجهز می شوند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت مایکروسافت قصد دارد تا به منظور جلب رضایت کاربران، ویژگی تم سیاه را برای کلیه برنامه های آفیس در پلتفرم های مختلف راه اندازی کند.

امروزه تمام برنامه های کاربردی دارای تم سیاه (Dark Theme) هستند. مایکروسافت برای نخستین بار از حالت تاریک در طراحی رابط کاربری ویندوزفون استفاده کرده و سپس آن را به ویندوز M تعمیم بخشید. حال این شرکت آمریکایی می خواهد تم تاریک را برای مجموعه برنامه های آفیس خود در پلتفرم های مختلف راه اندازی کند. البته مایکروسافت از سال 2010، یک تم تاریک را به آفیس اضافه کرد، اما این ویژگی به زودی قرار است به روی سیستم عامل های اندروید و iOS نیز اعمال شود.

همانطور که می دانید، تم تاریک یا شبانه، برای آن دسته از افرادی مناسب است که با زمینه های روشن و سفید در برنامه های خود مشکل دارند. اکثر افرادی که در هنگام شب از لپ تاپ، کامپیوتر یا سایر دستگاه های الکتریکی استفاده می کنند نیز حالت تیره را ترجیح می دهند. مالک آفیس اکنون در حال ساخت تم سیاه برای برنامه آوت لوک در سیستم های مبتنی بر اندروید و iOS است. با عرضه iOS 13، تم سیاه نیز به مجموعه برنامه های ورد، اکسل، پاورپوینت، شیرپوینت، وان درایو، پلنر و تو- دو نیز اضافه می شود.

دارک مود

طبق اظهارات جان فرایدمن، دلیل اصلی راه اندازی Dark theme، سهولت در اجرای برنامه های آفیس در محیط های تاریک مثل سینما، هواپیما یا حتی در رخت خواب است. نظرسنجی های انجام شده از سوی کاربران نشان می دهند که تم تاریک در بسیاری از مواقع باعث آسودگی بیشتر کاربر و کاهش فشار به روی چشم می شود. گوگل نیز قصد دارد تا پیش از عرضه اندروید 10 در اواخر سال جاری، این ویژگی را به این سیستم عامل اضافه کند. بنابراین مجموعه برنامه های مایکروسافت در پلتفرم جدید اندروید نیز در تم سیاه قابل اجرا خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع