مرورگر کروم 78 گوگل به قابلیت دارک مود مجهز شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – شرکت گوگل مرورگر کروم 78 را با قابلیت پشتیبانی از حالت تیره و بازرسی کلمه عبور عرضه کرد. در ادامه شما را با تغییرات این نسخه از مرورگر کروم آشنا می کنیم.

جدیدترین نسخه مرورگر وب گوگل کروم برای سیستم عامل مک، ویندوز، لینوکس، اندروید و iOS منتشر شده و دارای یک منوی قابل تنظیم جدید برای صفحه New Tab، دارک مود اجباری، پشتیبانی از بازرسی کلمه عبور و چند ویژگی دیگر است.

در مرورگر کروم 78 صفحه New Tab علاوه بر امکان اضافه کردن تصویر پس زمینه، قابلیت های دیگری را نیز فراهم آورده است. گوگل اکنون یک گالری از تصاویر و تم ها را در اختیار کاربر قرار می دهد. در مرورگر جدید، می توانید ظاهر میانبرها را تغییر داده و یا اصلا از میانبر استفاده نکنید.

حالت تاریک اجباری باعث می شو دارک مود حتی در وب سایت هایی که از این حالت پشتیبانی نمی کنند، قابل فعال سازی باشد. این ویژگی با سورس کد سایت هیچ گونه تداخلی نداشته و از تئوری وارونگی رنگ برای تبدیل وب سایت های روشن به نسخه تیره کروماتیک آن ها بهره می برد.

از طرف دیگر، افزونه بازرسی کلمه عبور گوگل نیز به زودی در مرورگر کروم 78 اعمال خواهد شد. این ویژگی به کاربر توصیه می کند تا در صورت وارد کردن کلمه عبور ساده یا غیر امن، آن را تغییر دهد.

از جمله ویژگی های جدید مرورگر کروم 87، می توان به Tab Hover Cards و عملکرد Click-to-Call اشاره کرد. ویژگی اول به کاربر اجازه می دهد تا با قرار دادن موس روی یک تب، از محتویات صفحه مربوط به آن مطلع شود. با استفاده از ویژگی دوم نیز می توان یک شماره تلفن روی صفحه وب دسکتاپ را هایلایت کرده و آن را به گوشی اندرویدی منتقل کرد، البته این ویژگی هنوز به طور عمده امکان پذیر نیست.

به نظر می آید که پروتکل DoH نیز به طور آزمایشی در نسخه جدید کروم به کار رفته است. این پروتکل به منظور جلوگیری از جاسوسی طراحی شده که به جای ویژگی قدیمی XSS مورد استفاده قرار می گیرد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع