نخستین تصاویر منتشر شده از پنل پشتی و کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در تاریخ ششم ژانویه‌ی سال جاری میلادی طی کنفرانس CES 2020 شرکت AMD، تصاویر مربوط به پنل پشتی و کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس منتشر شد. در پشت نسل بعدی کنسول مایکروسافت دو درگاه HDMI، یک درگاه Ethernet، دو پورت USB-C و یک درگاه S/PDIF به همراه یک پورت برق معمولی مشاهده می‌شود.

حضور پورت‌های HDMI دوگانه می‌تواند به موارد بسیار زیادی از جمله پشتیبانی از فناوری ۸K، پشتیبانی از VR و AR، قابلیت اتصال چندین مانیتور به دستگاه اشاره دارد. ما در مورد هیچ‌یک از موارد مذکور اطمینان کامل نداریم فقط تنها موردی که می‌دانیم قابلیت پشتیبانی این دستگاه ار فناوری ۸K می‌باشد. به محض دریافت اطلاعات جدید در مورد مشخصات فنی این دستگاه، در خبرها اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

می‌توانید با بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی Wario64 در توییتر تصاویر مربوط به پنل پشتی این دستگاه را مشاهده نمایید.

نخستین تصاویر منتشر شده از پنل پشتی و کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس

همچنین در پنل جلویی این دستگاه یک درگاه USB معمولی مشاهده می‌شود (تنها یک درگاه USB وجود دارد). این موضوع بدان معناست که ممکن است در مورد اتصال هارد اکسترنال بعدها دچار مشکل شوید.

کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس با کمال تعجب شباهت بسیار زیادی به یک کنترلر ایکس‌باکس معمولی دارد!

با این حال، D-Pad اکنون از نزدیک شبیه به کنترلر بی‌سیم ایکس‌باکس سری Elite است که فقط یک دکمه‌ی جدید به شکل دکمه‌ی “Share” قابل مشاهده است. بسیاری از کاربران ایکس‌باکس از طراحی جدید این کنترلر رضایت دارند، اما از نظر ابعاد این دستگاه به قدری بزرگ می‌باشد که در قفسه‌های زیر تلویزیون به راحتی جای نمی‌گیرد.

در اوایل امروز، گزارش‌هایی منتشر شده از سوی Phil Spencer نشان می‌دهد که یک پردازنده‌ی بسیار قدرتمند برای ایکس‌باکس سری ایکس در نظر گرفته شده است. پردازنده‌ی مورد استفاده در این دستگاه به سفارش مایکروسافت توسط AMD طراحی و تولید گردیده است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید عبارات “۸K” و “Project Scarlett” بر روی این پردازنده حک شده است.

نخستین تصاویر منتشر شده از پنل پشتی و کنترلر ایکس‌باکس سری ایکس

اگر شما در مورد نسل بعدی ایکس‌باکس‌ها اطلاعاتی ندارید، اصلا نگران نباشید، زیرا ما به راحتی شما را مطلع خواهیم ساخت. ایکس‌باکس سری ایکس نام رسمی ایکس‌باکس اسکارلت می‌باشد. کنسول معرفی شده در طی کنفرانس بازی‌ها در ماه دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، به عنوان جدیدترین کنسول مایکروسافت تا به امروز می‌باشد و گویا با پلی‌استیشن ۵ که قرار است سال آینده‌ی میلادی معرفی گردد، قابل مقایسه خواهد بود.

این موضوع شاید کمی گیج‌کننده باشد ولی نام واقعی ایکس‌باکس سری ایکس همان ایکس‌باکس است. در واقع سری ایکس نشان‌دهنده‌ی نوع جدید این دستگاه می‌باشد، مانند ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس.

اساسا ایکس‌باکس سری ایکس نامی است که برای تکرارهای مشتق طراحی شده است، اگرچه نسخه‌ی دوم این کنسول آنقدرها جدید به نظر نمی‌رسد ولی بسیار قدرتمندتر از نسل بعدی کنسول‌های مایکروسافت می‌باشد.

ایکس‌باکس سری ایکس احتمالا به اندازه‌ی ایکس‌باکس سری اس محبوبیت و موفقیت کسب خواهد کرد و به عنوان مدلی ارزان قیمت‌تر و مقرون به صرفه نظیر ایکس‌باکس Lockhart شناخته خواهد شد.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع