حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

ورود مجدد به جو زمین از POV کپسول فضایی به این شکل است – خبر اسفند ۱۴۰۲

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله عصر اطلاعات در اسفند ۱۴۰۲

فیلم‌های باورنکردنی منتشر شده توسط صنایع فضایی واردا، نمای اول شخص از سفر بازگشت یک کپسول فضایی به زمین را به ما می‌دهد، از لحظه‌ای که از ماهواره حامل خود در مدار جدا می‌شود و در تمام مسیر از طریق ورود مجدد آتشین و ورود ناهموار به سطح زمین. کپسول W-1 واردا در 21 فوریه برای اولین بار برای یک شرکت تجاری در منطقه آزمایش و آموزش یوتا، یک سایت نظامی فرود آمد. طبق گفته های این شرکت، تقریباً هشت ماه منتهی به آن در مدار پایین زمین بود، در حالی که شرکت منتظر مجوزهای دولت برای فرود در خاک ایالات متحده بود، در بلاتکلیف نظارتی گیر کرد. .

این شرکت در کنار کلیپ‌هایی از ورود مجدد پست کرده است: «در اینجا ویدیویی از کپسول ما در حال شکستن جو در 25 ماخ، بدون رندر، فیلم خام است. واردا همچنین یک ویدیوی 28 دقیقه ای از سفر کامل W-1 به خانه از LEO در تاریخ به اشتراک گذاشت.

واردا، که برای این ماموریت با Rocket Lab همکاری می کرد، در تلاش است تا آزمایشگاه های کوچکی را توسعه دهد که می توانند داروها را در مدار تولید کنند – در این مورد، داروی HIV، ریتوناویر. کپسول W-1 آن به «اتوبوس» ماهواره‌ای فوتون آزمایشگاه راکت متصل بود، که این شرکت پیش از پرتاب گفت که قدرت، ارتباطات و کنترل ارتفاع را برای کپسول فراهم می‌کند. فوتون با موفقیت کپسول را به جایی که برای ورود مجدد هفته گذشته لازم بود رساند، سپس خودش در جو زمین سوخت. گزارش شده است. حالا که کپسول برگشته، Ars Technica گزارش می دهد که کریستال های ریتوناویر رشد یافته در مدار توسط شرکت داروسازی ایندیانا، Improved Pharma، مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهند گرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.