آنتی ویروس آواست اطلاعات کاربران خود را می فروشد؟

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز

رسانه تک تایمز – با توجه به اخبار جدید، به نظر می رسد آنتی ویروس آواست از طریق یک نرم افزار فرعی به فروش اطلاعات کاربران خود به برخی کمپانی ها پرداخته است.

زمانی که صحبت از آنتی ویروس می شود، آنتی ویروس آواست بدون تردید یکی از بهترین و محبوب ترین موارد به شمار می رود. با این همه، به نظر می رسد اگر برای امنیت خود ارزش قائل هستید، بهتر است این مطلب را بخوانید؛ زیرا به نظر می رسد این آنتی ویروس اطلاعات کاربران خود را به برخی از کمپانی ها فروخته است.

اگر بخواهیم دقیق تر صحبت کنیم، این آواست نبوده که اطلاعات را مستقیما به فروش رسانده است، اما این اتفاق از طریق یک کمپانی فرعی به نام Jumpshot رخ داده است. با توجه به اسناد و مدارک فاش شده، به نظر می رسد آنتی ویروس آواست رد کاربران و فعالیت های آنلاین آنان را با جزئیات بالا (حتی در این مقیاس که هر کاربر روی چه چیزهایی تک تایمز می کند) دنبال کرده است.

آواست اخیرا به کاربرانی که اطلاعات خود را وارد این نرم افزار می کردند، اعلام کرده بود که اطلاعات آن ها به نحوی وارد این برنامه می شود و کسی از هویت فرد مطلع نخواهد شد. با این حال، به استناد منابع موثق، این مورد چندان صحت ندارد. دلیل این موضوع نیز آن است که زمانی که فعالیت های هر کاربر با جزئیات دنبال شود، به احتمال زیاد این فعالیت ها برای هر شخص منحصر به فرد است و فرد از این طریق قابل شناسایی خواهد بود.

برای مثال، منابع توانسته اند نشان دهند که چگونه یک تک تایمز ساده می تواند رد کاربر را بگیرد و نشان دهد که او در چه روزی، چه چیزی را از وب‌سایت آمازون خریده است؛ بنابراین برای آمازون سخت نخواهد بود که این کاربر را به استناد داده های موجود شناسایی کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار تکنولوژی مراجعه کنید.
منبع