حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

دو فرودگر ماه سرنگون شده برای یک شب قمری به خواب می روند و ممکن است زنده نمانند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

شب قمری دوباره فرا رسیده است و آزمایش دیگری را برای دو فرودگر که اخیراً به سطح ماه آمده اند ارائه می دهد. دو تیم در پایان این هفته تایید کردند که هر دو فضاپیمای SLIM ژاپن و Odysseus از Intuitive Machines برای تاریکی دو هفته‌ای به خواب رفته‌اند. هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها بتوانند پس از آن فعالیت خود را از سر بگیرند، اما آنها سعی خواهند کرد تا زمانی که زمانش برسد، تماس را دوباره برقرار کنند.

در حالی که فرودگرهای خورشیدی برای مقاومت در برابر شب سرد قمری ساخته نشده بودند، SLIM – که از 19 ژانویه روی ماه بوده است – قبلاً در ماه گذشته شانس را شکست داده است. این اولین شب قمری برای اودیسه خواهد بود که در 22 فوریه فرود آمد.

این ماموریت ها، اگرچه از این نظر موفقیت آمیز بودند که فضاپیما از فرودهای مربوطه خود به سطح جان سالم به در برد، اما نمونه های دیگری از چالش برانگیز بودن فرود روی ماه هستند. هر دو فرودگر سقوط کردند و آنها را در موقعیت های غیر ایده آل گیر کردند. SLIM صورتش را کاشت و ادیسه یک پایش را شکست و به پهلویش خم شد.

SLIM توانسته است چند عکس از سطح بگیرد و این تیم روز پنجشنبه قبل از خاموش شدن دهانه شیولی، نگاهی دیگر به دهانه شیولی از چشم انداز آن به اشتراک گذاشت. اودیسه تصاویری نیز از دوربین زاویه باز خود به خانه فرستاده است، از جمله آخرین ارسال قبل از شب قمری که بخشی از فرودگر و سطح ماه را با هلال کوچکی از زمین در دوردست نشان می دهد. اما جهان مشتاقانه منتظر تصاویر سوم شخص POV از EagleCam است که توسط دانشجویان دانشگاه هوانوردی Embry-Riddle ساخته شده است، که با اودیسه سوار شده است. متأسفانه، به نظر نمی رسد در این مرحله این اتفاق بیفتد.

دوربین طبق برنامه ریزی اولیه قبل از لحظه لمس مستقر نشده بود، و در حالی که Intuitive Machines این هفته گفت که تیم توانسته است آن را روشن کند و پس از رسیدن اودیسه به سطح زمین، آن را بیرون بیاورد، ارتباطات با دوربین تاکنون کار نمی کند. . استیو آلتموس، مدیرعامل Intuitive Machines روز چهارشنبه گفت: «تیم Embry-Riddle در حال کار روی آن هستند و با آن مبارزه می‌کنند تا ببینند آیا کاری می‌توانند انجام دهند یا خیر. شروع شب قمری به این شانس کمک نمی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.