احتمال تجهیز آیفون هاى 2020 به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – به استناد اخبار و گزارش های جدید، به نظر می رسد آیفون هاى 2020 قرار است علاوه بر سیستم تشخیص چهره، به اسکنر اثرا نگشت زیر صفحه نمایش نیز مجهز شوند.

در حالى که برخى گوشى هاى پرچمدار شرکت هایى از جمله سامسونگ و هواوى مدتی است که به اسکنر اثر انگشت درون صفحه نمایش مجهز شده اند، اپل از زمان تولید آیفون ایکس بر سیستم تشخیص چهره اتکا کرده است. با این حال، این رویه ممکن است به زودى تغییر کند. به استناد گزارش هاى جدید، شرکت اپل مشغول توسعه تکنولوژى اسکنرهاى اثر انگشت درون صفحه نمایش است که مى تواند در کنار سیستم تشخیص چهره کار کند و احتمالا از سال 2020 وارد آیفون ها خواهد شد.

اسکنرهاى اثر انگشت موجود در جلوى گوشى هاى آیفون از نمونه هاى موجود در پشت برخى گوشى ها به شدت کارآمدتر است. با این حال، تاکنون بهتر بود گوشى هاى هوشمندى که صفحه نمایش آن ها نیز بزرگ است به سیستم تشخیص چهره زیر صفحه نمایش مجهز شوند، کارى که اپل نیز تاکنون کرده بود. اپل تجهیز گوشى هاى خود به اسکنر اثر انگشت را از سال 2013 آغاز کرده بود.

اگر آیفون هاى 2020 به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش مجهز شوند، کاربران قادر خواهند بود براى باز کردن قفل صفحه نمایش از سیستم تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت استفاده کنند. البته ممکن است تجهیز آیفون هاى جدید به این دو سیستم تا سال 2021 نیز طول بکشد. اپل قرار است در هفته آینده از سنسور تشخیص چهره جدیدى براى آیفون ها رونمایى کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع