حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل به تازگی پروژه خودروی الکتریکی خود را متوقف کرده و تمرکز خود را به هوش مصنوعی مولد تغییر داده است – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

جیسون هینر/ZDNET

اپل یکی از پروژه‌های مخفیانه خود را لغو می‌کند – ساخت یک خودروی الکتریکی خودران، و بیشتر 2000 کارمندی که روی آن کار می‌کنند را به سمت تلاش‌های مولد هوش مصنوعی سوق می‌دهد.

طبق گزارش بلومبرگ، این اعلام داخلی توسط جف ویلیامز، مدیر اجرایی اپل و کوین لینچ، معاون اپل که پروژه خودروهای الکتریکی را رهبری می‌کند، اعلام کردند.

همچنین: جذاب ترین دمو در MWC از برندی بود که انتظار دیدنش را نداشتم

تیم هوش مصنوعی اپل توسط John Giannandrea، مدیر اجرایی اپل رهبری می‌شود که طبق گزارش‌ها در چند سال گذشته بر تلاش‌های مولد هوش مصنوعی، از جمله توسعه برنامه‌های کاربردی مدل زبانی بزرگ (LLM) مانند ربات‌های چت هوش مصنوعی (فکر کنید، ChatGPT) متمرکز بوده است.

همانطور که بلومبرگ می گوید همه کارمندان آنقدر خوش شانس نخواهند بود. TechCrunch گزارش می دهد که برخی از آنها قبلاً رها شده اند، اما مشخص نیست که چه تعداد از افراد اخراج خواهند شد. جدا از مهندسان نرم‌افزار و کارمندانی که از نزدیک با هوش مصنوعی کار می‌کنند، «گروه پروژه‌های ویژه» یا SPG، همانطور که اپل تیم خودروی الکتریکی خود را نامیده است، شامل مهندسان سخت‌افزار و خودرو نیز می‌شود که ممکن است نتوانند برای مشاغل دیگر در شرکت درخواست دهند. .

تلاش‌های اپل برای خودروهای الکتریکی در سال 2014 آغاز شد و طبق گزارش‌ها، این شرکت چندین میلیارد دلار در خودروهای کاملاً خودمختار و خودروهای الکتریکی برای رقابت با تسلا و سایرین سرمایه‌گذاری کرده است.

جدیدترین راه‌اندازی آن، Apple Vision Pro، یک هدست واقعیت ترکیبی و اولین دسته محصول جدید آن از زمان عرضه اپل واچ در سال 2015 است. Vision Pro به دلیل ماهیت آینده‌نگر و خلاقانه‌اش توجه زیادی را به این شرکت جلب کرده است.

همچنین: بررسی Apple Vision Pro: جذاب، ناقص و نیاز به اصلاح 5 چیز

اپل در طول سال گذشته از زمان راه اندازی ChatGPT در رونق هوش مصنوعی مولد غایب بوده است. این شرکت فناوری هوش مصنوعی مولد قابل توجهی را در طول افزایش محبوبیت genAI منتشر نکرده است، حتی در حالی که بزرگ‌ترین رقبای آن، گوگل، مایکروسافت و سامسونگ، همگی با ChatGPT OpenAI با پیشرفت‌های مختلف فناوری AI مولد رقابت کرده‌اند.

برخی گزارش‌ها در ماه ژوئیه نشان داد که اپل در حال کار بر روی یک ربات چت هوش مصنوعی است که در داخل مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نام Apple GPT شناخته می‌شود، که بر روی یک مدل پایه اختصاصی اجرا می‌شود. در حالی که اپل تا حد زیادی در مورد گنجاندن هوش مصنوعی مولد در دستگاه‌های خود سکوت کرده است، احتمالاً حداقل برخی از ویژگی‌های جدید genAI را در WWDC امسال در ماه ژوئن شاهد خواهیم بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.