صفحه‌ی “Instagram from Facebook” نیز به نمایش درآمد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

قبلا خبرهایی در مورد تلاش‌های فیسبوک جهت ادغام پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، اینستاگرام، مسنجر و واتس‌اپ) منتشر شده بود ولی اکنون گویا این شرکت با انجام این کار تمامی تنظیمات اپلیکیشن‌ها را تغییر داده است.

بخشی از کارهایی که این شرکت جت برندینگ فیسبوک انجام داده است استفاده از صفحه‌ی “WhatsApp by Facebook” بود که در تاریخ ۱۵ نوامبر برای تمامی کاربران واتس‌اپ منتشر شد. امروز صفحه‌ی “Instagram from Facebook” نیز به اینستاگرام اضافه شد و در ابتدای فعال‌سازی اپلیکیشن در زیر لوگوی اینستاگرام قابل دسترسی است.

صفحه‌ی “Instagram from Facebook” نیز به نمایش درآمد

فیسبوک در این خصوص اذعان داشته است که قصد دارد شبکه‌های اجتماعی خود را با یک چشم‌انداز مبتنی بر حفظ حریم خصوصی ترکیب نماید که بر اصولی از جمله حفظ حریم خصوصی کاربر، رمزگذاری بهتر، قابلیت همسان‌سازی، ذخیره‌ی ایمن داده‌ها و کاهش دائمی تمرکز استوار است.

از طرفی دیگر ۵ روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر اینکه کمیسیون تجارت فدرال ایالت متحده (FTC) در نظر دارد به دنبال بک حکم اولیه علیه فیسبوک باشد تا از ادغام بیشتر این سرویس‌ها جلوگیری کند. این امر به دلیل نگرانی‌های مقابله با انحصاری شدن یک قابلیت خاص صورت پذیرفته است زیرا بستر را به این شکل فراهم می‌کند که از رشد رقبا جلوگیری نماید و امکان ایجاد همکاری با سایر شبکه‌های اجتماعی سلب می‌شود.

به عنوان بخشی از تبلیغات انحصاری سازی فیسبوک، FTC همچنین نگران این موضوع است که اکنون ادغام این شبکه‌ها در آینده سبب نابودی سایر شبکه‌های اجتماعی گردد. فیسبوک اعلام کرده است که در سه پلتفرم خود ۲٫۵ میلیارد کاربر وجود دارد که هم‌اکنون از سوی FTC نحوه‌ی مدیریت فیسبوک در حال بررسی است. تصمیم در مورد اینکه آیا FTC با درخواست یک حکم دستورالعمل پیش خواهد رفت یا خیر بزودی تا ماه‌ آینده مشخص خواهد شد و احتمال دارد فیسبوک مجبور گردد تا امکان همکاری با رقبا را حفظ نماید. اگر چنین حکمی صادر گردد لازم است تا دادگاه فدرال به این موضوع رسیدگی نماید. فیسبوک در مورد این گزارش اظهار نظر خاصی نکرده است.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع