حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

اپل و گوگل ممکن است مجبور شوند از اپ‌ها بخواهند ارتباطاتشان با کشورهای دیگر را افشا کنند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

اپلیکیشن‌های موبایلی به تغییر زندگی مدرن ما کمک کرده‌اند، که این کمک غالبا در جهت بهبود آن و گاهی هم در جهت بدتر کردن آن بوده است.

این واقعیت به طور خاص برای آن دسته از اپ‌هایی صدق می‌کند که، در عوض خدمات رایگان و سرگرمی، داده‌های کاربران را بدون اطلاع آنها برای استفاده در اهداف خودخواهانه جمع‌آوری می‌کنند.

 

به گزارش تک تایمز از رایورز به نقل از اسلش‌گیر، دولت آمریکا علاقه ویژه‌ای به این پدیده داشته است، به ویژه در زمانی که این به اطلاعات کاربران آمریکایی مربوط شود.

قانونگذاران، اکنون این پرسش را مطرح کرده‌اند که آیا غول‌های اپل و گوگل توسعه‌دهندگان اپ‌هایشان را به افشای ارتباطاتشان با کشورهای خارجی، به ویژه چین، ملزم می‌کنند یا نه.

 

با توجه به اینکه صنعت موبایل، یکی از حساس‌ترین بخش‌های زندگی مدرن است، چیز غیرمنتظره‌ای نیست که دو دولت آمریکا و چین، سازندگان اسمارتفون و توسعه‌دهندگان پلتفرم را موشکافانه‌تر زیر نظر بگیرند.

 

استیفن لینچ، نماینده مجلس آمریکا و رییس کمیته فرعی نظارت مجلس، در نامه‌ای از اپل و گوگل پرسیده است که آیا توسعه‌دهندگان اپ را ملزم می‌کنند که در صورتی که ارتباط‌هایی با دولت‌ها و کشورهای خارج از آمریکا دارند آن را اعلام کنند یا نه.

این درخواست عمدتا در واکنش به برخی اپ‌های معروف، مانند TikTok و Grindr جدید، است که ممکن است به این خاطر که مالک آنها شرکت‌های چینی هستند یا توسط آنها توسعه داده می‌شوند، تهدید برای امنیت ملی به شمار روند.

همچنین اپ‌هایی از چین و روسیه در حال جمع‌آوری اطلاعاتی بیش از نیازشان دیده شده‌اند، هرچند که ارتباطاشان با فعالیت‌های دولتی به طور کامل اثبات نشده است.

  

اگرچه این دو شرکت پاسخی علنی به این پرس و جوها نداده‌اند، ولی گوگل و اپل وضعیت تولید اپ‌هایشان را بر اساس کشور مبداء‌شان چک نمی‌کنند.

اندروید و iOS قوانینی علیه فعالیت‌های غیرقانونی و نقض خط مشی‌ها دارند، ولی هیچ یک از این قوانین صرفا مبتنی بر این واقعیت که آنها ریشه در چین دارند نداشته‌اند.

در عین حال، اپ‌هایی که مخفیانه اطلاعات را به نیابت از دولت‌ها جمع‌آوری می‌کنند بعید است که این اطلاعات را به طریقی افشا نمایند.

 

طرز فکر قانونگذاران می‌تواند نشانه‌هایی از چیزی نگران‌کننده‌تر در خود داشته باشد. این تلاش‌ها ممکن است منتج به تدوین قوانینی شود که شرکت‌های آمریکایی اپل و گوگل را ملزم نماید که فعالانه و سختگیرانه اپ‌ها را بر مبنای کشور خاستگاهشان یا ارتباطات با خارجی‌ها زیر ذره‌بین بگذارند.

این مسئله عملا می‌تواند به آمریکا نه تنها قدرت دیکته کردن این که چه کسی قادر به استفاده یا نصب نرم‌افزاری مانند اندروید در خارج از آمریکا باشد را بدهد، بلکه همچنین بتواند بر اینکه چه کسی اپ‌های آنها را بر روی اپ‌استورهایش منتشر کند کنترل داشته باشد.

  

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی و فناوری مراجعه کنید.
منبع