گلکسی S11 سامسونگ با رم LPDDR5 از راه می رسد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – گلکسی S11 سامسونگ به رم LPDDR5 و قابلیت بزرگنمایی 10 برابر مجهز می شود. این گوشی هوشمند سال آینده میلادی به بازار راه پیدا می کند.

با عرضه گوشی پیکسل 4 گوگل به عنوان آخرین پرچمدار سال 2019، توجه همه به سوی گوشی های سال آینده جلب شده است. به نظر می رسد که کمپانی سامسونگ قصد دارد تا با معرفی نخستین گوشی های هوشمند اندرویدی به نام S11، در سال 2020 نیز خوش بدرخشد. با نگاهی به زمانبندی شرکت اپل، می توان گفت که گلکسی S11 سامسونگ رقیب آیفون 11 خواهد بود.

متاسفانه هنوز اطلاعات زیادی درباره گلکسی S11 وجود ندارد؛ با این حال افشاگر معروف محصولات سامسونگ، Ice_Universe توانسته با توجه به ماهیت پیشرفت در دنیای گوشی های هوشمند، چند ویژگی احتمالی از این محصول را حدس بزند. در ادامه با ما همراه باشید تا ویژگی های لو رفته را مورد بررسی قرار دهیم.

به نظر می رسد که گلکسی S11 سامسونگ از معماری آرم کورتکس A77 بهره می برد. کمپانی بزرگ کره ای معمولا گوشی های هوشمند خود را هر سال با دو پردازنده متفاوت عرضه می کند. گوشی های در نظر گرفته شده برای بازار چین و آمریکا، مجهز به چیپست اسنپدراگون کوالکام هستند، حال آنکه نسخه های داخلی و بین المللی از چیپست اگزینوس استفاده می کنند.

گوشی های گلکسی S11 سامسونگ بسته به ناحیه عرضه، با دو پردازنده اسنپدراگون 865 و اگزینوس 9830 ساخته خواهند شد. بنچمارک های لو رفته برای اسنپدراگون 865 به یک عملکرد معمولی اشاره می کند، حال آنکه گزارش به دست آمده برای اگزینوس 9830 نشان می دهد که سامسونگ به هسته Cortex-A77 وابسته است. به همین دلیل Ice_Universe حدس زده که از هسته های A77 در گوشی های S11 استفاده خواهد شد. این افشاگر معتقد است که نسخه های اگزینوس به پردازنده گرافیکی Mali G77 مجهز می شوند. 

گلکسی S11

از جمله پیش بینی های دیگر Ice_Universe برای گوشی گلکسی S11 سامسونگ، می توان به رم LPDDR5 و حافظه UFS 3.0 اشاره کرد. سامسونگ از ماه ژوئیه سال جاری، تولید انبوه ماژول های رم هشت گیگابایتی LPDDR5 را آغاز کرده است. این رم از پهنای باند 6400 مگابایت بر ثانیه ای در 1.1 ولت و همینطور از پهنای باند 5500 مگابایت بر ثانیه ای در 1.05 ولت پشتیبانی می کند. این قابلیت موجب افزایش بانک حافظه تراشه از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت می شود. بدین ترتیب حالت جدید Deep Sleep نیز با کاهش مصرف انرژی همراه خواهد بود. از طرف دیگر، حافظه UFS 3.0 قبلا در محصولات دیگر سامسونگ مثل گلکسی S10 به کار رفته است.

به نظر می رسد که طرفداران سامسونگ بالاخره در سال 2020 شاهد رفرش ریت 90 هرتز نمایشگر گوشی هوشمند خود خواهند بود. جالب است بدانید که گوشی گلکسی نوت 10 به سبب نداشتن این نرخ نوسازی، مورد انتقاد بسیاری قرار گرفته است. یکی دیگر از مهم ترین پیش بینی های Ice_Universe برای محصول جدید سامسونگ، قابلیت بزرگنمایی اپتیکال پنج برابر و بزرگنمایی 10 برابر است. ویژگی زوم 10 برابر قبلا توسط اوپو و در کنگره جهانی موبایل به نمایش گذاشته شده است.

صرف نظر از صحت پیش بینی های Ice-Universe، گوشی 2020 شرکت سامسونگ قطعا دارای ویژگی های بسیاری خواهد بود که با دریافت گزارش های جدید، به بررسی بیشتر آن ها خواهیم پرداخت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع