دسترسی اولیه بازی Minecraft Earth برای ماه اکتبر برای اندروید و iOS انجام شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ماینکرفت یک بازی در سبک سندباکس است که توسط استودیو سوئدی مستقل موجانگ در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و توانست به سرعت به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند.

بازی در ابتدا برای کامپیوترهای شخصی با سیستم عامل ویندوز منتشر شد اما بعد از آن سیستم عامل‌های مک و لینوکس نیز میزبان این بازی شدند و بعد از مدتی ماینکرفت به آن چنان محبوبیتی دست پیدا کرد که کنسولی نبود که این بازی برای آن منتشر نشده باشد.

گیم پلی بازی ماینکرفت جهان باز است و سبک بقا و ماجراجویی دارد. بازی گرافیک تماما پیکسلی دارد و کافی است تا فقط چند دقیقه بازی کنید تا بفهمید چرا کمپانی بزرگ مایکروسافت سال ۲۰۱۴ کمپانی موجنگ را که فقط در کارنامه اش همین یک بازی بود را با قیمت ۲٫۵ میلیارد دلار خرید و به شرکت‌های زیر مجموعه خود اضافه کرد.

بازی ماینکرفت به این صورت است که شما در نقش یک انسان هستید که باید در دنیایی با بافت‌های مکعبی سعی کنید زنده بمانید، منابع جمع آوری کنید، سلامتی و گرسنگی خود را مدیریت کنید و شب‌ها در برابر حمله موجودات وحشی بازی زنده بمانید. اما این‌ها چیزی نیست که ماینکرفت را شگفت انگیز کرده است.

ویژگی اصلی بازی همان گیم پلی مبتنی بر جهان مکعبی است به این صورت که شما زمین بازی را میکنید و یک مکعب خاک پیدا میکنید سپس درخت را قطع میکنید و یک مکعب چوب برای شما می‌ماند حالا با چند مکعب چوب میتوانید برای خود صندوقچه درست کنید و یا با چوب‌ها میتوانید وسایل مختلف بسازید.

بعد نوبت به زدن به دل کوه است تا با حفاری در آن مکعب های سنگ و آهن بدست آورید و همین طور ادامه بدهید به ساخت و ساز ولی بترسید از زمانی که آفتاب در جهان بازی غروب کند و درس آن موقع است که سر و کله هیولاها پیدا میشود.

ویژگی اصلی جهان بازی ماینکرفت نامحدود بودن آن است و هرچقدر که در جهان بازی کاوش کنید باز ادامه پیدا می‌کند و تولید می‌شود.

دنیای بازی ماینکرفت شامل جنگل، صحرا، مناطق برفی، جلگه‌ها، کوهستان، دشت، غار، دریا، رود، مواد مذاب و دره است و بازی دارای چرخه شب و روز است که هرکدام ۲۰ دقیقه طول میکشد.

در بازی شما با حیواناتی مثل گاو، خوک، مرغ و ماهی روبه رو هستید که میتوانید با شکار آن ها تغذیه کنید.

همین طور دشمنانی به نام موب که شامل عنکبوت‌ها، اسکلت‌ها و زامبی‌ها، کریپرها و اندرمن‌ها در بازی هستند که شب‌ها در غارهای بازی تولید می‌شوند و برای شکار شما به دنبال شما می‌گردند و با درخشش نور خورشید می‌سوزند.

بازی ماینکرفت انقدر محبوب شد که کافی است یک جستجو در فروشگاه گوگل پلی کنید تا متوجه شوید نزدیک به ۵۰ بازی مختلف با سبک و سیاق ماینکرفت توسط بازی سازان مستقل تنها برای اندروید ساخته شده است که این نشان از جایگاه ویژه این بازی در دنیای بازی‌های ویدیویی دارد.

اما چندی پیش پس از عرضه نسخه‌های مختلف از مجموعه ماینکرفت خبری منتشر شد که اعلام کرد که استودیو موجنگ قصد دارد بازی رسمی با نام Minecraft Earth را برای گوشی‌های هوشمند با محوریت دنیای ماینکرفت بسازد.

بازی Minecraft Earth، یک بازی واقعیت افزوده است که بر اساس همان مکانیزم اصلی بازی ماینکرفت یعنی جهان پیکسلی خود در حال توسعه است و در ماه اکتبر پیش رو قرار است شاهد یک دسترسی زودتر از موعد از این بازی باشیم.

این اطلاعیه که قرار است بازی Minecraft Earth به صورت پیش از موعد در دسترس قرار بگیرد امروز در جریان پخش مستقیم سالانه Minecon منتشر شد.

بازی موبایل Minecraft Earth یک بازی رایگان است و برای تجربه آن نیازی به پرداخت هزینه نیست و در اوایل سال ۲۰۱۹ در جریان جشن ۱۰ سالگی بازی ماینکرفت استودیو موجانگ از آن رونمایی کرد.

بازی Minecraft Earth قرار است کاری کند تا بازیکنان در دنیای واقعی قدم بزنند و منابع مورد نظر خود را از دنیای واقعی و با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده جمع کنند درست همان چیزی که در بازی Pokemon Go شاهد آن بودیم و با تعداد زیادی ضربه زدن روی صفحه گوشی در بازی Minecraft Earth با دشمنان مبارزه کنید، چالش‌های موجود در بازی را انجام دهید و کارهای گوناگون و مختلف انجام دهید.

مواد اولیه جمع آوری شده در بازی را می‌توان در “صفحات ساخت” خود بازیکنان استفاده کرد تا درست مثل نسخه بازی معمولی بتوانید با خلاقیت خود وسایل گوناگون و مختلف ایجاد کنید.

این بازی ماه‌ها است که در چندین شهر مانند لندن و سیاتل در حالت بتا در دسترس قرار گفته است و بازیکنان در این شهرها می‌توانند بازی Minecraft Earth را تجربه کنند، اما با دسترسی زودهنگام، موجانگ قصد دارد این تجربه را در کل کشورهای دنیا گسترش و در دسترس کاربران قرار بدهد، هرچند امروز هیچ گونه اطلاعات مشخصی در مورد این مسئله اعلام نشده است.

این بازی قرار است تا پایان سال جاری میلادی در سراسر شهرهای جهان در دسترس باشد، و با اضافه شدن ویژگی‌های جدید در طول دوره دسترسی اولیه عرضه می‌شود و در دسترس قرار می‌گیرد.

ماجراهای جدید با عرضه این نسخه جدید به نسخه بتا قبلی افزوده خواهد شد تا تجربه جدیدی به کاربران هدیه بدهد.

البته ناگفته نماند که این ماجراها به طور کاملا تصادفی اتفاق می‌افتند تا بازیکنان مجاور را برای جمع آوری تجربه مشترک AR با معماها، مبارزات و سایر عناصر ارائه شده دعوت کند.

هر دو دسته کاربران اندروید و iOS قادر خواهند بود در ماه اکتبر با ورود به سیستم در اینجا مراحل ثبت نام اولیه در بازی Minecraft Earth را انجام دهند و به تجربه نسخه اولیه دسترسی بازی Minecraft Earth بپردازند.

ثبت نام‌ پیش از عرضه نیز برای کاربران اندروید هم اکنون در فروشگاه گوگل پلی در دسترس خواهد بود تا کاربران گوگل بتوانند با ثبت نام خود از خبر عرضه این بازی آگاه شوند.

اگر کاربر اندروید هستید برای ثبت نام پیش از عرضه می‌توانید به اینجا بروید.

در همین حال که همه در تب بازی Minecraft Earth هستند سازنده این مجموعه یعنی موجانگ در حال ساخت یک بروزرسانی برای نسخه معمولی و قدیمی Minecraft است تا برای این بازی عرضه کند و در دسترس گیمرهای نسخه اصلی این مجموعه قرار بدهد. بروزرسانی که هنوز معلوم نیست شامل چه محتواهای جدیدی در بازی Minecraft خواهد بود.

البته طبق اخبار منتشر شده این تغییرات اساسی گسترده ویژگی‌های جدیدی را به اسم “جهنم” در بازی ایجاد کرده است که قرار است دشمنان جدیدی به بازی اضافه شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع