حراج واقعی! برای دریافت کتاب الکترونیکی رایگان با 25 دستور العمل برتر ما.

قیمت‌های نهایی سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ افشا شد

به گزارش سرویس تازه های دنیای فناوری مجله تک تایمز ،

کمی بیش از یک هفته تا زمان برگزاری رویداد بزرگ آنپک سامسونگ در سان فرانسیسکو باقی مانده و ما انتظار داریم که شرکت کره‌ای در این مراسم از خانواده گلکسی اس۲۰ و دومین گوشی تاشوی خود رونمایی کند. با اطمینان می‌توانیم بگوییم که درباره این دستگاه‌ها تقریبا هیچ سوال بی‌جوابی باقی نمانده است.

چند روز پیش ویدئویی از گلکسی زد فلیپ منتشر شد که آن را در دنیای واقعی نشان می‌داد و حالا به لطف افشاگری‌های جان پروسر (Jon Prosser) که یکی از یوتیوبرهای معروف است جزئیات بیشتری درباره قیمت‌های سری گلکسی اس۲۰ سامسونگ به دست آمده است.

از آنجاییکه ما در حال نزدیک شدن به زمان معرفی رسمی و همچنین عرضه تجاری این دستگاه‌ها هستیم، بنابراین احتمال زیادی وجود دارد که این اطلاعات معتبر باشند.

از طرفی ماکس واینباخ، یکی دیگر از افشاگران معتبر گوشی‌های گلکسی اس۲۰، اطلاعات جدیدی را درباره قیمت‌های آن‌ها در انگلیس منتشر کرده که به نظر می‌رسد تقریبا درست باشند.

قیمت‌های گلکسی اس۲۰ در برابر خانواده گلکسی اس۱۰

اگر بخواهیم از گلکسی اس۲۰ اولترا شروع می کنیم انتظار می‌رود قیمت آن ۱۳۹۹ دلار باشد. این قیمت برای رقابت با قیمت ۱۰۰۰ دلاری گلکسی اس۱۰ پلاس کمی بد به نظر می‌رسد، ولی توجه داشته باشید که اس ۱۰ پلاس ۸ گیگابایت حافظه رم داشت و فقط از اتصال ۴G LTE پشتیبانی می‌کرد.

در مقابل، گلکسی اس۲۰ اولترا دارای رم ۱۲ گیگابایتی خواهد بود و از شبکه ۵G پشتیبانی خواهد کرد. ضمن اینکه این هندست جدید، ارتقاهایی را هم در بخش دوربین، نمایشگر و باتری خواهد داشت. اگر هنوز نمی‌توانید ۴۰۰ دلار اضافه را توجیه کنید، شاید ارتقا حافظه داخلی از ۱۲۸ به ۵۱۲ گیگابایت  بتواند فریب‌تان بدهد. این افزایش حافظه، تضمین‌شده نیست ولی امکان آن وجود دارد.

اما در مورد گوشی‌های گلکسی اس۲۰ و اس۲۰ پلاس ما تقریبا مطمئنیم که قیمت مدل ۱۲۸ گیگاباتی آن‌ها به ترتیب ۹۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار خواهد بود. این قیمت‌ها شاید این دستگاه‌ها را گران‌تر از قیمت‌های ۷۵۰ دلار و ۹۰۰ دلاری گلکسی اس۱۰e و اس۱۰ با همان حافظه بکند ولی باید شبکه ۵G و ارتقاهای اصلی را هم در نظر گرفت.

پروسر می‌گوید که اس۲۰ معمولی هم بر روی T-Mobile از ۵G پشتیبانی خواهد کرد. از طرفی می‌توانیم بگوییم که قیمت‌های فوق ممکن است بر روی همه مدل‌های اپراتوری سری گلکسی اس۲۰ و مدل‌های آنلاک شده هم اعمال گردد.

درباره مدل‌های ۴G گفته می‌شود که قیمت آن‌ها در بریتانیا ۷۵ پوند کمتر از مدل‌های ۵G خواهد بود که چیزی حدود ۱۰۰ دلار آمریکا می‌شود. بنابراین اگر گوشی‌های اس۲۰ ۴G و اس۲۰ پلاس ۴G در ایالات‌متحده عرضه شوند قیمت آن‌ها به ترتیب ۸۹۹ دلار و ۱۰۹۹ دلار خواهد بود.

قیمت‌های گلکسی اس۲۰ در برابر سری آیفون ۱۱

مقایسه قیمت‌های گوشی‌های جدید سامسونگ با قیمت سری  آیفون ۱۱ اپل هم مهم است. اما قبل از این کار، به خاطر داشته باشید که سامسونگ مدل ارزان‌تر e را برای رقبت با آیفون ۱۱ دیگر معرفی نخواهد کرد. بنابراین مقایسه گلکسی اس۲۰ با قیمت ۹۹۹ دلار با آیفون ۱۱ با قیمت ۶۹۹ دلار منصفانه نیست.

سامسونگ همنین کار سختی برای رقابت با آیفون ۱۱ پرو ۹۹۹ دلاری و آیفون ۱۱ پرو مکس ۱۰۹۹ دلاری خواهد داشت. درست است که چیپ‌های ۵G گران هستند ولی در کل می‌توانند عمر باتری بیشتری و عملکرد دوربین سلفی بهتری را در اختیار کاربر قرار دهند. با وجود این، منافع شبکه‌های ۵G، در شرایط فعلی در ایالات‌متحده چندان زیاد نیست که بتواند گپ‌های قیمتی فوق را توجیه کند.

البته هنوز این احتمال که قیمت‌های لو رفته نادرست باشند وجود دارد، ولی باید توجه داشت که این قیمت‌ها تا حدود زیادی با پیش‌بینی‌های قبلی مطابقت دارند. بنابراین باید ببینیم در روزهای آینده چه خبرهایی به بیرون درز پیدا می‌کند.

بمنظور اطلاع از دیگر خبرها به صفحه اخبار فناوری اطلاعات مراجعه کنید.
منبع