ویژگی‌های دوربین جدید Phase One

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

شرکت Phase One در حال گسترش دوربین‌های فرمت متوسط ​​خود به‌همراه بدنه جدید XT است که برای استفاده در خارج از خانه طراحی شده است. این بدنه جدید با پشتی‌های فرمت متوسط ​​موجود Phase One جفت می‌شود و وضوحی ۱۰۰ یا ۱۵۰ مگاپیکسلی را فراهم می‌سازد و همچنین از طیف جدیدی از لنزها بهره می‌برد که آن‌ها نیز از یک سیستم شاتر (shutter) الکترومغناطیسی کنترل شده استفاده می‌نمایند. این دوربین قیمتی ۵۶۹۹۰ دلاری دارد که این قیمت پشتی و لنز ۱۵۰ مگاپیکسلی را نیز دربر می‌گیرد.

پایه سیستم جدید XT، بدنه دوربین است که در اصل یک قاب بوده که می‌تواند لنزها را در قسمت جلویی و پشتی آن نصب نمود. از آنجایی که قسمت پشتی دیجیتالی در واقع محل قرارگیری حسگر، پردازش و کنترل‌ها است، بدنه XT در مقایسه با نوع XF بسیار نازک‌تر و سبک‌تر است. گذشته از دکمه دسته و شاتر، تنها کنترل‌های موجود در بدنه، شماره‌گیرها، جهت تغییر لنز به صورت افقی و عمودی هستند. Phase One می‌گوید که کل سیستم این دوربین به‌صورت ماژولار طراحی شده، بنابراین می‌توان قطعات را با گذشت زمان بروزرسانی نمود.

برخلاف سیستم XT، XF کاملاً دستی است و هیچ سیستم فوکوس خودکاری در آن وجود ندارد. Phase One یک کرکره جدید کربنی را جهت لنزهای XT قرار داده که توسط شرکت Rodenstock ساخته شده است و به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود، بنابراین می‌توان دوربین را از راه‌دور کنترل کرد. اولین لنزهای موجود برای سیستم XT عبارتند از: ۲۳mm f/5.6 ،۳۲mm f/4 و ۷۰mm f/5.6. افزونه XT همچنین از لنزهای قدیمی‌تر که دارای کرکره‌های دستی هستند، پشتیبانی می‌نماید.

Phase One می‌گوید که این دوربین را برای عکاس‌های حرفه‌ای که در زمینه عکس‌برداری از منظره فعالیت دارند و می‌خواهند که کیفیت تصویر دوربین‌های استودیویی را داشته باشند، طراحی کرده است. این دوربین‌ها مانند دوربین‌های قیمت متوسط و دارای وضوح پایین‌تر شرکت‌های Fujifilm و یا حتی شرکت Hasselblad نیستند؛ که برای علاقه‌مندان و عکاسان خبری طراحی شده باشد. درعوض، این یک دوربین خاص است که برای متخصصان دارای نیازهای ویژه، مانند عکاسان منظره‌ و معماری‌ها ساخته شده است. این سیستم نسبت به دوربین‌های قبلی Phase One، بسیار کوچکتر و سبک‌تر است و می‌توان آن را در کوله‌پشتی حمل یا به‌راحتی با آن رفت‌وآمد نمود.

موارد بالا توضیح می‌دهند که چرا هزینه این سیستم دوربینی به‌اندازه یک BMW کاملاً مجهز است. Phase One تأکید می‌کند که اولویت آن شرکت در دوربین‌هایش، ارائه بهترین کیفیت تصویر ممکن است و همچنین مشتریان آن‌ها نیز کاربران حرفه‌ای هستند که مایل به پرداخت چنین قیمتی خواهند بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع