سونی دوربین‌های جدید خود را معرفی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

تنها یک روز پس از اینکه کانن از دوربین‌های جدید خود رونمایی کرد، سونی نیز دو دوربین جدید میان رده خود را با همان بازه قیمتی معرفی کرد. آلفا ۶۶۰۰ و آلفا ۶۱۰۰ دو دوربین بدون آینه جدید این شرکت هستند.

آلفا ۶۶۰۰ پرچمدار جدید سری ۶۰۰۰ است. این دوربین داری سنسور ۲۴٫۲ مگاپیکسلی APS-C با مانت سونی است. این سنسور دارای لرزشگیر اپتیکال ۵ جهته است. سیستم فوکوس خودکار قابلیت تشخیص ۴۲۵ نقطه و تعقیب همزمان سوژه و تعقیب همزمان چشم انسان و حیوانات حتی هنگام فیلمبرداری را دارد. این دوربین قابلیت عکاسی پیاپی ۱۱ فریم بر ثانیه با AF و قفل AE (فوکوس خودکار و قفل تنظیمات نورسنجی) با شاتر مکانیکی و عکاسی ۸ فریم بر ثانیه با شاتر الکتریکی را دارد.

آلفا ۶۶۰۰ برای فیلمبرداری از کیفیت ۴K 30fps بهره می‌برد. این دوربین دارای جک هدفون و میکروفون نیز می‌باشد. چند پروفایل نیز برای عکس در نظر گرفته شده که شامل S-Log3 و S-Log2 به همراه HLG برای محیط کار HDR و خروجی ۸بیت برای ویدیو می‌باشد.

ضمنا این دوربین قابلیت ضبط ویدیو ۱۰۸۰p تا ۱۲۰ فریم بر ثانیه را دارد، اما خبری از ۴K 60fps در این دوربین نیست.

مانند دوربین آلفا ۶۴۰۰، آلفا ۶۶۰۰ نیز مجهز به یک صفحه نمایش متحرک ۳ اینچی اولد ۲۳۶۰k نقطه‌ای است. علاوه بر این دارای بلوتوث، وای‌فای، ان‌اف‌سی، میکرو HDMI و میکرو ‌یواس‌بی بجای یواس‌بی تایپ سی است. این دوربین از باتری جدید NP-FZ100 بهره می‌برد که به طور قابل توجهی طول عمر بیشتری از NP-FW50 سایر دوربین‌های سری ۶۰۰۰ دارد.

آلفا ۶۱۰۰ نیز از لحاظ سنسور و قابلیت‌های عکاسی پیاپی مانند آلفا ۶۶۰۰ است و از لحاظ عملکرد و ایزو و قابلیت‌های فیلمبرداری نیز مانند نسخه گران‌قیمت آلفا ۶۶۰۰ است.

آلفا ۶۱۰۰ فاقد لرزشگیر اپتیکال داخلی می‌باشد. منظره‌یاب این مدل نیز از وضوح پایین‌تری برخوردار است. این دوربین جک هدفون و قابلیت دنبال کردن چشم‌ها هنگام فیلبرداری و پروفایل‌های عکس را نیز ندارد. باتری این دستگاه نیز NP-FW50 است. به غیر از این موارد، آلفا ۶۱۰۰ بسیار مشابه آلفا ۶۶۰۰ است.

بدنه آلفا ۶۶۰۰ قیمتی معادل ۱۴۰۰ دلار دارد و به همراه لنز سونی ۱۳۵-۱۸ میلیمتری قیمتی ۱۸۰۰ دلاری خواهد داشت و از ماه نوامبر نیز عرضه می‌شود.

بدنه آلفا ۶۱۰۰ نیز ۷۵۰ دلار قیمت دارد و به همراه لنز سونی ۵۰-۱۶ میلیمتری قیمتی معادل ۸۵۰ دلار و به همراه لنز سونی ۵۰-۱۶ میلیمتری و لنز ۲۱۰-۵۵ میلیمتری قیمت آن ۱۱۰۰ دلار خواهد بود و از ماه اکتبر در دسترس قرار خواهد گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع