حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

علی‌بابا سرفصل‌های بی‌سابقه بودجه ۲.۵ میلیارد دلاری استارت‌آپ هوش مصنوعی چینی را منتشر کرد – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

Alibaba Group Holding Ltd. پشتیبان تیتر اصلی است که از بزرگترین دور تامین مالی برای یک ابتکار مهم هوش مصنوعی چین (AI) حمایت می کند.

به گفته منابع نزدیک به بلومبرگ، غول تجارت الکترونیکی، سرمایه گذاری در هوش مصنوعی Moonshot را با یک میلیارد دلار توربوشارژ بر ارزش شرکت جدید به میزان 2.5 میلیارد دلار رهبری کرد. حامیان موجود Monolith Management، Long-Z و Hongshan نیز به جدول بازگشتند.

به نظر می رسد حمایت علی بابا از این استارت آپ نشان دهنده تخصیص سرمایه برای پیگیری رشد است، زیرا مسیری را که شرکت هایی مانند Tencent Holdings و مایکروسافت در ایمان به هوش مصنوعی مولد طی کرده اند دنبال می کند. این فناوری در حال ظهور است که برنامه های کاربردی مانند ChatGPT را تقویت می کند زیرا صنایع به سمت هوش مصنوعی حرکت می کنند.

تغییر جهت

علی بابا تحت رهبری جدید جوزف تسای و مدیر عامل ادی وو، قصد دارد پس از دو سال کشمکش تحت نظارت نظارتی و رکود اقتصادی، سرنوشت خود را تغییر دهد. این دو در حال پیشروی در فناوری های جدید با سرمایه گذاری های کلیدی هستند و در عین حال خطوط تجاری را به حوزه هایی مانند فناوری ابری و تدارکات واگرا می کنند.

تسای نشان داد که فضای ابری اکنون میزبان نیمی از شرکت‌های هوش مصنوعی مولد چین است و در عین حال به حدود 80 درصد از شرکت‌های فناوری این کشور نیز خدمات می‌دهد.

Moonshot AI اولین سالگرد خود را در ماه آینده جشن خواهد گرفت، بنابراین این ارزش‌گذاری برجسته در پشت معامله بودجه، به‌موقع افزایش می‌یابد زیرا قصد دارد شهرت خود را به عنوان یک بازیکن در زمینه هوش مصنوعی چین افزایش دهد. این شرکت جاه‌طلبی دارد که در نهایت OpenAI و Google را به چالش بکشد، زیرا ربات چت Kimi خود را در نوامبر گذشته راه‌اندازی کرد و به دنبال آن پلتفرمی برای توسعه‌دهندگان ایجاد شد تا اپلیکیشن‌های هوش مصنوعی متصل به مدل آن را بسازند.

این خبر منتشر شد و طرف‌های درگیر در اظهار نظر درباره تحولات خودداری کردند. در زمان نگارش این مقاله، هیچ بیانیه رسمی از Moonshot وجود نداشته است، در حالی که Monolith و Alibaba هیچ نظری در مورد بودجه سرمایه گذاری ارائه نکرده اند، که اولین بار توسط رسانه های محلی چین، از جمله 36 کرون گزارش شد.

تصویر: علی بابا/X

گریم هانا

نویسنده آزاد

Graeme Hanna یک نویسنده تمام وقت و مستقل با تجربه قابل توجه در اخبار آنلاین و همچنین نوشتن محتوا است. از ژانویه 2021، او به عنوان نویسنده فوتبال و اخبار برای چندین عنوان اصلی بریتانیایی از جمله گلاسکو تایمز همکاری داشته است. Rangers Review، Manchester Evening News، MyLondon، Give Me Sport، و Belfast News Letter. Graeme در چندین بریف از جمله اخبار و نگارش ویژگی‌ها و سایر تجربیات کاری مهم در خدمات حرفه‌ای کار کرده است. او که اکنون یک نویسنده اخبار در ReadWrite.com است، با ارائه محتوای مرتبط برای انتشار و همچنین نوشتن داستان های خبری فناوری جذاب درگیر است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.