حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

یک سوم از بریتانیایی ها اسناد شناسایی حساس را به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته اند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

بر اساس تحقیقات جدید، یک سوم از مردم در بریتانیا اسناد حساس را بدون محافظت آنلاین به اشتراک می گذارند. این تحقیق که توسط پلتفرم تأیید هویت IDnow انجام شد، همچنین نشان می‌دهد که کلاهبرداران اکنون از هوش مصنوعی برای دور زدن بررسی‌های هویت آنلاین استفاده می‌کنند.

IDnow می گوید که افراد بین 18 تا 24 سال بیشتر در معرض خطر هستند، در حالی که نزدیک به نیمی (48٪) از جوانان گزارش می دهند که با به اشتراک گذاری اسناد شخصی در کانال های کمتر امن مانند برنامه های پیام رسانی، ایمیل و رسانه های اجتماعی در معرض خطر سرقت هویت هستند. در مقابل، به نظر می رسد که افراد بالای 50 سال بیشتر در مورد داده هایی که به صورت آنلاین به اشتراک می گذارند خسته هستند، تنها 21 درصد گزارش داده اند که شناسه خود را از طریق کانال های مخاطره آمیز به اشتراک گذاشته اند.

نگران‌کننده‌تر، 45 درصد از افراد مورد بررسی می‌گویند که می‌دانستند ارسال اسکن و تصاویر اسناد شناسایی از طریق این کانال‌ها یک خطر امنیتی است. با این حال، علی‌رغم اینکه می‌دانستند انتقال اطلاعات به این روش خطر امنیت سایبری را به همراه دارد، یک سوم (33%) از بریتانیایی‌ها داده‌های خود را به این روش منتقل کردند.

اما داده‌ها همچنین نشان می‌دهند که بریتانیایی‌ها در مورد سایر مسائل امنیت سایبری و پیشرفت‌های فناوری اخیر چندان مجهز نبودند. به عنوان مثال، یک سوم از پاسخ دهندگان در نظرسنجی، از چیستی دیپ فیک ها و خطر امنیتی/اطلاعات نادرست ناشی از آن بی اطلاع بودند.

یک روند نگران کننده

در بیانیه ای به ThisisMoney، یکی از بنیانگذاران IDnow و افسر ارشد فناوری و امنیت، آرمین بائر، گفت که «دیپ فیک برای نفوذ به سیستم هایی استفاده می شود که شما را ملزم به شناسایی خود می کند».

کلاهبرداران معمولاً سعی می کنند یک شخص کاملاً جدید ایجاد کنند که در واقع وجود ندارد، یا از یک کارت شناسایی دزدیده شده استفاده می کنند و تولید می کنند. [a deepfake] از شخصی که به آن تعلق دارد.»

در همین حال، لورو پرسن، مدیر اسناد و کلاهبرداری IDnow افزود: «به طور نگران‌کننده، این تحقیق نشان می‌دهد که مردم بریتانیا آنقدر که باید نگران خطرات مرتبط با چنین تصاویر یا ویدیوهای تولید شده دیجیتالی نیستند. جهش‌های خارق‌العاده در هوش مصنوعی فناوری به این معنی است که اکنون انجام جرایم مالی برای یک کلاهبردار تقریباً بسیار آسان است. با این حال، مصرف‌کنندگان نباید حتی کار را برای کلاهبرداران آسان‌تر کنند.»

توصیه ما این است که همیشه قبل از ارسال اسکن یا عکس گواهینامه رانندگی یا پاسپورت خود به اتر دیجیتال از طریق کانال های رمزگذاری نشده مانند رسانه های اجتماعی یا ایمیل، دو بار فکر کنید.

تصویر ویژه: عکس توسط Towfiqu barbhuiya در Unsplash

شارلوت کلمبو

روزنامه نگار آزاد

شارلوت کلمبو یک روزنامه‌نگار آزاد است که خطوط فرعی در Metro.co.uk، Radio Times، The Independent، Daily Dot، Glamour، Stylist و VICE در میان دیگران دارد. او اخیراً به مدت دو سال به‌عنوان کارمند نویس برای برنامه سرگرمی The Digital Fix کار کرد و قبل از آن، با Business Insider و Dexerto روی میزهای فرهنگ دیجیتال آنها کار کرد. او همچنین در رادیو بی‌بی‌سی 5 و پادکست گاردین ظاهر شد تا تخصص خود را در زمینه فناوری، تأثیرگذاران و خرده فرهنگ‌های اینترنتی به اشتراک بگذارد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد در روزنامه نگاری مجله از سیتی، دانشگاه لندن است و به مدت سه سال به صورت آزاد مشغول به کار بوده است. او دارای طیف گسترده ای از تخصص ها از جمله فناوری، فرهنگ دیجیتال، سرگرمی، سبک زندگی، و تنوع عصبی است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.