تلفیق گذشته با آینده در خودروی‌ Hyundai 45

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

خودروی Hyundai 45 از دیگر محصولات جدیدی است که به تازگی و در جریان برگزاری نمایشگاه جهانی خودروی فرانکفورت به خودرودوستان معرفی شد و اطلاعات و جزییات مشخصی از آن در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

زمزمه‌های معرفی خودروی Hyundai 45 در نمایشگاه فرانکفورت امسال از حدود سه ماه قبل به گوش می‌رسید. ماه گذشته شرکت کره‌ای هیوندای خبر حضور این خودرو در نمایشگاه آلمان را تایید کرد و محصول جدید خود را ایده‌ا‌ی مفهومی از یک خودروی الکتریکی آینده‌گرایانه توصیف نمود. در واقع آن‌چه که طی روزهای اخیر توسط شرکت هیوندای در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمده است یک ایده‌ی مفهومی از خودروی الکتریکی محسوب می‌شود که هنوز زمان دقیقی برای تولید و عرضه‌ی آن اعلام نشده است. بنابراین ممکن است محصولی که در آینده بر اساس ایده و طرح امروز تولید می‌شود از برخی جهات با نمونه‌ی فعلی متفاوت باشد.

در طراحی ظاهری خودروی Hyundai 45 اگرچه ظرایف و ویژگی‌های آینده‌گرایانه‌ای که در اغلب خودروهای الکتریکی وجود دارد مشاهده می‌شود، اما در عین حال نوع طراحی نمای بیرونی این خودرو یک نگاه جدی نیز به گذشته دارد. در واقع این خودرو یادآور روزهای آغازین دهه‌ی ۷۰ میلادی است. یعنی زمانی که شرکت کره‌ای هیوندای تازه کار خود را شروع کرده بود و نخستین محصولاتش را به بازار عرضه می‌کرد.

در مجموع شکل ظاهری خودروی Hyundai 45 شباهت فراوانی به مدل کوپه‌ی خودروی پونی دارد. محصولی که شرکت هیوندای آن را در سال ۱۹۷۴ میلادی به بازار عرضه کرده بود و از جمله نخستین محصولات این شرکت خودروسازی شرقی به شمار می‌رود. از آن زمان تا امروز ۴۵ سال می‌گذرد و عدد ۴۵ که در نام این خودرو به کار رفته است به همین نکته اشاره دارد.

خودروی Hyundai 45

البته طراحان خودروی جدید هیوندای تایید کرده‌اند که عدد ۴۵ معنی دیگری نیز دارد. به دلیل آن‌که در طراحی نمای بیرونی این خودروی الکتریکی به خصوص در بخش جلو و عقب آن از زوایای ۴۵ درجه استفاده شده است طراحان این خودرو تصمیم گرفتند تا عدد ۴۵ را به عنوان نام ایده‌ی مفهومی خود انتخاب کنند. به کار بردن شیوه‌ی طراحی مذکور موجب شده است تا خودروی الکتریکی جدید هیوندای از نظر ظاهر حالتی الماس شکل به خود بگیرد.

نکته‌ی دیگری که در طراحی ظاهر این خودرو می‌توان مشاهده کرد عدم وجود آینه‌های کناری است. در واقع آینه‌های مرسوم کناری در خودروی Hyundai 45 جای خود را به سیستم جدید رصد کردن مبتنی بر دوربین داده‌اند. به این ترتیب که به جای آینه‌های مرسوم بغل دوربین‌های کوچکی در کناره‌های این خودروی الکتریکی وجود دارد که وظایف آینه را به شکل بهتر و کامل‌تری انجام می‌دهد. برای تمیز نگه داشتن آن‌ها نیز ماژول‌هایی طراحی شده است تا در مواقع لزوم با گرداندنشان مانع از نشستن گردن غبار یا سایر مواد کدر کننده بر پیکر و لنز آن‌ها شود. استفاده از این سیستم می‌تواند موجب برجسته شدن ویژگی‌های آینده محور این خودرو شود.

از دیگر قابلیت‌هایی که می‌تواند این ویژگی را در خودروی جدید هیوندای برجسته سازد قابلیت خودران آن است. به این معنی که خودروی الکتریکی جدید هیوندای از وجود راننده بی نیاز بوده و می‌تواند به صورت کاملا خودکار رانده شود. البته این به آن معنی نیست که راننده نمی‌تواند پشت فرمان این خودرو بنشیند. چرا که در صورت تمایل می‌توان این خودرو را به شکل دستی و غیر خودکار نیز هدایت کرد.

خودروی Hyundai 45

برخلاف نمای بیرونی خودروی Hyundai 45 که تلفیقی از سنت و مدرنیته است، در نمای داخلی این خودرو نشانه‌ی چندانی از گذشته به چشم نمی‌خورد. در فضای درون کابین همه چیز از خصوصیات مدرن برخوردار است و تکیه بر آینده دارد. با توجه به خودران بودن این خودرو صندلی‌های جلوی آن به گونه‌ای طراحی شده‌ است که می‌توان آن‌ها را به سمت عقب چرخاند. به این معنی که سرنشینان ردیف جلو و عقب این خودرو می‌توانند در فضای درون کابین رو به روی یکدیگر بنشینند. طراحان خودروی الکتریکی جدید هیوندای تایید کرده‌اند که برای شکل دادن به فضای درون کابین این طرح مفهومی از دکوراسیون منزل و مبلمان خانگی مدرن الهام گرفته‌اند.

در طراحی سیستم سرگرمی این خودروی الکتریکی نیز از شیوه‌ای جدید و غیر مرسوم استفاده شده است. به این معنی که برخلاف بسیاری از خودروهای امروزی که به یک نمایشگر مرکزی یگانه روی داشبورد خود مجهز شده‌اند، این خودرو از وجود یک نمایشگر واحد استفاده نمی‌کند و چندین نمایشگر مجزا در فضای داشبورد آن نصب شده است. احتمالا هر کدام از این نمایشگرها کارکرد و وظیفه‌ی خاصی دارد که در حال حاضر اشاره‌ی چندانی به آن نشده است.

امسال در نمایشگاه خودروی فرانکفورت شاهد معرفی ایده‌های مفهومی مختلفی از خودروهای الکتریکی آینده‌گرایانه بودیم که اطلاعاتی از مشخصات فنی برخی از آن‌ها نیز در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. با این حال اعضای شرکت هیوندای اطلاعات چندانی را از ویژگی‌های فنی خودروی Hyundai 45 در اختیار عموم قرار ندادند. به هر حال باید دید که اعضای این شرکت کره‌ای در چه زمانی قصد تولید محصول تازه‌ای را بر اساس ایده‌ی مفهومی جدیدی که معرفی کرده‌اند دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع