به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،
با وجود اجرایی شدن طرح الزام استفاده از کارت سوخت شخصی، هنوز تنها پنج درصد افراد از آن برای سوختگیری خودروها استفاده میکنند.
عطاپور، نایب رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت معتقد است که تغییر و تحولات ایجاد شده در کارت سوخت هوشمند نهتنها مردم را به استفاده از آن تشویق نکرده، بلکه چالشهایی را نیز در مباحث دیگر به همراه داشته است.
اوایل خردادماه بود که خبر طرح الزام استفاده از کات سوخت خودرو منتشر شد و تاکنون نیز برای فراهم شدن زیرساختهای آن اقدامات متعددی انجام شده است. آنطور که شرکت ملی پخش فراوردههای نفتی اعلام کرده قرار بر این بود که ابتدا این طرح در چهار کلانشهر و سپس در کل کشور اجرایی شود. در چنین شرایطی از ۲۲ مردادماه که این طرح بهطور رسمی آغاز بهکار کرد تا اول شهریورماه، شاهد تغییرات درخورتوجهی در این حوزه نبودیم؛ چراکه کارت سوخت جایگاهداران در اختیار تمام متقاضیان قرار داشت. البته از آن زمان زمزمههایی برای محدودیت در لیتراژ کارت جایگاهداران مطرح شد و سرانجام از اول شهریورماه میزان سوختگیری بنزین با کارت آزاد جایگاهها در کل کشور در هر بار سوختگیری، از ۶۰ لیتر به ۳۰ لیتر کاهش یافت.
نایب رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت در این باره گفت:
با وجود اجرای این طرح، متقاضیان سوخت همچنان از کارت سوخت جایگاهداران استفاده میکنند و میتوان گفت از زمان اجرای طرح الزام استفاده از کارت سوخت، تنها پنج درصد متقاضیان از کارت سوخت شخصی خودشان برای سوختگیری استفاده میکنند، چون هنوز زیرساختهای اجرای این طرح عملیاتی نشده است.
در ادامه بخوانید:
عطاپور ضمن انتقاد از محدود کردن لیتراژ کارت سوخت جایگاهداران گفت:
این مسئله موجب شده تا مالکین وسائل نقلیه برای دریافت سوخت بیشتر اقداماتی را انجام دهند که یکی از آنها عبور و مرور اضافی در خیابان برای سوختگیری مجدد از جایگاههای سوخت است.
نایب رئیس و عضو هیات مدیره اتحادیه جایگاهداران سوخت تصریح کرد:
این طرح علاوه بر هزینه مضاعفی که برای جایگاهها بهدنبال دارد، از نظر مسائل محیط زیستی نیز مشکلاتی را همراه داشته است و به همین دلیل به نظر میرسد که باید این طرح مورد ارزیابی دقیقتر قرار گیرد.
بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
ارسال پاسخ