مایکروسافت رسما از سرفیس لپ‌تاپ ۳ رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در رویداد سالانه سرفیس، مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ ۳ را رسما معرفی کرد. این دستگاه جانشین نسخه محبوب سرفیس لپ‌تاپ ۲ خواهد بود که سال گذشته توسط مایکروسافت معرفی شد.

سرفیس لپ‌تاپ ۳ دارای پردازنده نسل ۱۰ اینتل است و ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد. صفحه نمایشگر ۱۵ اینچی این دستگاه از نوع آی‌پی‌اس و نسبت آن ۳:۲ است. این دستگاه از پردازنده گرافیکی AMD Ryzen Surface Edition بهره می‌برد. مایکروسافت بالاخره درگاه یواس‌بی تایپ سی را نیز در کنار یواس‌بی تایپ ای قرار داد.

به گفته پانوس پانای (Panos Panay) مدیر بخش محصولات مایکروسافت، ترک‌پد این دستگاه ۲۰ درصد بزرگتر شده و فواصل بین دکمه‌های کیبورد ۱٫۳ میلیمتر است. ضمن اینکه با توجه به طراحی جدید، نوع دسترسی به قطعات داخلی لپ‌تاپ نیز تغییر پیدا کرده است. مایکروسافت کیبورد را به گونه‌ای طراحی کرده که قابل برداشتن باشد. این کار اجازه داده تا با طراحی بی‌نظیری رویرو باشیم و همچنان می‌توانید لپ‌تاپ خود را تعمیر کنید.

پردازنده هشت هسته‌ای ۱۰ نانومتری نسل ۱۰ اینتل نیز به گفته پانای ۳ برابر قدرتمندتر از پردازنده کنونی مک‌بوک ایر است. ضمن اینکه قویترین پردازنده گرافیکی است که ای‌ام‌دی تا به حال تولید کرده است.

این دستگاه بسیار سریع شارژ می‌شود. مایکروسافت با همکاری اینتل و ای‌ام‌دی توانسته تا ۸۰ درصد لپ‌تاپ را در کمتر از یک ساعت شارژ کند.

سرفیس لپ‌تاپ ۳ در دو نسخه ۱۳٫۵ و ۱۵ اینچی وارد بازار خواهد شد. هم اکنون پیش‌ سفارش این دستگاه‌ها آغاز شده و از ۲۲ اکتبر در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. نسخه ۱۳٫۵ اینچی ۹۹۹ دلار و نسخه ۱۵ اینچی ۱۱۹۹ دلار قیمت دارند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع