مایکروسافت سرفیس گو به پردازنده اینتل Core m3 مجهز می شود؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – نتایج بنچمارک گیک بنچ نشان می دهند که نسخه های جدید مایکروسافت سرفیس گو احتمالا به پردازنده  اینتل Core m3 مجهز خواهند شد.

طبق گزارش های رسیده در ماه قبل، مایکروسافت سرفیس گو در پایین ترین جایگاه از لیست محصولات سخت افزاری این شرکت قرار دارد. این دستگاه مجهز به CPU پنتیوم گولد 4415Y، حافظه رم 4 گیگابایتی و حافظه eMMC 64 گیگابایتی است. اما بنچمارک جدید گیک بنچ نشان می دهد که مایکروسافت به احتمال زیاد CPU ضعیف سرفیس گو را بهبود بخشیده است.

در لیست گیک بنچ، محصولی با نام OEMTX OEMTX Product Name EV1 به چشم می خورد، که نام قبلی سرفیس گو قبل از عرضه آن بوده است. با این حال گزارش اخیر گیک بنچ نشان می دهد که مایکروسافت از پردازنده اینتل Core m3-8100Y در سرفیس جدید خود استفاده می کند.

احتمالا به خاطر دارید که شایعات مربوط به مایکروسافت سرفیس گو همواره به یک پردازنده m3 اشاره داشته اند، اما منظور از m3 در آن زمان، پردازنده m3-7Y30 بوده است. البته باید خاطر نشان کرد که شایعات گذشته همانند شایعات جدید، پایه و اساس محکمی ندارند. به عنوان مثال گفته شده که قیمت m3-8100Y حدود 281 دلار است، که البته این هزینه در مقایسه با یک کامپیوتر شخصی 400 دلاری، مبلغ بسیار بالایی به شمار می آید.   

همانطور که می دانید قرار نیست در رویداد اکتبر از سرفیس گوهای جدید رونمایی شود، بنابراین تبلت مذکور احتمالا نسخه پیشرفته تر مدل های فعلی است. این مدل جدید با سیستم عامل ویندوز 10 پرو عرضه می شود. بنابراین می توان گفت که کاربرد مایکروسافت سرفیس گو بیشتر جنبه تجاری دارد. اگر در هنگام فعالیت های تجاری، کاربران باز هم از CPU جدید ناراضی باشند، آنگاه معقولانه است که به سراغ مدل های گران تری بروند.  

نتایج بنچمارک مربوط به تاریخ 16 آوریل 2019 است. بنابراین اگر شایعات مربوط به این مدل واقعیت داشته باشد، می توان انتظار داشت که سرفیس Go جدید به زودی روانه بازار شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع