حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

Threads اینستاگرام با افزایش دانلود موبایل از X پیشی گرفت – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

طبق گزارش TechCrunch، Threads اینستاگرام به سرعت از رقبای خود، به ویژه X (توئیتر سابق) در دانلود روزانه در هر دو پلتفرم iOS و Google Play پیشی می‌گیرد. این افزایش نشان دهنده یک تغییر بالقوه در پویایی بازار خدمات شبکه های اجتماعی و میکروبلاگینگ است.

از زمان راه‌اندازی عمومی در تابستان ۲۰۲۳، Threads هجوم قابل توجهی از نصب‌های جدید را تجربه کرده است، که در ابتدا به دلیل تلاش‌های استراتژیک متا برای ادغام و ارتقای برنامه در شبکه‌های موجود خود، از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام، تحریک شد. علیرغم نوسانات اولیه در نرخ دانلود، Threads اکنون به برتری ثابتی نسبت به X دست یافته است، و این یک لحظه مهم در رقابت برای تعامل کاربر است.

داده‌های اخیر بر این روند تأکید می‌کند، به‌طوری‌که Threads تقریباً سه برابر دانلود در iOS و بیش از دو برابر در Google Play در مقایسه با X را تضمین می‌کند. در 25 فوریه 2024، Threads به 486,803 نصب در Google Play و 342,228 نصب در iOS و 225,120 دانلودهای XX و 225,126 و 225,120 دست یافت. روی پلتفرم های مربوطه این شکاف نه تنها محبوبیت رو به رشد Threads را برجسته می کند، بلکه نشان دهنده ترجیح گسترده کاربران برای پلت فرم میکروبلاگینگ Meta است.

پیامدها برای چشم انداز رسانه های اجتماعی

برتری Threads در زمانی اتفاق می‌افتد که X با چالش‌هایی دست و پنجه نرم می‌کند، از جمله مسائل مربوط به تغییر نام تجاری خود و نگرانی‌های مربوط به حساب‌های خودکار یا هرزنامه. علیرغم این موانع، X در پاییز گذشته 500 میلیون کاربر فعال ماهانه را گزارش کرد، رقمی که اکنون به دلیل شیوع ربات ها در شبکه خود مورد تردید قرار گرفته است.

از سوی دیگر، Threads به سرعت در حال افزایش است و مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، فاش کرد که این برنامه تا سه ماهه چهارم شرکت به 130 میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است. این رشد به ویژه در بازارهایی مانند ژاپن قابل توجه است، جایی که توییتر قبلاً نفوذ زیادی داشت.

ظهور Threads نشان‌دهنده تغییر در اکوسیستم اشتراک‌گذاری اطلاعات است و متا خود را به عنوان یک بازیگر کلیدی قرار می‌دهد. برخلاف X، Threads متعهد شده است که اخبار را تقویت نکند یا محتوای سیاسی را توصیه نکند، موضعی که می‌تواند نحوه تعامل روزنامه‌نگاران، محققان و عموم مردم با رسانه‌های اجتماعی برای اخبار و اطلاعات را تغییر دهد.

در حالی که Threads و X برای تسلط رقابت می کنند، جایگزین های غیرمتمرکز مانند Mastodon و Bluesky در تلاش برای ایجاد تأثیر قابل توجه هستند. با وجود اکوسیستم برنامه های متنوع Mastodon و راه اندازی عمومی اخیر Bluesky، هیچ یک از پلتفرم ها هنوز تسلط Threads یا X را به طور قابل توجهی به چالش نکشیده اند.

ماکسول نلسون

روزنامه نگار آزاد

ماکسول نلسون، روزنامه‌نگار باتجربه رمزارز و استراتژیست محتوا، به طور قابل توجهی به پلتفرم‌های پیشرو در صنعت مانند Cointelegraph، OKX Insights و Decrypt کمک کرده است و روایت‌های رمزنگاری پیچیده را در مقاله‌های روشنگری می‌سازد که با خوانندگان زیادی طنین‌انداز می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.