حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

من برای اولین بار یک تلفن رول شونده را امتحان کردم، و این باعث شد حتی دستگاه تاشو من کهنه شده باشد – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

کری وان/ZDNET

مقدار ابزارهای جاه طلبانه و آینده نگر که در طول مدت حضورم در MWC با آنها مواجه شده ام، رویای یک علاقه مندان به فناوری بوده است. دو روز اول من، به تنهایی، شامل گوشی‌های هوشمند قابل خم شدن و پین‌های برگردان لیزری بود. به این لیست یک گوشی با نمایشگر قابل چرخش اضافه کنید.

همچنین: من حلقه گلکسی سامسونگ را امتحان کردم و به 2 روش معنی دار اورا را شکست داد

این Phantom Ultimate از یک شرکت فناوری چینی Tecno نامیده می شود. این گوشی همان تعریف مفهومی است، با یک صفحه نمایش OLED منعطف 6.55 اینچی که با فشار دادن یک دکمه، به صورت افقی می چرخد ​​تا به اندازه 7.11 اینچی تبدیل شود. همچنین یک سورپرایز سرگرم کننده در پشت دستگاه وجود دارد که در یک لحظه به آن خواهم رسید.

من حدود 30 دقیقه را با یکی از مدل‌های کارآمد Tecno در نمایشگاه گذراندم و این باعث شد حتی OnePlus Open من قدیمی شده باشد.

این تا حد زیادی به دلیل ماهیت موتوری یک تلفن رول شونده است. همانطور که قبلاً اشاره کردم، با بیرون کشیدن فیزیکی صفحه نمایش را بزرگ نمی کنید. در عوض، یا دکمه‌ای را در بالای دستگاه فشار دهید یا حرکتی با سه انگشت انجام دهید. من متوجه شدم که دومی ضربه خورد یا از دست داد، اما وقتی کار کرد، احساس جادویی می کرد.

همچنین: جذاب ترین دمو در MWC از برندی بود که انتظار دیدنش را نداشتم

مشاهده یک صفحه نمایش تلفن به خودی خود – با متن و تصاویر بصری که به تدریج سطح بیشتری را پوشش می دهد – مانند تماشای *ویدیو رضایت بخش مورد علاقه خود را در اینجا وارد کنید* است. ای کاش Tecno محدودیت ها را کمی بیشتر با این مفهوم کنار می زد زیرا رفتن از صفحه نمایش 6.55 اینچی به 7.11 اینچی چیزی آشکار نیست. رفتن از فرم عامل گوشی هوشمند به تبلت مگا به بهترین نحو ظالمانه خواهد بود.

کری وان/ZDNET

صرف نظر از این، املاک و مستغلات اضافه شده با جابجایی بین برنامه های پیام رسانی، مرورگر و پخش کننده ویدیو قابل توجه بود. کار با صفحات گسترده؟ برای مشاهده اطلاعات بیشتر در یک نگاه، نمایشگر را باز کنید!

صفحه نمایش Phantom Ultimate به راحتی نقطه کانونی مفهوم Tecno است، با وضوح 2296 x 1596، LTPO پویا (به این معنی که نرخ تجدید بین 1 هرتز تا 120 هرتز بسته به میزان متحرک بودن کار) و پشتیبانی کامل از DCI – طیف رنگی گسترده P3. آیا این دستگاه را برای تولید محتوای حرفه ای و طراحی گرافیکی توصیه می کنم؟ احتمالاً نه، با این که نمایشگر شیشه ای نازک و انعطاف پذیر چقدر بازتاب دارد، اما من روی یک طبقه معمولی با نور روشن هم بودم، بنابراین ممکن است در جاهای دیگر تصاویر بصری بیشتر قابل درک باشد.

همچنین: بهترین محصولات MWC که امسال به ایالات متحده می آیند

یک عامل جالب دیگر برای Phantom Ultimate وجود دارد و آن صفحه نمایش پشتی است. این من را به یاد پنل‌های اج سامسونگ می‌اندازد، اما برای زمانی که گوشی خود را رو به پایین قرار می‌دهید و اطلاعات قابل مشاهده می‌خواهید.

کری وان/ZDNET

همانطور که واحدهای Tecno در غرفه خود نشان دادند، یکی از نکاتی که در طراحی غلتشی وجود دارد این است که مواد شیشه ای انعطاف پذیر چقدر مستعد خراش است. نگرانی دیگر، طول عمر صفحه نمایش موتوری است. به طور خاص، چند بار می‌توان گوشی را باز و بسته کرد، قبل از اینکه پیچ باز شود و چیزها تکان بخورند. یکی از نمایندگان Tecno به من می گوید Phantom Ultimate برای تحمل 50000 چرخه آزمایش شده است، با این انتظار که کاربر روزانه هشت بار نمایشگر را به داخل و خارج کند.

سوال بزرگ این است که چه زمانی مفاهیم قابل رول مانند Phantom Ultimate وارد بازار خواهند شد. Tecno می‌گوید هنوز هم علاقه کاربران را اندازه‌گیری می‌کند، به‌ویژه در بازارهای نوظهور مانند آسیای جنوب شرقی، آفریقا و اروپای شرقی، بنابراین جدول زمانی مشخصی وجود ندارد. به نظر می رسد موتورولا همچنان به گوشی رولینگ خود که سال گذشته در MWC معرفی شد، متعهد است و من می شنوم که عرضه در سال 2026 هدف است.

افشای: هزینه سفر کری وان به بارسلون برای کنگره جهانی موبایل توسط Tecno که یک روش معمول صنعتی برای سفرهای طولانی مدت است، پوشش داده شد. قضاوت ها و نظرات نویسندگان و ویراستاران ZDNET همیشه مستقل از شرکت هایی است که ما پوشش می دهیم.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.