فاش شدن شیوه ظاهری گلکسی فولد ۲ با انتشار یک ویدیو

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سامسونگ در اواخر ماه فوریه سال ۲۰۱۹ از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد و تصمیم گرفت آن را از ماه آوریل به بازار بیاورد. متأسفانه مشکلات سخت‌افزاری مربوط به ظاهر جدید این دستگاه، کمپانی کره‌ای را مجبور ساخت تا عرضه آن را تا ماه سپتامبر به تأخیر بیندازد و ماه‌های زیادی را صرف تعمیرات و بهبود قطعات کند. اما آن‌طور که از جدیدترین اخبار برداشت می‌شود، این شرکت علاوه بر بهتر کردن اولین گوشی تاشو خود، در حال طراحی یک دستگاه جدید نیز بوده است که شیوه تا شدن کاملاً متفاوتی دارد.

تا شدن به صورت افقی و جایگزینی ناچ با یک حفره سیاه رنگ

پس از ماه‌ها شایعه و فاش شدن اطلاعات مختلف، سامسونگ ویدیویی مفهومی از یک گوشی تاشو دیگر را در کنفرانس توسعه‌دهندگان خود منتشر کرد که نشان‌دهنده دستگاه جدیدی است. البته این کمپانی در مورد نام این محصول صحبتی نکرده ولی شیوه طراحی آن بیانگر این موضوع است که رقیب گوشی تاشو موتورولا موسوم به موتورولا رزر (Motorola Razr) خواهد بود. بر اساس اعلام برخی منابع خبری، فعلاً گلکسی فولد ۲ را باید با اسم رمز Bloom بشناسیم.

خودِ سامسونگ مدعی شده که تصاویر به نمایش درآمده در این ویدیو فقط مثال هستند و طراحی واقعی محصولش امکان دارد دچار تغییراتی شود ولی با این وجود، بعید است کمپانی کره‌ای شیوه ظاهری دیگری را برای این گوشی در نظر بگیرد. با در بررسی این موضوع کاملاً می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که دومین نسل گلکسی فولد از نمایشگری قد بلند با حفره‌ای سیاه رنگ در بالا بهره می‌برد که ما را یاد گوشی‌های تاشو قدیمی می‌اندازد.

ابعاد صفحه نمایش OLED این دستگاه فعلاً تأیید نشده‌اند ولی شایعات دال بر این هستند که سامسونگ قصد دارد از پنلی ۸٫۱ یا ۶٫۷ اینچی استفاده کند و در آن پوشش شیشه‌ای بسیار باریکی قرار دهد تا مقاومت آن را از دستگاه تاشو فعلی بیشتر کند. در مورد دوام این موبایل هم بگوییم که گوشی تاشو بعدی کمپانی کره‌ای احتمالاً از لولایی بروز شده استفاده خواهد کرد که می‌تواند دستگاه را کاملاً ببندد و یا تماماً باز کند و یا این فرصت را به کاربران بدهد که گوشی را در زاویه ۹۰ درجه قرار دهند و با قسمت پایینی و بالایی به صورت جداگانه کارهای خود را انجام دهند. (موضوع گفته شده را به راحتی می‌توانید در ویدیویی که در این خبر منتشر کرده‌ایم، مشاهده نمایید).

در حال حاضر مشخص نیست که گلکسی فولد ۲ از چه نوع لنزهایی برای دوربین عقب بهره خواهد برد ولی نبود برآمدگی در قاب پشتی نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز در این‌باره تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است اما چیزی که تقریباً قطعی به نظر می‌آید، مشخصات فنی داخلی هستند به طوری که باید گوشی تاشو آتی کمپانی آسیایی را پیشرفته بدانیم به همین دلیل در آن جدیدترین پردازنده ساخت کووالکوم یعنی اسنپدراگون ۸۶۵ به کار خواهد رفت و رم آن ۱۲ گیگابایتی خواهد بود و حافظه داخلی‌اش هم حداقل ۲۵۶ گیگابایتی تعیین خواهد شد.

 

از نظر نرم‌افزاری نیز وجود اندروید ۱۰ و نسخه ۲٫۱ رابط کاربری One UI بسیار محتمل است و قابلیت اتصال به اینترنت ۵G هم یکی از احتمالات قوی به نظر می‌آید. ضمن اینکه شاید شاهد حضور دو باتری باشیم که می‌توان آنها را با یک شارژر سریع ۴۵ واتی پر کرد. به علاوه، شایعات عنوان می‌کنند که یکی از منابع نیرو ۹۰۰ میلی‌آمپر بر ساعت ظرفیت خواهد داشت و اعداد و ارقام مربوط به باتری دیگر هم هنوز تأیید نشده است.

تاریخ عرضه و موجودیت گلکسی فولد ۲

بر خلاف گلکسی فولد فعلی که تنها در برخی کشورهای خاص و با تعدادی محدود به فروش می‌رسد، دومین نسل این مدل در سرتاسر جهان پیدا خواهد شد و احتمال خیلی زیاد به صورت گسترده‌تر نیز تولید می‌گردد. از طرفی، انتظار می‌رود عرضه این دستگاه از ماه آوریل سال آینده آغاز شود تا این‌گونه برداشت کنیم که رونمایی مقدماتی در ماه فوریه صورت خواهد پذیرفت. در مورد قیمت هم تا کنون کسی به عدد قطعی اشاره نکرده ولی امکان دارد سامسونگ این محصولش را نیز با هزینه ۱۹۸۰ دلاری به دست مشتریان برساند.

خودِ کمپانی کره‌ای امید زیادی به دستگاه‌های تاشو دارد و در حال حاضر امیدوارست که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶ میلیون عدد از این گوشی‌ها را به فروش برساند که بخش عظیمی از این آمار به گلکسی فولد ۲ مربوط خواهد شد. به این نکته هم اشاره کنیم که به نظر نمی‌رسد شرکت آسیایی برای تولید نسل سوم این گوشی‌های تاشو اقدام خاصی انجام داده باشد ولی هدف او احتمالاً ادغام دو خط تولید گلکسی نوت و گلکسی اس و معرفی گوشی‌های تاشو در ماه‌های آگوست به جای دستگاه‌های سری نوت خواهد بود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع