مشخصات گلکسی اس۲۰ اولترا افشاء شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از گلکسی اس۲۰ پلاس، حالا نوبت به اس۲۰ اولترا رسیده است تا بیشتر با مشخصات آن آشنا شویم. دستگاهی که مطمئنا ارزان نخواهد بود ولی از نظر مشخصات فنی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

در اولین قدم باید نگاهی به دوربین این گوشی بیاندازیم. سامسونگ قصد دارد تا از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی در این گوشی استفاده کند. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دوربین این گوشی توانایی زوم هیبریدی ۱۰۰ برابر است که اسپیس زوم (Space Zoom) نام دارد. احتمالا در کنار سنسور اصلی یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپ نیز قرار خواهد گرفت که توانایی زوم اپتیکال ۱۰ برابر را دارد. برای مقایسه می‌توان به این مسئله اشاره کرد که پیش از این تنها هواوی پی۳۰ پرو از زوم اپتیکال ۵ برابر و زوم هیبرید ۱۰ برابر پشتیبانی می‌کرد. در کنار این دو سنسور سامسونگ از یک سنسور با زاویه فوق گسترده ۱۲ مگاپیکسل و یک سنسور ToF استفاده خواهد کرد.

در ادامه به دو نسخه کوچکتر و احتمالا ارزان‌تر یعنی گلکسی اس۲۰ و اس۲۰ پلاس نیز نگاهی می‌اندازیم. این دو گوشی به ترتیب دارای نمایشگرهای ۶٫۲ و ۶٫۷ اینچی با پنل دینامیک آمولد خواهند بود. از ویژگی‌های دیگر این پنل می‌توان به نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز و کیفیت +Quad-HD با وضوح ۳۲۰۰x1440 پیکسل اشاره کرد. به دلیل فضای کمتر و هزینه پایین‌تر، سامسونگ سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی را با یک سنسور قدرتمند ۱۲ مگاپیکسلی جایگزین خواهد کرد. در کنار آن نیز از سنسور ۶۴ مگاپیکسلی تلسکوپی با زوم ۲ برابر استفاده خواهد کرد و احتمالا ویژگی اسپیس زوم در آن وجود نخواهد داشت. با این حال سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق گسترده در هر دو گوشی وجود خواهد داشت. در مورد سنسور ToF نیز گفته می‌شود که این مورد فقط در گلکسی اس۲۰ پلاس وجود دارد. به گفته ایشان آگاروال (Ishan Agarwal) هر دو گوشی دارای دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی خواهند بود.

به گفته XDA مدارکی پیدا شده که نشان می‌دهد سامسونگ در حال کار بر روی قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت ۸K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه در حالت پرو می‌باشد. در کنار این نیز قابلیت ضبط ویدیو ۴K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه با لرزشگیر اپتیکال و الکتریکی نیز برای دوربین جلو و پشتی وجود دارد. ضمن اینکه ضبط ویدیو از HDR نیز پشتیبانی خواهد کرد.

سامسونگ همچنین قصد دارد تا قابلیت زوم روی صدا (ZOOM-IN-MIC) را نیز که پیش از این در سری نوت ۱۰ دیده بودیم به این گوشی‌ها اضافه کند. این قابلیت به شکلی است که با زوم کردن بر روی سوژه مورد نظر، صدای سوژه نیز تقویت شود و صداهای اضافی حذف گردد. قابلیت دیگر نیز زاویه سلفی هوشمند (Smart Selfie Angle) می‌باشد که با توجه به تعداد افراد داخل قاب دوربین، در صورت نیاز به صورت خودکار به حالت زاویه باز تغییر حالت می‌دهد.

در آمریکای شمالی سامسونگ سری اس۲۰ را با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸۶۵ و در اروپا با پردازنده ۹۹۰ اگزینوس عرضه می‌کند. هر دو نسخه دارای ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی هستند و از حافظه میکروSD تا ۱ ترابایت پشتیبانی می‌کنند. گلکسی اس۲۰ اولترا در دو نسخه با رم‌های ۱۲ و ۱۶ گیگابایت و حافظه داخلی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود.

گلکسی اس۲۰ از باتری ۴۰۰۰mAh، گلکسی اس۲۰ پلاس از باتری ۴۵۰۰mAh و اس ۲۰ اولترا از باتری بزرگ ۵۰۰۰mAh بهره می‌برند.

هر سه گوشی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری One UI 2.1 عرضه می‌شوند و از شارژ سریع، شارژ بی‌سیم، شارژ بی‌سیم معکوس و eSIM پشتیبانی می‌کنند. ضمن اینکه گلکسی اس۲۰ اولترا با پشتیبانی از شارژ سریع ۴۵ واتی، در ۷۴ دقیقه به صورت کامل شارژ می‌شود.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع