حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

Saber Interactive ممکن است از آغوش مرگ Embracer فرار کند و تبدیل به یک شرکت خصوصی شود – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

گزارش شده است که Saber Interactive یک استراتژی خروج از چنگال مرگ شرکت مادر خود، Embracer Group AB پیدا کرده است. بلومبرگ پنجشنبه گزارش داد که “گروهی از سرمایه گذاران خصوصی” استودیو را در معامله ای به ارزش تقریبی 500 میلیون دلار خریداری خواهند کرد. سپس صابر به یک شرکت خصوصی با حدود 3500 کارمند تبدیل شد.

Engadget برای تأیید خرید ادعایی به سخنگوی Saber ایمیل زد. استودیو از اظهار نظر خودداری کرد.

توافق ادعایی یکی از مهم‌ترین اقدامات Embracer برای کاهش هزینه‌ها از زمان فروپاشی قرارداد گزارش شده ۲ میلیارد دلاری با گروهی است که توسط صندوق ثروت دولتی عربستان سعودی حمایت می‌شود. برخی از این قرارداد به خطر افتاده به عنوان معادل بازی «شستشوی ورزشی» انتقاد کردند که از خریدها و مشارکت های ورزشی محبوب برای تقویت وجهه جهانی دولت های تحت محاصره استفاده می کند. این به دنبال نتیجه گیری اطلاعاتی آمریکا مبنی بر قتل رژیم سعودی بود واشنگتن پست جمال خاشقجی خبرنگار در اواخر سال 2018.

دیگر اقدامات کاهش هزینه در Embracer شامل اخراج حدود 900 کارمند در ماه سپتامبر، برکناری 50 شغل دیگر در گروه کر توسعه دهنده Fishlabs و اجرای اخراج های بیشتر در توسعه دهنده Tiny Tina’s Wonderland Lost Boys Interactive، Beamdog، Crystal Dynamics و Saber تابعه New World Interactive. Embracer هم بسته شد ردیف مقدسین استودیو Volition Games و Campfire Cabal.

LucasArts / Aspyr

مطابق با بلومبرگ، فروش Saber بر نقش استودیو در توسعه یک فیلم آینده تأثیر نمی گذارد جنگ ستارگان: شوالیه های جمهوری قدیم (KOTOR) بازسازی. این بازی قبلاً یک بار تغییر کرده است: یکی از استودیوهای اروپای شرقی Saber در تابستان 2022 مسئولیت را از Aspyr Media بر عهده گرفت.

طبق گزارش‌ها، Aspyr سال‌ها بر روی این بازی کار می‌کرد و قبل از ارائه نسخه نمایشی برای Lucasfilm و Sony در ژوئن 2022. یک هفته بعد، آسپیر مدیر طراحی و مدیر هنری خود را اخراج کرد. (گزارشات از KOTOR نسخه ی نمایشی با هزینه ی نامتناسب زمان و پول ممکن است دلیل احتمالی این اتفاق را نشان دهد.) در اواخر تابستان همان سال، Saber توسعه ی بازسازی مورد انتظار – و به طور نامحدود – را به عهده گرفت.

Embracer در سال 2020 با جذب استودیوهای بازی به چپ و راست، Saber را به قیمت 525 میلیون دلار خریداری کرد. در آن دوره حداقل 27 شرکت را خریداری کرد و برخی از آنها (استودیو Demiurge و New World Interactive) را به Saber تبدیل کرد. بلومبرگ گزارش می دهد که قرارداد فروش سابر به سرمایه گذاران خصوصی شامل گزینه ای برای “به همراه داشتن چندین شرکت تابعه Embracer” است.

یکی از استودیوهایی که خیلی بزرگتر از آن است که در این معامله شرکت کند، Gearbox Entertainment توسعه دهنده Borderlands است. با این حال، شهر من پنجشنبه گزارش داد که رندی پیچفورد، مدیرعامل Gearbox این هفته به کارکنان گفت که تصمیمی در مورد آینده استودیو گرفته شده است. او گفته می‌شود که می‌تواند ماه آینده جزئیات بیشتری را با آنها در میان بگذارد.

در این میان، ابری از عدم قطعیت گیربکس – و دیگر استودیوهای باقیمانده Embracer را فرا می گیرد. یک توسعه‌دهنده ناشناس گفته است: «من شخصاً به دنبال نقش‌هایی در جاهای دیگر بوده‌ام، نه فقط به دلیل ترس از اخراج Embracer، بلکه به دلیل پرداخت. شهر من. “مبهم و در یک الگوی برگزاری قطعاً در حال حاضر برای دوره مشابه است و در بیشتر سال 2023 بوده است.”

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.