حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

با همسو شدن داده های تورم با پیش بینی ها، دلار آمریکا کاهش می یابد – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

دلار آمریکا پس از تایید پیش بینی های اقتصاددانان در مورد داده های تورم ژانویه اندکی کاهش یافت. از آنجایی که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، معیار تورم اولیه فدرال رزرو، 0.3 درصد افزایش داشت، دلار افت خفیفی را ثبت کرد که نمادی از تأثیر درک شده نرخ‌های تورم بر قدرت ارز است.

به طور همزمان، تغییرات قابل توجه دیگری در بازار فارکس مشاهده شد. یورو اندکی افزایش یافت، ین رشد روزانه حدود 0.6% داشت و دلار استرالیا به دلیل چشم انداز مثبت اقتصادی بانک مرکزی استرالیا بهبود یافت. برعکس، فرانک سوئیس اندکی تضعیف شد و دلار کانادا نیز با کاهش قیمت نفت خام کاهش یافت.

بازار جهانی ارز به دلیل عوامل مختلفی مانند پیش بینی های اقتصادی، تنش های ژئوپلیتیکی و سیاست های پولی بانک های مرکزی به طور مداوم در نوسان است. در این میان، سایر ارزها نیز تغییرات قابل توجهی را تجربه می کنند. شایان ذکر است، ارزش ین در برابر یورو در طول ماه بیش از 2 درصد کاهش یافته است و در برابر دلار استرالیا و نیوزیلند به پایین‌ترین حد در 9 سال اخیر رسیده است.

کاهش دلار آمریکا ممکن است ناشی از نرخ بهره نزدیک به صفر سایر اقتصادها باشد

اقتصاددانان بر این باورند که کاهش دلار آمریکا ناشی از سیاست‌های بانک مرکزی ژاپن است که هدف آن احیای اقتصاد راکد با حفظ نرخ‌های بهره نزدیک به صفر است. کریستوفر وونگ، استراتژیست ارزی شرکت بانکداری خارج از چین (OCBC)، پیشنهاد کرد که شل شدن شورت های ین ممکن است خرس ها را به عقب نشینی سوق دهد و منجر به جو صعودی تر در بازار شود.

همزمان، نوسانات جزئی در بازار ارز جهانی طی ماه فوریه مشاهده شد و یورو و پوند ثبات را نشان دادند. در مقابل، ارزهای استرالیا و نیوزلند روند نزولی را تجربه کردند که نشان دهنده سقف نرخ بهره در این کشورهای نیمکره جنوبی است.

این گزارش همچنین زیان دلار نیوزلند را به دنبال نرخ‌های ثابت تعیین‌شده توسط بانک‌های مرکزی داخلی نشان می‌دهد. دلار استرالیا در مقایسه با کاهش ماهانه 0.8 درصدی، افزایش جزئی را نشان داد که نشان دهنده ارزیابی محتاطانه سرمایه گذاران از سیاست های مالی است. پوند استرلینگ انگلیس به دلیل تصمیم بانک مرکزی انگلیس برای ثابت نگه داشتن نرخ بهره، کاهش جزئی را متذکر شد و اعتماد سرمایه گذاران را تضعیف کرد. یورو 0.3 درصد افزایش یافت که نشان از آغاز برنامه تسهیل کمی بانک مرکزی اروپا دارد، در حالی که ین بدون تغییر در 105.05 در هر دلار آمریکا باقی ماند.

چنین تغییراتی بر غیرقابل پیش‌بینی بودن چشم‌انداز مالی جهانی تأکید می‌کند، زیرا نرخ ارز خارجی همچنان در نوسان است.

اعتبار تصویر ویژه: Pixabay; پیکسل ها

دینا ریچی

ویرایشگر مدیریت در ReadWrite

Deanna ویراستار ReadWrite است. او پیش از این به عنوان سردبیر برای Startup Grind، سردبیر برای تقویم، سردبیر در رسانه کارآفرین، و بیش از 20 سال تجربه در مدیریت محتوا و توسعه محتوا دارد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.