حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اکنون می توانید Microsoft Copilot را دستیار پیش فرض اندروید خود قرار دهید – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

Artie Beaty/ZDNET

آیا علاقه مند به داشتن یک ربات هوش مصنوعی به عنوان دستیار تلفن اندرویدی خود هستید؟ یک ویژگی جدید به شما امکان می‌دهد دستیار Google را به حاشیه برانید و این کار را انجام دهید.

در آخرین نسخه بتا برنامه Microsoft Copilot، اکنون می توانید آن را به عنوان دستیار پیش فرض خود تنظیم کنید و جایگزین نسخه داخلی Google شود. کاربر X میشال رحمان اولین کسی بود که گزینه جدید را تشخیص داد.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی

اگر می‌خواهید Copilot را دستیار پیش‌فرض خود قرار دهید، ابتدا باید برنامه Copilot را دانلود کرده و به نسخه بتا بپیوندید. برای انجام این کار، به لیست برنامه در فروشگاه Play بروید و روی «پیوستن به بتا» ضربه بزنید. هنگامی که در برنامه بتا قرار گرفتید، به صفحه تنظیمات گوشی خود بروید، سپس برنامه ها، سپس برنامه های پیش فرض و سپس دستیار دیجیتال. گزینه ای را مشاهده خواهید کرد که Copilot را اولین انتخاب خود کنید.

Copilot سپس می‌تواند با کشیدن مورب از هر گوشه یا فشار طولانی دکمه پاور راه‌اندازی شود.

شایان ذکر است که از آن زمان کمک خلبان یک برنامه شخص ثالث است، ادغام کاملی که یک دستیار داخلی دارد را ندارد. حالت گوش دادن خودکار ندارد که به شما امکان می دهد مانند گوگل آن را با صدای خود باز کنید و نمی تواند اسکرین شات بگیرد. به جای ظاهر شدن روی صفحه در حباب مانند دستیار سنتی، با احضار آن، برنامه به طور کامل باز می شود.

Copilot هنوز هم می تواند بیشتر وظایف سنتی هوش مصنوعی خود را انجام دهد، اما به نظر نمی رسد هنوز قادر به انجام بسیاری از کارهای روی دستگاه مانند اضافه کردن یک رویداد به تقویم یا باز کردن برنامه دیگری باشد. از آنجایی که این نوع کار همان چیزی است که اکثر مردم در وهله اول از دستیار خود برای آن استفاده می کنند، باید تصور کنید که مایکروسافت در حال کار بر روی افزودن این قابلیت است.

همچنین: Microsoft Copilot در مقابل Copilot Pro: آیا هزینه اشتراک ارزش آن را دارد؟

بنابراین مزیت انتخاب Copilot نسبت به آنچه قبلاً تعبیه شده است چیست؟

در حال حاضر، بیشتر در مورد پتانسیل است. هوش مصنوعی Gemini گوگل هنوز در مراحل اولیه خود است و می تواند در لبه ها کمی خشن باشد در حالی که هوش مصنوعی مایکروسافت اصلاح شده تر است. و با توجه به اینکه مایکروسافت قبلاً چندین بار با OpenAI همکاری کرده است، به نظر می‌رسد که Copilot بتواند روزی میزبان ChatGPT باشد.

از آنجایی که هیچ چیزی حتی به طور رسمی اعلام نشده است، منطقی است که همه چیز هنوز به طور کامل عملیاتی نشده است. اما هنگامی که اشکالات برطرف شد و Copilot می‌تواند به طور کامل با تلفن شما یکپارچه شود، به راحتی می‌توانید ببینید که چگونه جنبه هوش مصنوعی چیزها می‌تواند وسوسه انگیز باشد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.