حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

Mistral AI مدل جدیدی را برای رقیب GPT-4 و دستیار چت خود عرضه می کند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

Mistral AI، یک استارتاپ هوش مصنوعی مستقر در پاریس، جایگزین خود را برای OpenAI و Anthropic با Mistral Large، مدل زبان بزرگ خود اعلام کرده است. این شرکت در یک پست وبلاگی، Mistral Large را به عنوان یک «مدل تولید متن پیشرفته» با «قابلیت‌های استدلال بالا» توصیف کرد.

با توجه به هوش مصنوعی Mistral، می‌توان از آن برای «کارهای پیچیده استدلال چند زبانه» مانند تولید کد، تبدیل، و درک مطلب استفاده کرد. همچنین پاسخ خود را به Chat GPT با Le Chat ارائه کرد که در حال حاضر فقط در نسخه بتا موجود است. در ابتدا، Mistral AI بر تمرکز بر منبع باز خود به عنوان نقطه فروش اصلی خود تأکید کرد. اولین مدل آن تحت یک مجوز منبع باز منتشر شد، اما سایر مدل های بعدی بزرگتر منتشر نشده اند.

Mistral Large را معرفی می کنیم

مانند OpenAI، Mistral AI Mistral Large را از طریق API پولی و قیمت‌گذاری مبتنی بر استفاده ارائه می‌کند. با توجه به Tech Crunch، Mistral Large در حال حاضر 24 دلار به ازای هر میلیون توکن خروجی و 8 دلار به ازای هر میلیون توکن ورودی برای جستجوی Mistral Large هزینه دارد. نشانه‌ها، خروجی اضافه شده، برای نمایش تکه‌های کوچکی از کلمات طراحی شده‌اند که معمولاً به هجا تقسیم می‌شوند. بنابراین، برای مثال، “ReadWrite” به “خواندن” و “نوشتن” تقسیم می شود و به طور جداگانه توسط مدل زبان هوش مصنوعی پردازش می شود.

همچنین، طبق اطلاعات منتشر شده، Mistral AI به طور پیش‌فرض از پنجره‌های متنی 32000 ویندوز پشتیبانی می‌کند. این به بیش از 20000 کلمه انگلیسی ترجمه می شود و از بسیاری از زبان های اروپایی دیگر مانند ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و اسپانیایی پشتیبانی می کند.

اما این همه ماجرا نیست. همانطور که گفته شد، Mistral AI در حال راه‌اندازی Le Chat است که نسخه‌ای از Chat-GPT است. این در chat.mistral.ai در دسترس است و در حال حاضر نسخه بتا است.

به طور خاص، کاربران می‌توانند بین سه مدل یکی را انتخاب کنند: Mistral Large، Mistral Small، و Mistral Next – نمونه‌ای اولیه که، به گفته Tech Crunch، “برای مختصر و مختصر طراحی شده است.” حداقل در حال حاضر، Le Chat برای استفاده رایگان است – اما احتمال تغییر آن در آینده وجود دارد.

تصویر ویژه: عکس توسط عکاسی در اختیار Unsplash

شارلوت کلمبو

روزنامه نگار آزاد

شارلوت کلمبو یک روزنامه‌نگار آزاد است که خطوط فرعی در Metro.co.uk، Radio Times، The Independent، Daily Dot، Glamour، Stylist و VICE در میان دیگران دارد. او اخیراً به مدت دو سال به‌عنوان کارمند نویسنده برای برنامه سرگرمی The Digital Fix کار کرد و قبل از آن، با Business Insider و Dexerto روی میزهای فرهنگ دیجیتال آنها کار کرد. او همچنین در رادیو بی‌بی‌سی 5 و پادکست گاردین ظاهر شد تا تخصص خود را در زمینه فناوری، تأثیرگذاران و خرده فرهنگ‌های اینترنتی به اشتراک بگذارد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری مجله از سیتی، دانشگاه لندن است و به مدت سه سال به صورت آزاد مشغول به کار بوده است. او دارای طیف گسترده ای از تخصص ها از جمله فناوری، فرهنگ دیجیتال، سرگرمی، سبک زندگی، و تنوع عصبی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.