حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

پردازنده‌های گرافیکی RTX 500 و 1000 Ada انویدیا، هوش مصنوعی بیشتری را به ایستگاه‌های کاری نازک و سبک می‌آورند. – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

درست قبل از این، آخرین پردازنده‌های گرافیکی لپ‌تاپ خود را رونمایی کرد و، چه شگفت‌انگیز، آنها عمدتاً برای کمک به پردازش هوش مصنوعی طراحی شده‌اند. کارت گرافیک های RTX 500 و 1000 Ada Generation در درجه اول برای لپ تاپ های باریک و سبک هستند. در حالی که آن‌ها به اندازه پردازنده‌های گرافیکی موبایل رده بالاتر فعلی عملکرد TOPS AI را ارائه نمی‌کنند، می‌توانند گزینه‌ای مفید برای پردازش هوش مصنوعی در حال حرکت برای افرادی مانند محققان، تولیدکنندگان محتوا و ویرایشگرهای ویدیو باشند. شایان ذکر است که آنها به جای آنهایی که برای بازی طراحی شده اند، GPUهای ایستگاه کاری هستند.

پردازنده‌های گرافیکی، که مبتنی بر معماری Ada Lovelace هستند، تا دو برابر عملکرد ردیابی پرتو نسبت به پردازنده‌های گرافیکی نسل قبلی (از هسته‌های ردیابی پرتوی نسل سوم استفاده می‌کنند) ارائه می‌دهند. طبق گفته NVIDIA، هسته‌های Tensor نسل چهارم تا دو برابر پردازنده‌های گرافیکی قبلی توان پردازشی دارند. این شرکت می‌گوید که این به «تسریع آموزش یادگیری عمیق، استنتاج و بارهای کاری خلاقانه مبتنی بر هوش مصنوعی» کمک می‌کند.

RTX 500 دارای 4 گیگابایت حافظه اختصاصی است در حالی که RTX 1000 دارای 6 گیگابایت حافظه است. انویدیا می گوید آنها به ترتیب تا 154 و 193 بالاترین عملکرد هوش مصنوعی را ارائه می دهند. RTX 500 در مقایسه با پیکربندی هوش مصنوعی فقط CPU، تا سه برابر سریع‌تر ویرایش عکس با هوش مصنوعی، ۱۰ برابر عملکرد گرافیکی برای رندر سه بعدی و تا ۱۴ برابر عملکرد هوش مصنوعی تولیدی برای مدل‌های مختلف ارائه می‌کند. .

پردازنده‌های گرافیکی نیز از فناوری ارتقاء مقیاس این شرکت پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، یک رمزگذار نسل هشتمی شامل پشتیبانی می شود. NVIDIA می‌گوید این کدک ویدیویی «تا ۴۰ درصد کارآمدتر از H.264 است و امکانات جدیدی را برای پخش، پخش و تماس ویدیویی فراهم می‌کند».

اگر علاقه مند به انتخاب لپ تاپ با پردازنده گرافیکی RTX 500 یا 1000 هستید، نیازی نیست مدت زیادی منتظر بمانید. آنها در بهار امسال در لپ تاپ هایی مانند Dell، HP، Lenovo و MSI عرضه خواهند شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.