حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

یوتیوب‌بر اوکراینی کلون‌های هوش مصنوعی خود را در حال فروش کالاهای روسی به چین مشاهده می‌کند – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

اولگا لویک، یوتیوب‌بر اوکراینی، کلون‌های هوش مصنوعی خود را در حال فروش کالاهای روسی در شبکه‌های اجتماعی چین مشاهده کرد.

اولگا لویک 20 ساله در اوقات فراغت خود در دانشگاه پنسیلوانیا به مطالعه علوم شناختی می پردازد و ویدئوهایی را در مورد سلامت روان و دیدگاه های خود در مورد جهان در یوتیوب آپلود می کند. مدت زیادی پس از شروع کانال او، او شروع به دریافت پیام هایی از طرفداران کرد که می گفتند او را در رسانه های اجتماعی دیده اند.

از نظر آنها، او نه به عنوان اولگا اوکراینی، بلکه به عنوان یک زن روسی که به زبان ماندارین صحبت می کرد و مشتاق چین بود و به دنبال ازدواج با یک مرد چینی بود، ظاهر شد. این نسخه روسی او با نام‌های مختلفی از جمله ناتاشا، آنا یا گریس به کار می‌رود، بسته به اینکه او را در چه پلتفرمی می‌بینید.

با این حال ، این آواتار ربطی به خود اولگا ندارد. در عوض، این یک کلون ساخته شده توسط هوش مصنوعی بر اساس تصویر او است و بدون رضایت او استفاده می شود.

از کلون های هوش مصنوعی برای فروش کالا استفاده می شود

در برخی از این ویدئوها، کلون ها به دنبال فروش کالاهای روسی به چین هستند، در حالی که در برخی دیگر، روابط ملی روسیه و چین را تبلیغ می کنند. بسیاری از آنها وقت خود را صرف تمجید از تاریخ و فرهنگ چین کردند یا در مورد اینکه چگونه مردان روسی می خواهند با زنان چینی ازدواج کنند و چگونه خود او می خواهد با یک مرد چینی ازدواج کند صحبت کردند.

یکی از آواتارها گفت: “اگر با زنان روسی ازدواج کنید، ما هر روز برای شما لباس می شوییم، آشپزی می کنیم و ظرف می شوییم.” ما همچنین به شما نوزادان خارجی، هر تعداد که بخواهید، می دهیم.»

اولگا به عنوان یک زن اوکراینی و در شرایط جوی کنونی که روسیه از سال 2022 با اوکراین در جنگ است، با پخش کننده صدای آمریکا (VOA) در مورد میزان “نقض” این تجربه صحبت کرده است.

او گفت: «من شروع به ترجمه ویدیوها با Google Translate کردم و متوجه شدم که بیشتر این حساب ها در مورد چیزهایی مانند چین و روسیه و رابطه خوب بین چین و روسیه صحبت می کنند. “این احساس بسیار نقض کننده است.”

این احتمالاً برای اینکه مردم در چین احساس کنند خارجی ها احساس می کنند کشورشان برتر است استفاده می شود.»

زمانی که اولگا و پیروانش به سایت های رسانه های اجتماعی چینی مانند HeyGen و Douyin شکایت کردند، چندین ویدیو حذف شدند. با این حال، این موضوع به همین جا ختم نمی‌شود و نشان‌دهنده یک مشکل گسترده‌تر در مورد فقدان پیش‌بینی برای جلوگیری از استفاده از تصاویر افراد برای تغذیه ابزارهای هوش مصنوعی است. با مطالعه‌ای که اخیراً نشان می‌دهد چهره‌های هوش مصنوعی متقاعدکننده‌تر از چهره‌های واقعی هستند، خطر اینکه افراد باور کنند چنین محتوایی واقعی است، زیاد است.

تصویر ویژه: اولگا لویک

ریچل دیویس

روزنامه نگار آزاد

ریچل دیویس شش سال را صرف گزارش در مورد فناوری و سرگرمی کرده است و برای نشریاتی مانند Evening Standard، Huffington Post، Dazed و غیره نوشته است. از موضوعات مهمی مانند جدیدترین حالت‌های بازی گرفته تا راهنمای مصرف‌کننده در مورد آخرین فناوری، او کارشناسی ارشد خود را در روزنامه‌نگاری همگرا به کار می‌گیرد و راه‌هایی را دنبال می‌کند که با علایق مختلف هدایت می‌شوند. او علاوه بر نویسندگی، در ویرایش به عنوان سردبیر بریتانیایی The Mary Sue و همچنین صحبت در مورد اهمیت SEO در روزنامه نگاری در کنفرانس ملی انجمن مطبوعات دانشجویی، تجربه دارد. می‌توانید نمونه کار کامل او را در Muck Rack پیدا کنید یا او را در رسانه‌های اجتماعی دنبال کنید ایکس.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.