تاریخ رونمایی از گوشی‌‌های سری هوآوی میت ۳۰ تأیید شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

هوآوی امروز در حساب کاربری رسمی خود در توییتر ویدیویی منتشر کرد و گزارش داد که از گوشی‌های میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو رسماً در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور ۱۳۹۸) رونمایی خواهد شد. البته این تاریخ را مدیر تیم نرم‌افزاری هوآوی، یعنی ونگ چنگ لو (Wzng Chenglu) قبلاً اعلام کرده بود بنابراین موضوع تازه‌ای نیست. دستگاه‌های سری میت ۳۰ پیشرفته‌ترین گوشی‌های غیر تاشو هوآوی خواهند بود که امسال معرفی می‌شوند بنابراین انتظار می‌رود با استقبال گسترده مشتریان از آنها، کمپانی چینی از نظر فروش صدرنشین شود و سامسونگ را کنار بگذارد هرچند بعید است چنین چیزی رخ دهد زیرا ۲۰۱۹ سال خوبی برای هوآوی نبوده است.

در تاریخ ۱۶ می امسال، دپارتمان تجارت ایالات متحده نام هوآوی را به دلایل امنیتی در لیست سیاه خود قرار داد تا این کمپانی نتواند مانند گذشته با شرکت‌های آمریکایی تجارت خود را آزادانه ادامه دهد و همچون پارسال ۱۱ میلیارد دلار از آنها خرید کند. البته اگرچه دولت ترامپ استثنائاتی در این بین برای کمپانی چینی قائل شده ولی این شرکت دیگر نمی‌تواند از تولیدکنندگان تراشه نظیر مایکرون (Micron)، کووالکوم و اینتل خرید کند. اما چیزی که به نظر می‌رسد بیشتر باعث ضرر هوآوی شود، ناتوانی استفاده از سرویس‌های گوگل به خصوص اندروید در گوشی‌های بعدی است. هفته گذشته، گوگل به رسانه‌ها اعلام کرد که دستگاه‌های خط تولید میت ۳۰ نمی‌توانند از نسخه اندرویدی که توسط او مجوز گرفته استفاده کنند و هوآوی این امکان را ندارد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی و پلی استور را در آن راه‌اندازی نماید.

ماه قبل اما، کمپانی چینی سیستم عامل جدید خود به نام HarmonyOS را معرفی کرد ولی گفت که نمی‌خواهد آن را در گوشی‌های پرچمدار به کار گیرد و احتمالاً مانند آمازون که برای تبلت‌هایش پلتفرم FireOS را طراحی کرده، سراغ نمونه‌ای از اندروید خواهد رفت که منبع باز است. این نکته را یادآور شویم که آمازون FireOS را در گوشی Fire Phone به کار برد ولی با استقبال مشتریان مواجه نشد. به هر حال، حتی اگر هوآوی تصمیم بگیرد سراغ نسخه‌ای منبع باز از اندروید برود، باز هم انتظار داریم در داخل کشور خودش یعنی چین فروش خوبی داشته باشد چرا که چینی‌ها حس میهن‌پرستی قوی دارند و این موضوع را می‌توان از آمارها نیز متوجه شد چرا که هوآوی در دومین سه‌ماهه سال جاری میلادی ۳۸٫۲ درصد بازار گوشی‌های هوشمند کشورش را در اختیار گرفته است. این یعنی رشد بیش از ۱۰۰ درصدی در بازاری که اوپو توانسته بود در آن خود را به شدت محبوب کند. در نیمه اول امسال که در شش هفته از آن نام هوآوی در لیست شرکت‌های تحریمی بود، این شرکت ۱۱۸ میلیون گوشی را در سطح جهانی به فروش رساند در حالی که در مدت ۳۶۵ روز پارسال، ۲۰۶ میلیون دستگاه را فروخته بود.

گفته می‌شود مدل میت ۳۰ پرو دارای نمایشگر برآمده ۶٫۷ اینچی AMOLED با نرخ بازسازی ۹۰ هرتزی خواهد بود تا با ۵۰ درصد سرعت بیشتر نسبت به گوشی‌های معمولی بازار اپلیکیشن‌ها را اجرا کند و گیمرها راحت‌تر بتوانند به انجام بازی‌های مورد علاقه خود بپردازند. البته این اقدام می‌تواند منجر به کاهش سریع‌تر دوام باتری گردد و اصلاً به همین دلیل است که هوآوی در پرچمدار بعدی‌اش منبع نیروی ۴۵۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت قرار خواهد داد. دیگر ویژگی که گفته می‌شود حضور آن در میت ۳۰ پرو قطعی شده، فناوری شارژ معکوس است تا افراد بتوانند از طریق پنل پشتی گوشی، برخی وسایل را شارژ کنند. لازم به ذکر است که باتری میت ۳۰ احتمالاً ۴۲۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت خواهد بود.

تصاویر منتشر شده از هوآوی میت ۳۰ پرو نشان می‌دهند که این گوشی از نمایشگر واترفال بهره خواهد برد و این یعنی کناره‌های آن برآمده بوده و تا زاویه ۹۰ درجه کشیده شده‌اند تا با نگاه کردن از روبه‌رو، اصلاً متوجه حاشیه‌های مشکی رنگ اطراف نشویم. ضمن اینکه گفته می‌شود که در بالای صفحه نمایش یک ناچ عریض قرار خواهد داشت.

پردازنده میت ۳۰ و میت ۳۰ پرو تراشه ساخته خودِ هوآوی یعنی کایرین ۹۹۰ خواهد بود که با فرآیند ۷ نانومتری تولید شده و یک مودم ۵G هم در آن به کار رفته تا به شبکه نسل ۵ ارتباطات وصل شود و با واحد پردازشگر نورونی یا NPU بتواند از هوش مصنوعی بهره ببرد.

در قاب پشتی این گوشی‌ها، یک ماژول دایره‌ای خواهید دید که پیش از این در میت ۲۰ پرو مشاهده شده بود. انجام این کار تقریباً شبیه اقدامی است که گوگل و اپل در دستورکار قرار داده‌اند و سراغ اشکال هندسی برای گذاشتن دوربین‌ها رفته‌اند. حال که صحبت از دوربین شد، باید بگوییم که لنزهای ۴۰ مگاپیکسلی اصلی، ۴۰ مگاپیکسلی زاویه گسترده و پوشش ۱۲۰ درجه‌ای و ۸ مگاپیکسلی تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۵ برابری در میت ۳۰ پرو استفاده خواهند شد. ضمن اینکه همه این‌ها با یک سنسور ToF هم همراه می‌شوند تا برای گرفتن تصاویر پرتره و اضافه کردن افکت بوکه به کار بیاید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع