حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

چگونه کارکنان را وادار می‌کنید که از هوش مصنوعی استقبال کنند؟ (ممکن است این را یواشکی بیابید) – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

یوجین میمرین/گتی ایماژ

این یک خبر خوب است، یک دنیای خبر بد. برای هر پرتو نور، یک رعد و برق آماده است تا حس خوب ما را منفجر کند.

پس می توان تصور کرد که چند نفر از کارمندان جهان کمربند خود را بسته اند و به دنبال هر عنصر ممکن برای مقابله با تهدید هوش مصنوعی (AI) هستند: “آیا این کار من را می گیرد؟ آیا من را برای همیشه منسوخ می کند؟ یا شاید بدتر از آن. ، آیا رئیس من می شود؟”

همچنین: آیا می خواهید در هوش مصنوعی کار کنید؟ چگونه حرفه خود را در 5 مرحله تغییر دهید

در همین حال، بسیاری از روسای ممکن است فکر کنند: “آیا قبل از اینکه رئیس من شود، پول بیشتری برای من به ارمغان می آورد؟ دقیقاً چقدر پول درآورد؟ و چقدر سریع؟”

یک روش جدید کار

بیایید به هوش مصنوعی از دیدگاه رئیس نگاه کنیم.

بسیاری از مردم ممکن است متوجه شده باشند که متقاعد کردن کارمندان برای بهبود عملکرد شرکتشان چقدر می تواند سخت باشد. بسیاری از کارفرمایان ممکن است وسوسه شوند که هوش مصنوعی را به فرهنگ محیط کار تحمیل کنند و صرفاً با اعلام این فناوری به عنوان امید جدید روشن برای فردا، وسوسه شوند.

همچنین: 10 ساعت وقت دارید؟ IBM شما را در اصول هوش مصنوعی آموزش می دهد – به صورت رایگان

اگرچه ممکن است راه های ظریف تری برای معرفی هوش مصنوعی وجود داشته باشد.

من این واقعیت را از یک سری پیشنهادات جذاب که در هاروارد بیزینس ریویو توسط توماس چامورو-پرموزیک نوشته شده است، آموخته ام.

او مدیر ارشد نوآوری در ManpowerGroup و استاد روانشناسی کسب و کار در دانشگاه کالج لندن و دانشگاه کلمبیا است. او همچنین یکی از بنیانگذاران deepersignals.com و همچنین یکی از همکاران آزمایشگاه مالی کارآفرینی هاروارد است.

همچنین: آیا مهندس سریع، دانشمند داده را به عنوان “جذاب ترین شغل قرن بیست و یکم” جایگزین می کند؟

با نگاهی به تحلیل Chamorro-Premuzic، از برخی از پیشنهادات او برای متقاعد کردن کارمندان برای اجازه دادن به هوش مصنوعی در زندگی کاری خود شگفت زده شدم.

برخی از این تاکتیک ها ممکن است ناب و منطقی به نظر برسند. به عنوان مثال: “روش هایی را بفروشید که این فناوری سازمان را تقویت می کند – و انعطاف پذیری هر بخش را افزایش می دهد – با هدف ارتقا نگرش ها از منفی به مثبت یا حداقل خنثی.”

با این حال، هر مدیر عاملی فروشنده خوبی نیست. به هر حال، بسیاری از آنها قبلاً مدیر مالی بودند.

سپس ایده آزمایش هوش مصنوعی در برابر راه حل های سنتی تر برای مشکلات کاری دشوار است. به نظر می رسد این رویکرد ترجیح داده می شود تا شرکت شما را فوراً در همه جا با هوش مصنوعی بپوشانید.

یواشکی، درخشان، یا هر دو؟

اما Chamorro-Premuzic سپس به مناطق ظریف تر و شاید یواشکی می لغزد. یکی از تیترهای او این است: “شهود دشمن مشترک است.”

اما یک لحظه صبر کنید — آیا شهود چیزی نبود که استیو جابز را موفق کرد؟ آیا ما همیشه افرادی را تحسین نمی‌کنیم که الهام‌بخش ایده‌هایی – اغلب غیرمنطقی – هستند که ناگهان در واقعیت‌های در حال تغییر جهان شکوفا می‌شوند؟

همچنین: نحوه استفاده از ChatGPT

Chamorro-Premuzic در اینجا کاملاً واضح است: “تولید فعالیت‌های انسان‌مانند توسط فناوری‌های خودمختار اغلب توسط مردم – بدون توجه به نقش آنها – به عنوان تهدیدی برای کنترل، قدرت و خودمختاری تلقی می‌شود.”

او بلافاصله ادامه می دهد: «منصفانه بگویم، اغلب میکند کاهش آزادی و بداهه گویی توسط انسان».

کاهش آزادی یک مفهوم رایج در اینجا در ایالات متحده نیست، حتی اگر همیشه کاملاً درک نشده باشد.

با این حال، Chamorro-Premuzic اصرار دارد که متقاعد کردن کارمندان به اینکه اجازه دهند هوش مصنوعی تصمیمات جزئی بگیرند، آنها را آزاد می کند تا روی تصمیمات اصلی تمرکز کنند.

با این حال، من می ترسم که او هنوز شما را در مورد مزایای هوش مصنوعی متقاعد نکرده باشد. من می ترسم که با این ایده که هوش مصنوعی به کارمند ماه تبدیل شود، راحت نباشید. می ترسم فکر کنید وقتی هوش مصنوعی تصمیمات کوچکتر را گرفت، به زودی تصمیمات بزرگتر را نیز اتخاذ خواهد کرد.

همچنین: 6 ابزار هوش مصنوعی برای افزایش کار و زندگی روزمره شما

پس لطفاً در مورد این فکر کنید — به نظر من — مخرب ترین ایده ، که او عنوان می کند: “فرآیند برای ناهار فرهنگ می خورد.”

این مفهوم تقریباً شبیه باطن مکر ذهن یک سیاستمدار است. با این حال Chamorro-Premuzic استعاره ای لذت بخش را ارائه می دهد.

او پیشنهاد می‌کند که با فرهنگ محل کار «همانطور که رابطه‌تان با آب و هوا رفتار می‌کنید: نه به‌عنوان چیزی که می‌توانید تغییر دهید، بلکه چیزی که انتخاب لباس شما را مشخص می‌کند» رفتار کنید.

فکر می‌کنم منظور او را می‌فهمم، اگرچه گاهی اوقات می‌توان انتخاب لباس‌های من را التقاطی نامید.

همچنین: می توانید چت ربات هوش مصنوعی خود را با این ابزار کشیدن و رها کردن بسازید

تفکر Chamorro-Premuzic این است: “کلید این است که سیستم ها و فرآیندهای جدیدی را ایجاد کنیم که اثرات فرهنگ را خنثی کند، مانند انگیزه های رسمی بیرونی که از نفوذ پویایی ها و نیروهای غیررسمی جلوگیری می کند.”

دانشگاهیان اغلب در چنین مفاهیم پیچیده ای غوطه ور می شوند، اما من از این ایده انتزاع می کنم که یواشکی اساسی است که در آن یک فرآیند جدید به سادگی هنجارهای فرهنگی ریشه دار را خنثی می کند.

با این حال، نگرانی من این است که یک فرهنگ ریشه‌دار این فرآیندهای جدید را به همان شکلی که از آن می‌ترسند ببیند: اسب‌های تروا سعی می‌کنند دوست‌داشتنی رفتار کنند.

میانه بیشترین اهمیت را دارد

Chamorro-Premuzic سپس چیزی را مطرح می کند که ممکن است شما از آن آگاه باشید، اما من مطمئناً اینطور نبودم.

تحقیقات ظاهراً نشان می‌دهد که بهترین راه برای اطمینان از پذیرش فرآیندهای جدید، ارسال یک ایمیل تمام کارکنان، یا حتی اعلام یک اطلاعیه بزرگ در Slack نیست.

درعوض، کلید موفقیت این است که مدیران میانی قهرمان فرآیند جدید شوند – برای آنها [mid-level managers’] رفتارها و تصمیمات تغییر را بسیج می کند و عادات جدیدی را در کل نیروی کار القا می کند.”

همچنین: من این دوره رایگان هوش مصنوعی را برای توسعه دهندگان در یک آخر هفته گذراندم و آن را به شدت توصیه می کنم

ممکن است متوجه نشده باشید که مدیران میانی تا این حد تأثیرگذار هستند، به خصوص که بسیاری از شرکت‌ها در حال حاضر معتقدند که می‌توانند بدون تعداد زیادی از آنها کار کنند.

اعتراف می کنم که سطوح خاصی از هوش مصنوعی را به سادگی با آزمایش ابزارها و دیدن اینکه آیا آنها کار می کنند، پذیرفته ام. با این حال، ممکن است برای افراد شرکت‌های بزرگ‌تر و بوروکراتیک‌تر آزمایش کردن سخت‌تر باشد – تا زمانی که ببینند مدیر میانی خود این کار را انجام می‌دهد.

بنابراین، بزرگترین درس برای رؤسا ممکن است ایجاد فرآیندهای مقاومت ناپذیر باشد، که توسط مدیران میانی مشوق حمایت می شود، که – البته به آرامی – تعصب فرهنگی را آشکار می کند.

و درسی برای کارمندان واضح است: اگر می‌بینید که مدیر میانی‌تان به شما می‌گوید که عاشق فرآیندهای جدید است که از بالا راه‌اندازی شده‌اند، ممکن است تحت تأثیر یک مدیر عامل بسیار باهوش و طرفدار هوش مصنوعی قرار گرفته باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.