تسلا از پنل‌های خورشیدی جدید خود رونمایی کرد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از اینکه چند تصویر از پنل‌های خورشیدی نسل جدید تسلا منتشر شد، ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی امروز از سری سوم آنها موسوم به Solar Roof رونمایی کرد.

این پنل‌ها که قابلیت استفاده به عنوان سقف‌های جدید را دارند و یا می‌توان آنها را جایگزین سقف‌های فعلی کرد، به عقیده ایلان ماسک از سیستم‌های مبتنی بر انرژی خورشیدی فعلی ارزان‌تر هستند. در واقع او اطمینان دارد که نکته گفته شده در ۸۰ درصد موارد درست خواهد بود.

برای تولید انرژی بیشتر با پنل‌های خورشیدی جدید تسلا، می‌توان تنها از ۵۰ درصد کاشی‌های پنلی بهره برد تا هزینه‌های مشتریان نیز کاهش یابد البته این به معنای ارزان بودن قطعات لازم برای مسقف کردن خانه‌ها نیست بلکه کمپانی آمریکایی معتقد است هزینه لازم برای هر پنل که از ۲۵ سال وارانتی هم استفاده می‌کند، حدود ۳۴ دلار خواهد شد.

تسلا می‌خواهد ابتدا خودش این پنل‌ها را نصب کند و این کار را هم تنها در عرض ۸ ساعت انجام خواهد دهد.

در حال حاضر تنها نمونه Black Glass Tile این پنل‌ها در دسترس قرار گرفته اما کمپانی سازنده در تلاش است تا مدل Clay Tile را هم ظرف ۶ تا ۹ ماه آینده به بازار بیاورد و سایر نمونه‌ها نیز پس از آن به تدریج به دست مشتریان برسند.

در پایان اشاره کنیم که امکان سفارش دادن این پنل‌ها از همین حالا آغاز شده و نصب آنها نیز در هفته‌های آتی صورت خواهد پذیرفت.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع