حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

گویا گوگل هزاران دلار به ناشران می پردازد تا از هوش مصنوعی خود برای نوشتن داستان استفاده کنند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

گوگل بی سر و صدا با برخی از ناشران برای استفاده از ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای انتشار داستان ها قراردادهایی منعقد کرده است. Adweek. این معاملات که بنا بر گزارش‌ها ده‌ها هزار دلار در سال ارزش دارند، ظاهراً بخشی از Google News Initiative (GNI) هستند، برنامه‌ای شش ساله که بودجه، و سایر منابع را برای اتاق‌های خبر تأمین می‌کند. اما حرکت به سمت ابزارهای انتشارات هوش مصنوعی گامی جدید و احتمالاً بحث برانگیز برای این شرکت خواهد بود.

مطابق با Adweek، این برنامه در حال حاضر تعداد انگشت شماری از ناشران کوچکتر را هدف قرار داده است. Adweek گزارش می دهد: «ابزارهای بتا به ناشرانی که منابع کمتری دارند این امکان را می دهد تا با نمایه سازی گزارش های اخیرا منتشر شده تولید شده توسط سازمان های دیگر، مانند آژانس های دولتی و رسانه های خبری همسایه، و سپس خلاصه کردن و انتشار آنها به عنوان یک مقاله جدید، محتوای انباشته شده را کارآمدتر ایجاد کنند.

با این حال، دقیقاً مشخص نیست که چقدر به ناشران تحت این ترتیب پرداخت می شود Adweek می گوید که این یک “مجموع پنج رقمی” در سال است. طبق گزارش‌ها، سازمان‌های رسانه‌ای با انتشار حداقل سه مقاله در روز، یک خبرنامه هفتگی و یک کمپین بازاریابی ماهانه با استفاده از این ابزار موافقت کردند.

شایان ذکر است، ظاهراً ناشران در این برنامه ملزم به افشای استفاده خود از هوش مصنوعی نیستند، همچنین به وب‌سایت‌های جمع‌آوری شده اطلاع داده نمی‌شود که محتوای آنها برای ایجاد داستان‌های نوشته‌شده با هوش مصنوعی در سایت‌های دیگر استفاده می‌شود. گزارش شده است که نسخه تولید شده توسط هوش مصنوعی از یک سیستم رنگی برای نشان دادن قابلیت اطمینان هر بخش از متن استفاده می کند تا به ویرایشگران انسانی کمک کند تا قبل از انتشار محتوا را بررسی کنند.

گوگل بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد. در بیانیه ای به Adweek این شرکت گفت که “در مراحل اولیه کاوش ایده ها برای ارائه بالقوه ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی برای کمک به روزنامه نگاران در کارشان است.” این سخنگو افزود که ابزارهای هوش مصنوعی «به منظور جایگزینی نقش اساسی روزنامه نگاران در گزارش، ایجاد و بررسی حقایق مقالات خود نیستند و نمی توانند جایگزین شوند».

مشخص نیست که گوگل از این ترتیبات چه چیزی به دست می آورد، اگرچه این اولین شرکت فناوری نخواهد بود که به اتاق های خبر برای استفاده از ابزارهای اختصاصی پول پرداخت می کند. این ترتیب شباهت هایی به معاملاتی دارد که فیس بوک زمانی با ناشران برای ایجاد محتوای ویدیویی زنده در سال 2016 منعقد کرد. این شرکت رسانه اجتماعی با پرداخت پول به ناشران برای استفاده از پلتفرم ویدیویی نوپای خود، تیتر خبرها شد و ده ها رسانه تصمیم گرفتند “محور به ویدئو” را به عنوان یک ابزار ویدئویی انجام دهند. نتیجه

این معاملات بعداً پس از اینکه فیس بوک متوجه شد تعداد بازدیدهایی از چنین محتوایی دارد، از بین رفت. این شبکه اجتماعی به‌زودی ویدیوی زنده خود را پخش می‌کند و از آن زمان الگوریتم خود را برای توصیه محتوای خبری کمتر بهینه‌سازی کرده است. بر اساس برآوردها، «محور به ویدیو» صنعت رسانه به قیمت کار صدها روزنامه نگار تمام شد.

در حالی که به نظر می رسد برنامه GNI بسیار کوچکتر از چیزی است که فیس بوک تقریباً یک دهه پیش با ویدیوی زنده تلاش کرد، احتمالاً بررسی جدیدی را در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مولد توسط ناشران ایجاد خواهد کرد. انتشاراتی مانند و به دلیل تلاش برای به اشتراک گذاشتن مقالات نویسندگان هوش مصنوعی که توسط کارکنان انسانی نوشته شده است، به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته اند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.