پادکست: شرکت‌های دخانیات چگونه تبلیغات می‌کنند؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

سیگار محصولی است که تبلیغات آن بصورت کامل منع شده، اما بودجه‌ی تبلیغاتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دخانیات در سال ۲۰۱۷ از مرز ۹ میلیارد دلار عبور کرده است. شرکت‌های دخانیات با وجود منع تبلیغات، چگونه تبلیغ می‌کنند؟

سیگار به عنوان یکی از مشتقات دخانیات، یک تجارت بسیار بزرگ را طی یک قرن اخیر شکل داده است. این محصول مرگبار طی سده‌ی بیستم جان بیش از ۵۰۰ میلیون نفر را گرفته و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده، در صورت تداوم روند مصرف سیگار، در قرن بیست‌ویکم بیش از یک میلیارد نفر جان خود را از دست خواهند داد. سوال اصلی اینجاست که با وجود منع تبلیغات سیگار طی نیم قرن گذشته، شرکت‌های دخانیات چطور و چگونه تبلیغ می‌کنند؟ 

براساس آخرین آمارهای منتشر شده توسط وزارت بهداشت ایالات متحده‌ی آمریکا، بودجه‌ی تبلیغاتی بزرگ‌ترین شرکت‌های دخانیات طی سال ۲۰۱۷ بیش از ۹ میلیارد دلار بوده است؟ تبلیغات با استفاده از محصولات جانبی، بازاریابی در قالب اشاعه‌ی سبک زندگی و حضور پررنگ در فیلم‌ها و سریال‌های محبوب را باید از جمله‌ی مواردی خواند که باعث شده همچنان شاهد تبلیغات بصورت زیرپوستی و اثربخشی بالای آن باشیم؟ به طور حتم اتحاد کمپانی‌های سیگار در مسیر تبلیغات و حضور مستمر در بازار قابل انکار نیست، بطوریکه براساس برخی آمارها، تعداد مصرف‌کنندگان محصولات دخانی طی چند سال اخیر از مرز یک میلیارد نفر عبور کرده است. 

هرچند ضد تبلیغ برای دخانیات بسیار پررنگ است، اما همچنان این صنعت را باید یک کسب‌وکار بزرگ و پولساز دانست، چراکه دخانیات بازاری به ارزش ۸۰۰ میلیارد دلار است که حاصل مصرف ۵٫۴ تریلیون نخ سیگار در سال می‌شود. 

اما شرکت‌های دخانیات چطور با وجود محدودیت و منع تبلیغات، به چنین آماری دست یافته‌اند؟ این شرکت‌ها در طول سال‌های فعالیت خود چه سیاست‌هایی را در پیش گرفته و پس از منع تبلیغات، چگونه تبلیغات می‌کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات به پادکست تک تایمز گوش کنید.

پادکست تک تایمز را از پلتفرم‌های مختلف بشنوید

می‌توانید برای گوش دادن به سایر قسمت‌های پادکست تک تایمز، به کانال تک تایمز در نوار مراجعه کنید. نظر شما در این خصوص چیست؟

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع