حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

آداپتور ASUS Hyper M.2 از حداکثر سرعت در درایوهای SSD استفاده می‌کند

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

ایسوس مدتی پیش از آداپتور SSD جدید Hyper M.2 با پشتیبانی از درگاه PCI-Express 4.0 رونمایی کرد.

در ادامه بخوانید:

سیستم‌های حرفه‌ای، کامپیوترهای ایستگاه کاری، توسعه‌دهندگان، سازندگان ویدئو و انیمیشن، برنامه‌های رندرینگ و گرافیکی، برنامه‌های مهندسی تخصصی و و کاربردهایی از این دست، به ذخیره‌سازهایی با سرعت و ظرفیت بالا نیاز دارند. برای رسیدن به این سرعت و ظرفیت بالا، «ایسوس» راه‌حلی ویژه را در قالب محصولی با نام ASUS Hyper M.2 ارائه کرده است.

آداپتور SSD ایسوس

مقاله‌ی مرتبط:

نخستین محصول Hyper M.2 در سال گذشته و با پشتیبانی از درگاه PCI-Express 3.0 معرفی شد. در نسخه‌ی جدید، ایسوس پشتیبانی از گذرگاه تازه‌وارد PCI-Express 4.0 را در Hyper M.2 اعمال کرده و این به‌معنی پهنای باند و سرعت بیشتر است. آداپتور SSD جدید Hyper M.2 برای سیستم‌های AMD، خصوصا پلتفرم AMD TRX40 طراحی شده است که در کنار پردازنده‌های قدرتمند نسل سوم تردریپر، به حداکثر قدرت و سرعت دست پیدا می‌کنند.

آداپتور SSD ایسوس

این محصول می‌تواند میزبان ۴ درایو SSD نوع M.2 باشد. در نهایت Hyper M.2 روی یک درگاه توسعه PCI-Express 4.0 x16 نصب شده و از آرایه‌های RAID نیز پشتیبانی می‌کند. ایسوس برای جلوگیری از بالارفتن دما در ماژول‌های SSD، یک هیت سینک آلومینومی و یک فن را در Hyper M.2 مورد استفاده قرار می‌دهد. هر درایو از یک درگاه PCIe 4.0 x4 بهره می‌برد که جمع آن‌ها به یک درگاه کامل PCI-Express 4.0 x16 می‌رسد.

آداپتور SSD ایسوس

هر درایو دارای یک چراغ LED است که وضعیت کار و استفاده از آن را نشان می‌دهد. همان‌طور که گفته شد، نسخه‌ی جدید ASUS Hyper M.2 با پشتیبانی از درگاه PCI-Express 4.0 همراه بوده و به‌زودی روانه‌ی بازارهای جهانی خواهد شد. اگرچه ایسوس اشاره‌ای به قیمت‌گذاری این مدل نکرده است، اما احتمالا شاهد برچسب قیمتی مشابه به مدل پیشین خواهیم بود. ASUS Hyper M.2 برای پلتفرم‌های Threadripper و EPYC بهترین انتخاب است.

آداپتور SSD ایسوس

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری مراجعه کنید.
منبع