حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت بیت کوین: بازار کریپتو برای اولین بار از سال 2021 به رکورد بالایی رسید – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

برای اولین بار از نوامبر 2021، قیمت بیت کوین از 60000 دلار گذشت و رکوردهای جدیدی را در ارزهای محلی در بسیاری از بازارهای جهانی ثبت کرد.

قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه به 63968 دلار افزایش یافت و سپس به حدود 60000 دلار کاهش یافت. در زمان نگارش این مقاله، 61,463 دلار بود که نشان دهنده افزایش بیش از 39 درصدی سال تا به امروز است.

این ارز در مکان‌های مختلف از نظر محلی به اوج‌های جدیدی رسیده است، از جمله در کشورهای قدرتمند مالی مانند چین، ژاپن، بریتانیا و هند و همچنین بازارهای نوظهور مانند آرژانتین، ترکیه و مصر.

افزایش سریع خاطرات بازار گاوی ارزهای دیجیتال را دوباره زنده کرده است، که با هجوم سرمایه گذاران به دلیل ترس از “از دست دادن” افزایش احتمالی بیشتر قیمت، توکن را به بالاترین قیمت خود یعنی نزدیک به 69000 دلار در نوامبر 2021 رساند.

برخی از سرمایه گذاران در رسانه های اجتماعی در مورد افزایش سریع پست کردند و این افزایش ناگهانی را جشن گرفتند.

یک تحلیلگر ناشناس گفت: «بازار گاوی شروع شده است. اگر تاریخ راهنما باشد، 10 ماه آب شدن صورت را شاهد خواهیم بود [fear of missing out] FOMO: پمپ های قیمت شدید همراه با افت های متعدد -30٪.

ETF بیت کوین تاریخ ساز است

ماه گذشته، مقامات ایالات متحده به چراغ سبز برای معرفی بیت کوین نقطه ای صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) توسط مدیران دارایی برجسته مانند بلک راک و اینویسکو، زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری جدید از سوی افرادی که قصد دارند از طریق یک چارچوب تنظیم شده در مورد ارز دیجیتال سفته بازی کنند، فراهم می کند.

سرمایه گذاران باید محتاط باشند گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، در مورد خطرات بی‌شمار مرتبط با بیت‌کوین و محصولاتی که ارزش آن‌ها به کریپتو مرتبط است، گفت:

طبق تحقیقات K33 Research as اشاره شده توسط فایننشال تایمز، 11 صندوق در حال حاضر 303000 بیت کوین به ارزش 18 میلیارد دلار دارند که تقریباً 1.5 درصد از کل عرضه بیت کوین را شامل می شود. امروز (اول مارس)، ETF بیت کوین بلک راک به رکورد 10 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت رسید که طبق گزارش ها، سریع ترین زمانی است که یک ETF تنها در 37 روز معاملاتی به این نقطه عطف دست یافته است.

تصویر ویژه: DALL·E / Canva

سوسواتی باسو

روزنامه نگار آزاد

Suswati Basu یک ویراستار چند زبانه و برنده جوایز و بنیانگذار کانال ادبیات متقاطع، How To Be Books است. او در فهرست نهایی جایزه گاردین مری استات قرار گرفت و در فهرست نهایی جایزه روزنامه‌نگاری توسعه بین‌المللی گاردین قرار گرفت. Suswati با 18 سال تجربه در صنعت رسانه، نقش های مهمی مانند سرپرست مخاطبان و معاون سردبیر اخبار NationalWorld، سردبیر دیجیتال برای Channel 4 News و ITV News را بر عهده داشته است. او همچنین به گاردین کمک کرده و در بی بی سی آموزش دیده است. حرفه او همچنین شامل یک دوره تصدی هفت ساله در شرکت پیشرو هوش مصنوعی Dataminr است، جایی که او رهبری میز اروپا را بر عهده داشت و اولین گروه منابع کارمند شرکت برای معلولیت ها را راه اندازی کرد. قبل از این، سوسواتی به مدت چهار سال به عنوان روزنامه نگار در چین کار کرد و در مورد سانسور و دیوار آتش بزرگ تحقیق کرد و به چندین زبان مهارت پیدا کرد. سوسواتی در سال‌های اخیر نامزد شش جایزه از جمله جوایز پادکست مستقل، جوایز بین‌المللی پادکست زنان و جوایز Anthem برای نمایش امور اجتماعی ادبی خود شده است. حوزه‌های تخصصی او طیف گسترده‌ای را شامل می‌شود، از جمله فناوری، تنوع، برابری، و گنجاندن (DEI)، سیاست اجتماعی، سلامت روان، و کتاب‌های غیرداستانی.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.