حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

بوش با ماژول Light Drive برای عینک‌ها هوشمند پا به CES 2020 می‌گذارد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

فناوری Light Drive بوش با وزن ۱۰ گرم و برخورداری از نمایشگر HUD، گزینه‌ای مناسب برای کاربری‌هایی چون دوچرخه‌سواری است.

بوش اخیرا به‌صورت نسبتا مداوم محصولات جدیدی را در زمینه‌ی دوچرخه‌های الکترونیکی روانه‌ی بازار کرده است. اما آخرین اخبار واصله از بوش درباره‌ی به‌روزرسانی برای موتورِ دوچرخه‌های الکترونیکی یا سیستم باتری نبوده و مربوط به یک قطعه‌ی قابل اتصال به عینک هوشمند با نمایشگر HUD است. HUD مخففی از عبارت heads-up display و به مفهوم نمایشگر فرانما است.

نمایشگر HUD در سخت‌افزار Light Drive بوش، سیستمی جدید نام گرفته و با امید به اینکه راکبان دوچرخه‌های الکترونیک حواسشان به جاده‌ی پیش رویشان باشد، می‌تواند امکانات جدیدی برای آن‌ها مهیا کند. شرکت مذکور به‌تازگی ویدئویی تبلیغاتی منتشر کرده که یک راکب دوچرخه‌ی الکترونیکی را نشان می‌دهد. این فرد از تعدادی از ویژگی‌های موجود در نمایشگر HUD عینک هوشمند به‌صورت کامل بهره می‌برد.

در ادامه بخوانید:

در این ویدئو، راکب در حال دوچرخه‌سواری روی دوچرخه‌ی الکترونیکی مدل کارگو (دارای محفظه‌ای برای حمل بار) بوش بوده و از طریق نمایشگر HUD سیستم Light Drive بوش که به یک عینک متصل شده، مسیرهای مندرج در سیستم GPS را در کنار هم مشاهده می‌کند. مسیرها با استفاده از فِلِش‌هایی نمایش داده شده و مسافت با نزدیک‌تر شدن دوچرخه‌سوار به هر پیچ به‌روزرسانی می‌شود. پس از آن، راکب دوچرخه‌ی الکترونیکی وارد یک فروشگاه مواد غذایی می‌شود و در نمایشگر HUD عینک هوشمند، لیست خرید را مشاهده می‌کند و با دو بار ضربه زدن به دسته‌ی عینک می‌تواند مواردی را بررسی کند.

در ویدئوی تبلیغاتی مذکور، سیستم Light Drive در کاربری دیگری همچون رانندگی خودرو به جهت پوشش نقشه دیده می‌شود و فردی در آشپزخانه دستورالعمل‌های نمایشگر HUD را برای آشپزی دنبال می‌کند.

مدل Light Drive بوش، تنها ۱۰ گرم وزن داشته و آنقدر کوچک است که توسط سایر تولیدکننده‌ها در انواع مختلف عینک‌ها مورد استفاده قرار گیرد. به‌نظر می‌رسد هدف بوش نیز از تولید Light Drive، همین باشد. این سیستم حتی در نور مستقیم آفتاب قادر به ارائه‌ی تصاویر باکیفیت و روشن است. بوش ادعا دارد این فناوری می‌تواند در عینک‌هایی با لنزهای خمیده و حتی لنمطمئنا زهای راستاساز گنجانیده شود. چنین موردی، امکان استفاده از فناوری مذکور را در طیف وسیعی از کاربری‌ها فراهم می‌کند.

بسیاری از ما مطمئنا به حاشیه رانده‌شدن و شکست نهایی عینک گوگل را به یاد می‌آوریم. از این رو توسعه‌ی قطعه‌ای ماژولار که می‌تواند در بسیاری از عینک‌ها با فریم‌های متفاوت گنجانده شود، گزینه‌ای هوشمندانه به‌نظر می‌رسد. سال‌های مدیدی است که بوش در حال توسعه‌ی نمایشگرهای پیشرفته برای دوچرخه‌های الکترونیکی است و ساخت این محصول به مثابه انقلابی نهایی در روند توسعه‌ی فناوری مذکور است و این حقیقت که عینک‌های هوشمند حتی در مواردی جز دوچرخه‌سواری مفید خواهند بود، مطمئنا یک مزیت اضافی است.

Light Drive

با تمامی این حرف‌ها، درباره‌ی فناوری Light Drive دو مورد عجیب وجود دارد. اول اینکه همانند آن‌چه که در ویدئو مشخص است، نمایشگر HUD تصاویر را درست در مرکز دید کاربر نشان می‌دهد. این‌گونه به‌نظر می‌رسد که بهتر بود نمایشگر HUD تصاویر را در کناره‌های لنز نمایش می‌داد تا دید کاربر هنگام دوچرخه‌سواری یا رانندگی مختل نشود. دوم اینکه در ویدئوی تبلیغاتی، هیچ عینکی دیده نمی‌شود که توانایی سینک‌سدن با دوچرخه‌ی الکترونیکی را داشته و مشخصاتی چون میزان باتری دوچرخه را نمایش دهد. اگر منصف باشیم ویدئوی یادشده تنها ۳۰ ثانیه بوده و تمامی ویژگی‌های تعبیه‌شده در دستگاه که احتمالا بسیاری از آن‌ها در حال توسعه هستند را نمایش نمی‌دهد. اما این امیدواری وجود دارد هنگامی که فناوری Light Drive بوش به مراحل پایانی توسعه رسید، مستقیما با دوچرخه‌ی الکترونیکی سینک شود. بوش سیستم مجتمع Light Drive را در رویداد CES 2020 به نمایش گذاشته و در سال ۲۰۲۱ میلادی روانه‌ی بازار می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع