حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

Google حالت 360 درجه Photo Sphere را باز می گرداند – اما فقط در برخی از تلفن های پیکسل – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

Artie Beaty/ZDNET

هنگامی که بیش از یک دهه پیش عرضه شد، Photo Sphere یک حالت عکس ساده اما سرگرم کننده بود که به کاربران اجازه می داد عکس های 360 درجه از محیط اطراف خود بگیرند و سپس آنها را در Google Maps یا Google Street آپلود کنند یا آنها را در هدست Google Cardboard مشاهده کنند. .

این ویژگی برای مدتی مورد علاقه طرفداران بود و در هر گوشی گوگل از Nexus گرفته تا پیکسل 7، تا اینکه در اواخر سال گذشته بی سر و صدا کشته شد و از همه دستگاه ها حذف شد. اما اکنون، به نظر می رسد Photo Sphere بازگشته است — برای برخی از کاربران.

همچنین: بهترین گوشی های گوگل پیکسل

به ندرت پیش می‌آید که داشتن یک تلفن قدیمی در واقع یک مزیت در مورد ویژگی‌های جدید باشد، اما این چیزی است که در اینجا اتفاق می‌افتد. برای تلفن‌هایی که قبلا Photo Sphere داشتند، ناگهان دوباره در دسترس است. برای تلفن هایی که هرگز آن را نداشتند — گوگل پیکسل 8 و Pixel 8 Pro — هنوز وجود ندارد.

با توجه به اینکه این حالت از دوربین 9.1، نسخه ای که پیکسل 8 با آن عرضه می شود، حذف شده است، منطقی است. اما با قدرت هوش مصنوعی پیکسل 8، دوختن مجموعه‌ای از عکس‌ها برای ایجاد تصویری بزرگ و بدون درز، فرصتی عالی به نظر می‌رسد. جدیدترین پیکسل‌ها حالت پانوراما تا حدودی مشابهی دارند، اما این حالت فقط کنار هم است و نه در اطراف.

این ویژگی بی‌نقص نبود و اگر دقیقاً در جایی که برنامه به شما گفته است حرکت نمی‌کردید، تصاویر تاب‌دار ایجاد می‌کرد، اما برای برخی از تصاویر منحصربه‌فرد بازی کردن با آن یک حالت سرگرم‌کننده بود.

همچنین: 5 راه ساده برای گرفتن ویدیوهای بهتر در اندروید

مشخص نیست که این بازگشت موقت است یا دائم، اما این ویژگی دقیقاً مانند همیشه کار می کند. با حرکت دادن تلفن خود به اطراف در یک الگوی خاص، می توانید چندین عکس بگیرید که به هم چسبیده اند تا منظره ای را به طور کامل از تمام زوایا ثبت کند.

اگر تلفن Pixel دارید که قبل از Pixel 8 است و Photo Sphere ندارد، مطمئن شوید که آخرین نسخه برنامه دوربین – 9.2.113.604778888.19 را دارید. اگر آن نسخه را اجرا نمی کنید، به روز رسانی را بررسی کنید.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.