۴ موردی که از آیفون اپل ۲۰۲۰ انتظار داریم

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

در حالی که تنها چند ماه از ورود آیفون ۱۱ به بازار گذشته است، شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد آیفون ۱۲ آغاز شده است. البته فعلا چیزی در مورد نام آیفون بعدی نمی‌دانیم و اپل نیز در مورد آن صحبتی نکرده است، بنابراین فعلا اسم آیفون بعدی را آیفون ۱۲ می‌گذاریم.

علاوه بر افزودن حسگر عمق سه‌بعدی به دوربین‌ پشتی و اندازه‌های جدید برای صفحه نمایش، انتظار می‌رود تا با بهره‌گیری از فناوری ۵G، اپل خود را به عنوان رقیبی سرسخت برای سایر رقبا معرفی کند. پیش‌بینی می‌شود تا آیفون۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در سپتامبر سال ۲۰۲۰ معرفی شوند و مطمئنا تا آن زمان شاهد گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد نسل بعدی آیفون خواهیم بود.

آیفون ۱۲ می‌تواند صفحه نمایش بزرگتر یا کوچکتری داشته باشد

یکی از شایعه‌های داغ در مورد آیفون ۱۲ این است که اپل قصد دارد تا ابعاد صفحه نمایش جدیدی را برای آیفون‌های ۲۰۲۰ در نظر بگیرد. آیفون ۱۲اس با صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی (در حال حاضر آیفون ۱۱ پرو با صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی دارای کوچکترین صفحه نمایش است) و آیفون ۲۰۲۰ پرو مکس با صفحه نمایش بزرگ ۶٫۷ اینچی (برای مقایسه باید گفت که آیفون ۱۱ پرو مکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ می‌باشد) خواهد بود.

نمایشگر آیفون ۱۲ دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. اکثر تلفن‌های همراه دارای نرخ ۶۰ هرتز هستند، اما گوشی‌هایی مانند وان‌پلاس ۷تی و وان‌پلاس ۷ پرو دارای نرخ ۹۰ هرتز هستند. گوشی مخصوص گیم ریزر فون ۲ نیز دارای نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز می‌باشد. هرچقدر این نرخ بالاتر باشد هنگام وبگردی و استفاده از اپلیکیشن‌ها حس بهتری به کاربر منتقل می‌شود.

اپل ممکن است از ۵ آیفون در سال ۲۰۲۰ رونمایی کند

با توجه به احتمال عرضه سایزهای جدید برای صفحه نمایش، برخی معتقدند که ممکن است اپل خط تولید آیفون را در سال ۲۰۲۰ گسترش دهد. لکسی ساویدز (Lexy Savvides) در ماه دسامبر گفته بود:

بنابر گزارش سامیک چترجی (Samik Chatterjee) تحلیلگر جی‌پی مورگان(JPMorgan)، اپل ۴ مدل جدید آیفون ۱۲ را در پاییز سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد کرد: یک مدل ۵٫۴ اینچی، دو گوشی ۶٫۱ اینچی و یک مدل ۶٫۷ اینچی. همه مدل‌ها مجهز به پنل اولد خواهند بود. در هفته گذشته نیز یک تحلیلگر دیگر به نام مینگ‌چی‌کو (Ming-Chi Kuo) همین پیش‌بینی‌ها را برای آیفون‌های ۲۰۲۰ اعلام کرد. او معتقد است سایز ۵٫۸ اینچی آیفون ۱۱ پرو فعلی کنار گذاشته خواهد شد و بنابراین مدل ۵٫۴ اینچی و یکی از گوشی‌های ۶٫۱ اینچی، دستگا‌های رده پایین آیفون خواهند بود و احتمالا آیفون ۱۲ نامیده می‌شوند. گوشی‌های گران‌تر نیز آیفون ۱۲ پرو ۶٫۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶٫۷ اینچی خواهند بود.

 پنجمین آیفون هم آیفون SE خواهد بود و طبق شایعه‌ها شبیه به آیفون ۸ می‌باشد و در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه می‌شود.

آیفون ۱۲ می‌تواند شبکه ۵G قابل استفاده باشد (یا شاید هم قابل استفاده نباشد)

اپل عجله‌ای در عرضه آیفون ۵G ندارد و احتمالا تا سال ۲۰۲۵ نیز آن را عرضه نخواهد کرد. کو (Kuo) تحلیلگر اپل با خوش‌بینی پیش‌بینی می‌کند که این شرکت در سال ۲۰۲۰ از ۳ گوشی ۵G رونمایی خواهد کرد. چند دلیل نیز در این رابطه وجود دارد. اول اینکه اپل معمولا اولین شرکتی نیست که در روندهای آغازین تلفن‌های هوشمند شرکت کند و معمولا ترجیح می‌دهد تا آن فناوری نوظهور را تکمیل کند. به یاد داشته باشید که هنگام عرضه تلفن‌های ۳G و ۴G LTE نیز این شرکت از رقبای خود عقب مانده بود.

دوم اینکه در یک مقطع همکاری میان اپل و توسعه دهنده مودم‌های ۵G، یعنی کوالکام به دلیل هزینه صدور مجوز کوالکام متوقف شد. این دو شرکت دعاوی خود را در آوریل ۲۰۱۹ حل و فصل کردند و در نهایت با یک قرارداد چند ساله برای چیپ‌های ۵G به توافق رسیدند. این باعث شد تا اینتل به عنوان شریک قبلی اپل در زمینه مودم‌های ۵G به صورت کلی از تجارت تلفن‌های ۵G خارج شود. (بعدا اپل با پرداخت ۱ میلیارد دلار توانست واحد مود‌م تلفن‌های هوشمند اینتل را بدست آورد.)

بعد از این اتفاقات اپل همکاری خود را با کوالکام از سر گرفت، اما برای تولید تلفن ۵G در سال گذشته دیر شده بود و تعدادی از رقبا مدل‌های ۵G خود مانند گلکسی اس۱۰، الجی وی۵۰ و وان‌پلاس ۷ پرو را عرضه کرده بودند.

اطلاعاتی در ماه می ۲۰۱۹ منتشر شد که نشان می‌دهد اپل برای طراحی مودم ۵G اختصاصی خود زمان زیادی را صرف خواهد کرد. یک منبع ناشناس در این رابطه می‌گوید:

در مصاحبه‌هایی که با افراد احتمالی تیم طراحی شده بود، اپل به مهندسان اعلام کرده که انتظار دارد تا سال ۲۰۲۵ بتوانند مودم اختصاصی خود را آماده کنند.

احتمالا از سنسور تشخیص عمق سه‌بعدی در دوربین پشتی آیفون ۱۲ استفاده خواهد شد

از زمان عرضه آیفون ایکس، آیفون‌های جدید دارای دوربین جلو با قابلیت تشخیص عمق سه‌بعدی هستند. این قابلیت که فیس‌آیدی شناخته می‌شود، برای باز کردن گوشی و پرداخت‌های کاربر از اسکن صورت وی استفاده می‌کند. در مورد شایعه استفاده از یک ناچ حاوی سنسور تشخیص عمق سه‌بعدی در دوربین پشتی، ونسا اورلانا (Vanessa Orellana) می‌گوید:

یکی از تحلیلگران قدیمی اپل به نام مینگ‌چی‌کو اعلام کرده که انتظار دارد ۲ مدل از آیفون‌های ۲۰۲۰ دارای سنسور ToF در دوربین پشتی باشند. این سیستم مانند سیستمی است که هم‌اکنون در دوربین‌های جلو برای فیس‌آیدی استفاده می‌شود، اما عملکرد آن کمی متفاوت خواهد بود و به کاربر اجازه می‌دهد تا بتواند از فاصله دورتری اشیاء را نقشه‌برداری کند. این امر می‌تواند توانایی برنامه‌های واقعیت افزوده را به طرز قابل توجهی بهبود ببخشد و ویژگی‌های دوربین مانند حالت پرتره را به یک سطح جدیدی برساند.

هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آیفون‌های ۲۰۲۰ به این ویژگی‌ها مجهز باشند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع