فاش شدن مشخصات جدیدی از هواوی پی۴۰

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

پس از افشاء شدن مشخصات سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ، حالا نوبت به یکی از محصولات شرکت چینی هواوی رسیده است. رندرهای رسمی هواوی پی۴۰ توسط گروهی از افشاکنندگان منتشر شده است که مشخصات زیادی از این گوشی را به ما نشان می‌دهد.

یکی از اولین تغییرات استفاده از حفره پانچ به جای ناچ است و هواوی جای ۲ سنسور را برای دوربین جلو در نظر گرفته است. به نظر می‌رسد تلاش زیادی برای کاهش حاشیه صفحه نمایش انجام شده است، با این حال قاب آلومینیومی تا حد زیادی بدون تغییر مانده است. دکمه‌های پاور و کنترل صدا در سمت راست گوشی و اسپیکرها در قسمت پایین قرار گرفته‌اند.

در این گوشی خبری از جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون نیست و باید امیدوار باشیم تا هواوی با حذف آن و ایجاد فضای بیشتر، از یک باتری بزرگتر در این گوشی استفاده کند. در پشت گوشی نیز شاهد تغییرات قابل توجهی هستیم. هواوی ماژول دوربین را از لحاظ پهنا و طول بزرگتر کرده است و از دوربین ۳گانه برای این گوشی استفاده کرده است. انتظار می‌رود تا هواوی از سنسور ۵۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی، سنسور فوق گسترده با زاویه دید ۱۰۷ درجه و یک سنسور تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابر در این گوشی استفاده کند. ضمن اینکه فلاش ال‌ای‌دی در سمت راست دوربین‌ها قرار گرفته است. هواوی طبق معمول برای بخش دوربین با لایکا همکاری کرده است و انتظار می‌رود علاوه بر ارتقاء کیفیت دوربین‌، ویژگی عکاسی شب (Night Mode) نیز بهتر از گذشته عمل کند.

در بخش فنی نیز هواوی احتمالا از پردازنده Kirin 990، حداقل ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی استفاده خوهد کرد. انتظار می‌رود باتری این دستگاه نیز علاوه بر پشتیبانی از شارژ سریع ۴۰ وات، قابلیت شارژ بی‌سیم و شارژ بی‌سیم معکوس را داشته باشد. پرچمدار آینده هواوی با اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 عرضه خواهد شد، اما با توجه به تحریم‌های آمریکا ارائه سرویس‌های گوگل بر روی آن در هاله‌ای از ابهام است. اگر تا زمان عرضه این شرکت از تحریم‌های آمریکا معاف نشود، باید پی۴۰ را نیز مانند میت۳۰ بدون برنامه‌های گوگل عرضه کند.

هواوی پی۴۰ در کنار برادر احتمالی خود یعنی پی۴۰ پرو اواخر ماه مارس در پاریس معرفی خواهد شد. ممکن است مانند میت۳۰ و میت۳۰ پرو تصمیم به تاخیر در انتشار پی۴۰ بگیرد و یا عرضه آن را محدود کند تا شاید بتواند آنها را با خدمات گوگل به صورت گسترده وارد بازار کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع